Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

SUV på krasjtoppen

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 09:50   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ikke for å være flåsete, men jeg føler at tankegangen ofte er at "jeg kjører en kjempetrygg bil, så jeg kan bare peise på" uten å ta hensyn til oss dødelige i litt mindre avanserte biler. Personlig så ser jeg spesielt to typer bilister som kjører hensynsløst i trafikken, drosjesåfører og de med SUV. Jada, jeg er klar over at jeg ikke skal skjære alle over en kam, men for mitt vedkommende begynner disse observasjonene å bli påfallende.

Jeg tror nok mange SUV sjåfører kjører litt røffere fordi de har en slik bil, men slett ikke alle

Jeg ser mange andre hensynsløse i trafikken også jeg, bla unge gutter med sportslige biler.Syntes ofte disse er ennå mer hensynsløse nevnte gruppe

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:49   #22
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Mange av suv`ene er jo laget for å bare kjøre på flat landevei hihi
Eks BMW sin x3 eller hva den nå heter. Den har bakkeklaring på et par cm, mye lavere en mange vanlige personbiler ja.


Statusbiler for bykjøring

Nå ja. Litt mer enn ett par cm. bakkeklaring er det nok på X3'n.
Jeg er nemlig en av SUV eierene, og jeg har egentlig ikke behov for å forsvare kjøpet av en suv med 4x4. Ikke kjører jeg villmann heller.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:53   #23
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

SUV'er er vel generellt tryggere å være i hvis man kræsjer fordi de er høyere (og sikkert noe mer) men desto værre for de man kræsjer med har jeg hørt.

Kjører selv SUV og kræsjet i går. *bidrar til statistikken*

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 12:02   #24
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.


Kjører selv SUV og kræsjet i går. *bidrar til statistikken*

Håper det gikk bra med deg !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 12:32   #25
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Det er mer bekymringsfullt at salget av disse bilene har eksplodert selv om de er blant de mest bensinslukende og forurensende biltypene.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 13:02   #26
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ikke for å være flåsete, men jeg føler at tankegangen ofte er at "jeg kjører en kjempetrygg bil, så jeg kan bare peise på" uten å ta hensyn til oss dødelige i litt mindre avanserte biler. Personlig så ser jeg spesielt to typer bilister som kjører hensynsløst i trafikken, drosjesåfører og de med SUV. Jada, jeg er klar over at jeg ikke skal skjære alle over en kam, men for mitt vedkommende begynner disse observasjonene å bli påfallende.

Det er fordi det i tillegg til de som kjøper SUV pga. 4-hjulstrekk, plass og andre gode egenskaper, så er det endel bytryner, wannabe's og snobber som også kjøper denne typen bil, og sistnevnte kjører slik enten de kjører SUV eller en mindre bil. Observasjonene dine er jeg stygt redd for stemmer ja.....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 13:04   #27
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg ser mange andre hensynsløse i trafikken også jeg, bla unge gutter med sportslige biler.Syntes ofte disse er ennå mer hensynsløse nevnte gruppe

Der har du nok en uforsvarlig gruppe sjåfører ja....lite erfaring, stor fart og enda større selvtillit!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:26   #28
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Da har jeg fått en ganske anderledes BMW X3 for bakkeklaringen på den er nesten 30 cm og med standard hjul på 215/60R17 skal det mye til å få så lav bakkeklaring som du beskriver.

Ok da har de foraldret på den. For vi prøve kjørte en x3 i 2002 og den kom vi ikke inn innkjørsla med for den tok nedi en homp
Og da sa de på forhandleren at den var laget for asvalt crusing

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 14:29   #29
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ikke for å være flåsete, men jeg føler at tankegangen ofte er at "jeg kjører en kjempetrygg bil, så jeg kan bare peise på" uten å ta hensyn til oss dødelige i litt mindre avanserte biler. Personlig så ser jeg spesielt to typer bilister som kjører hensynsløst i trafikken, drosjesåfører og de med SUV. Jada, jeg er klar over at jeg ikke skal skjære alle over en kam, men for mitt vedkommende begynner disse observasjonene å bli påfallende.

Men det er faktisk veldig mange som faktisk ikke har noen som helst skyld i en kollisjon også. Og jeg kan faktisk sitte her og skrive takket være at jeg kjørte en "trygg bil". En idiot fikk det for seg at han kunne bruke "min" fil, og det kunne han ikke vet du. Der kom jo jeg.....i 80 km. Og han kom i 80 km. Og takket være stålbjelker i dører og tak.......så kan storebror i dag feire sin 14. bursdag.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 14:52   #30
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:30.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 15:00   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Monsoon. Hvis det er skummelt å kjøre på snødekte veier er det jo desto større grunn til å lære å kjøre på snødekt vei i tillegg til å kjøpe en god bil. Det er jo det artikkelen peker på. At SUV eiere rett og slett ikke er flinke nok til å håndtere bilen sin.

Det jeg også påpeker er at jeg stadig observerer at folk som kjører slike biler kjører som idioter fordi de tror de er trygge.

Det finnes andre firehjulstrekkere som er minst like gode og bedre på fremkommelighet, men de ser kanskje ikke like kule ut

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 15:04   #32
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

men de ser kanskje ikke like kule ut

Nei de gjør ikke det. Og nå som man også kan kjøpe "søle" på boks for å spraye på så det ser ut som om man har kjørt "off road", er jo alt helt toppers. .

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 15:46   #33
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Vi har også SUV, kriteriene vi hadde da vi kjøpte bilen var: sikkerhet, plass til ordentlig barnesete (bakovervendt) plass til barnevogn i bagasjerom uten å måtte demontere, og at vi kunne sitte høyt for at barnet (da) ikke skulle bli så bilsyk. Vi har fått en bil som oppfyller alle kriteriene, og vi ser at når barnet vårt sitter på i andre lavere biler, ser hun mindre og blir kvalm, har til og med spydd, noe hun aldri har gjort når vi har kjørt. Så vi kjører med storesøster fremdeles bakovervendt, mens mange som har barn på samme alder har måttet snu setene pga bilsyke. Derfor er vi fornøyd med vårt bilvalg. Og ja, jeg har kræsjet en gang i en stolpe i et parkeringshus. *bidrar*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 21:43   #34
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Nei de gjør ikke det. Og nå som man også kan kjøpe "søle" på boks for å spraye på så det ser ut som om man har kjørt "off road", er jo alt helt toppers. .

Kjøper folk søle på boks ?

*Dib kikker ut av vinduet, ut over gårdsplassen med al gjørmet, og drømmer om rikdom*

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 21:53   #35
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

vår suv bruker mindre i drivstoff en galanten vi hadde før...
suv`en er en honda c-rv 1999 mod, og galanten var en stasjonsvogn fra 98...
*bare for å vise at ingen av bilene er sånn 20 års gamle vrak hehe*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no