Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

ca 5 "effektive" timer i Helsinki

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 18:43   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

ca 5 "effektive" timer i Helsinki

Ja, hva MÅ man få med seg?

Jeg skal på konferanse sammen med en kollega. Dagen vi kommer har vi ca 5 timer fra vi ankommer hotellet til vi bør tilbake dit for velkomstmiddag om kvelden. De to andre dagene er programmet fullpakket før vi reiser hjem.

Jeg var i Helsinki en dag som 11 åring, men husker kun en kirke i bakken og den store hvite katedralen. De har jeg funnet ut hvor ligger i forhold til hotellet. Har også funnet "Uspenski katedralen" som ser ut som en "topp-10 attraksjon" og Esplanade, som ser ut til å være en slags gågate/park.

Jeg vet ikke helt hva kollegaen min interesserer seg for, men jeg er IKKE et shoppingmenneske, og har ingen planer om butikkvandring. (så hvis hun vil det går vi nok hver for oss, og det er også helt greit). Eneste er sjokolade eller andre mat-spesialiteter, det går an for meg.

Jeg liker å gå og se. Liker museer, men tror neppe det blir mye tid til det.

Hva annet er vakkert/artig å se, trolig mest fra utsiden? Går gjerne litt, men greit å holde seg rimelig sentralt, så jeg gidder ikke busse meg rundt.

Skulle sikkert hatt en hel dag som turist, men det ble det ikke denne gangen. Det vil jeg heller med kjæreste/familien en annen gang om det blir aktuelt.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 20:25   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ca 5 "effektive" timer i Helsinki

Det er en av trikkelinjene som tar en fin liten rundtur der man ser ganske mye. Ellers likte jeg Suomelinna (festning på øy utenfor), men det var på sommeren. Og Bergkirken.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 20:40   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ca 5 "effektive" timer i Helsinki

Jeg har bare vært kjapt innom Helsinki på vei hjemover, men rakk å se noe.

Tempelkirken
http://http://no.wikipedia.org/wiki/...plassens_kirke

Domkirken
http://http://no.wikipedia.org/wiki/...gfors_domkirke

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no