Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noe jeg ikke tenker på? (Syden med barn)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-13, 17:08   #1
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noe jeg ikke tenker på? (Syden med barn)

Vi reiser i oktober, for første gang, til varmere land med barn. Er det noe jeg bør tenke på? Hva MÅ jeg ha med? Hva trenger jeg ikke? Jeg har alltid en tendens til å pakke for et halvt liv.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 18:20   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe jeg ikke tenker på? (Syden med barn)

Samme her Alt man kaaaaan få bruk for, må jo med!

Jeg anbefaler å tenke grundig gjennom hva som bør være lett tilgjengelig på flyturen. Da vi fløy over atlanteren sist høst, hadde frøkna sin egen trillekoffert som fikk plass under setet foran, og gikk an å slå opp på den lille plassen foran setet hennes. Der hadde hun leker og ipad, mat og pledd. Veldig populært!

Sånn vel framme i "Syden" så pleier jeg å bomme på hvor varmt det faktisk er. Dvs hvor lite klær man har bruk for, og lette. Jeg har gjerne med meg flere par sokker, ihvertfall en bukse, kjoler som det trengs singlett under osv, og disse blir alltid med hjem ubrukte. Det samme med langermete topper.

Jeg ville hatt med et lite førstehjelpsskrin og solkrem som du vet hvordan er oppbevart (fra apoteket gjerne), men ellers kan det meste skaffes der du er.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 20:52   #3
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noe jeg ikke tenker på? (Syden med barn)

Pakke flere truser enn det egentlig er bruk for sånn i tilfelle turistmage på ungene.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 23:31   #4
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noe jeg ikke tenker på? (Syden med barn)

I sommer pakket jeg mange tynne topper og singleter og luftige, lette plagg. Deilig å kunne skifte ofte når det er varmt og det kommer solkrem på alt. Sarong til bruk over badetøyet var også greit når vi bare skulle kjøpe is eller hente drikke, men jeg føler meg ikke spesielt komfortabel med å gå rundt i bare bikini.

Og så syntes jeg seg var deilig å ha en langbukse også, jeg da, til kveldstid selv om det var varmt. Men ikke dongeri - bare en tynn og myk sak.

Mange truser, de tar nesten ikke plass.

I tillegg hadde jeg et ganske velassortert reiseapotek. Siden jeg reiste alene med ungene var det viktig for meg å vite at jeg hadde det meste jeg sannsynligvis ville trenge hvis en av dem ble syk. Ikke noe gøy å forlate et sykt barn på hotellet for å lete etter paracet, eller ta med sykt barn på handletur. Og så hadde vi med solkrem fra Norge.

God tur og kos dere i sol og varme!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 09:06   #5
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noe jeg ikke tenker på? (Syden med barn)

Typisk jakke er det ikkje nødvendig å ta med seg, men type lett cardigan kan vere kjekt å slenge på seg om kvelden, eller dersom ein skal vere lenge inne ein stad der AC står på full guffe.

Solkrem og sånt brukar vi å kjøpe med, men det er fordi vi ikkje kan bruke dei typiske solkremane ein vanlegvis får kjøpt rundt om. Litt fleire t-skjorter/toppar enn det er dagar er greitt å ha med seg, men ikkje nødvendigvis dobbelt så mange. Er det ok butikkar på staden går det an å supplere om ein får for lite av noko, eller dersom det er ei vaskemaskin tilgjengeleg reduserar også det behovet for mange sett med kle.

Store handkle til å ta med på stranda bør ein ta med, eit til kvar sånn omtrent, eller satse på å kjøpe på staden.

Eg brukar å leite fram alt eg meinar eg ha, og deretter prøvar å fjerne ein god del av det. Eg kan heller ikkje pakke for lang tid i førevegen, for då får eg for god tid til å stikke saker og ting opp i bagasjen etterpå.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 09:08   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe jeg ikke tenker på? (Syden med barn)

Nesedråper. De vi fikk tak i i Tyrkia nå virket ikke overhode!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 10:15   #7
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noe jeg ikke tenker på? (Syden med barn)

Jeg er akkurat kommet hjem fra ei sydenuke alene med 3-åringen, og dette er det jeg fant ut på turen:
- sarong, genialt til/fra strand, ved iskjøp etc
- solkrem med hjemmefra
- badeleker kan kjøpes billig på feriestedet
- de mest brukte plaggene var shorts og singlet, og en pen kjole eller to til middag på kveldstid
- UV-drakt er veldig greit å ha
- flere par solbriller, Middelhavet slukte mitt ene par Evt kan man kjøpe billige "merkesolbriller" i syden.
- store badehåndklær er kjekt å ha med hjemmefra eller kjøpe på feriestedet
- lite reiseapotek er kjekt å ha, det ble brukt noen plaster i ferien etter ymse uhell. Paracet kan også være greit å ha med, samt at vi for sikkerhets skyld tok IdoForm Travel-tabletter forebyggende for å unngå turistmage. Ingen fikk dårlig mage, enda vi spiste både salat og isbiter på Kreta.
- god underholdning på flyet er lurt. Her bommet jeg, og trodde spill på nettbrett skulle holde i tillegg til tegnesaker og et Barbieblad. Fail. Neste gang tar jeg med filmer også. De 5 timene i lufta hver vei ble laaaaaange, med unntak at når hun sov halvannen time på hjemveien...

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no