Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på soyasaus?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-11, 20:48   #1
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Oppskrift på soyasaus?

Da mener jeg ikke vanlig kikkoman-type, men av den litt tykkere varianten som fungerer som en saus som kjøtt og grønnsaker bader i. Jeg vil ha sånn som jeg får på asiatiske sjapper. Helst vil jeg ha husets spesial fra Karlsrud Kinagategrill. :slurp: (Du leste riktig, kinagategrill ja. )

Noen som skjønner den fantastiske forklaringen min, og har oppskrift?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 21:25   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på soyasaus?

Chow mein?

Oppskrift har jeg ikke, men om du googler Chow Mein så får du sikkert opp noe!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 21:28   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på soyasaus?

Jeg kan gjenta den jeg skrev i en annen tråd i dag:

3 ss ketsjap manis (tykk søtlig soyasaus som man får på velassorterte butikk)
1/2 hakket chilli
2 fedd hvitløk - presset i hvitløkspresse
1 ss fersk revet ingefør

Dette er en marinade. Kjøttet legges først i denne, men ta med all marinaden når du steker kjøtt og grønnsaker (ta eventuelt oppi mer ketsjap manis hvis det blir for lite saus).

Veldig godt og veldig enkelt. Funker både til kylling og svin.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 21:57   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på soyasaus?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kan gjenta den jeg skrev i en annen tråd i dag:

3 ss ketsjap manis (tykk søtlig soyasaus som man får på velassorterte butikk)
1/2 hakket chilli
2 fedd hvitløk - presset i hvitløkspresse
1 ss fersk revet ingefør

Dette er en marinade. Kjøttet legges først i denne, men ta med all marinaden når du steker kjøtt og grønnsaker (ta eventuelt oppi mer ketsjap manis hvis det blir for lite saus).

Veldig godt og veldig enkelt. Funker både til kylling og svin.

Omtrent denne bruker jeg også. Supergodt og barnevennlig. Jeg pleier å skvise over saften av litt lime også for å få det friskere. Ketjap manis er veldig søtt.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:06   #5
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på soyasaus?

Takk tjorven, den skal prøves ut. Jeg vil gjerne ha en del saus, men skal prøve den ut.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no