Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Eiffeltårnet, rekker vi det?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-13, 19:10   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eiffeltårnet, rekker vi det?

Vi skal til Frankrike i høstferien.
Og bo på Explorer hotellet i nærheten av Disneylandparken og har billetter til fem dager der.
Den femte dagen er lørdag og da går flyet vårt fra Charles de Gaulle kl 1915.
Planen da er å sjekke ut fra hotellet og ta tog(?) inn til Paris og se på Eiffeltårnet og se oss litt rundt før vi tar tog(?) til flyplassen og flyet hjem.

Men jeg aner ikke om dette lar seg gjøre rent tidsmessig og praktisk?
Vi reiser med fire barn (3 til 11 år)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:20   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eiffeltårnet, rekker vi det?

Dere rekker fint en tur til eiffeltårnet, men ikke tro dere har veldig god tid, så sjekk ut tidlig. Det er ofte bra med kø for å komme opp i tårnet, jeg vil tro det er greiest tidlig på dagen sånn sett. Beregn velddig god tid på flyplassen, Charles-de-Gaulle er litt kaosarena.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:20   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eiffeltårnet, rekker vi det?

Praktisk er det ikkenoe problem.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:38   #4
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Eiffeltårnet, rekker vi det?

Sjekk ut kl 10. 40 min med RER inn til Paris er det vel. Gå av på Triumfbuen eller sjekk om den går helt til Eiffeltårnet, det er en RER stasjon like ved. Hvis ikke tar dere linje 6 til Trocadero og går bort til tårnet derfra. Mye gøy å se på derfra, pluss det er der utsiktsplatået er.
Tips om dere absolutt vil OPP i tårnet er å bestille billetter på forhånd, kjøpes på nettet her feks http://www.tour-eiffel.fr/en/prepari...our-visit.html

Men like kult sånn egentlig å bare være rundt det og sånn. Man mååååå ikke opp. Men såklart, det er jo et lite must, ihvertfall en gang i livet. Jeg får sinnsykt høydeskrekk sist jeg var oppe i det.

Så kan dere spise lunch på cafe på Trocadero. Så tar dere metro tilbake til Triumfbuen (heter på fransk place de l'Étoile) og tar Air France-bussen derfra (går fra en av sidegatene fra Triumfbuen) til CDG Roissy. Ta bussen kl 16. (Eller taxi hele veien seff, mulig like dyrt siden dere er så mange). Da kan dere bare ta en taxi direkte fra Trocadero feks. Flere og flere med 7-setere i Paris nå.

Men hva gjør dere med bagasjen?

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:42   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eiffeltårnet, rekker vi det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dere rekker fint en tur til eiffeltårnet, men ikke tro dere har veldig god tid, så sjekk ut tidlig. Det er ofte bra med kø for å komme opp i tårnet, jeg vil tro det er greiest tidlig på dagen sånn sett. Beregn velddig god tid på flyplassen, Charles-de-Gaulle er litt kaosarena.

Jeg vil bare slutte meg til dette, dette er faktisk den eneste flyplassen der jeg reelt sett har holdt på å miste et fly.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:59   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eiffeltårnet, rekker vi det?

Opprinnelig lagt inn av Mariss, her.

Men hva gjør dere med bagasjen?


Det er et veldig godt spørsmål.
Tenkte det kanskje fantes sånne oppbevaringsbokser på sentralbanestasjonen?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:59   #7
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Eiffeltårnet, rekker vi det?

Men nå går jo nesten alle fly til Norge fra den "nye" kjipe terminalen F, og den er veldig liten så man trenger ikke beregne flere timer altså...

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 22:09   #8
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Eiffeltårnet, rekker vi det?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er et veldig godt spørsmål.
Tenkte det kanskje fantes sånne oppbevaringsbokser på sentralbanestasjonen?

Hm ja det gjør det. Ihvertfall på Gard de Lyon. Og RER går fra Disneyland og til Gare de Lyon. Okey, da går dere av der, stapper bagasje inn i bokser og tar linje 1 til Franklin Roosevelt, og så linje 9 til Trocadero for eksempel. Går bra. Bare vær ops på endel folk på linje 1.. Men det går jo. Men trangt på den linjen. Pga alle turistene og at det er den som går gjennom Champs Elyse og til Louvre.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 22:10   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eiffeltårnet, rekker vi det?

Tenker jeg skal skrive ut denne tråden jeg og ta med meg på ferie

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 22:19   #10
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Eiffeltårnet, rekker vi det?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Tenker jeg skal skrive ut denne tråden jeg og ta med meg på ferie

Ja gjør det. Og mulig du trenger mitt mob nr også. Tilfelle krise

Høres gøy ut da!! Jeg skal selv til Paris i okt, men i slutten. Gleder meg til shoooooppping. Jeg skal reise uten barn, kun med mannen. Lykke!

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no