Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-13, 17:30   #1
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Jeg skal lage muffins med star-wars greier, men trenger helt håndfaste råd om hvordan jeg lager en sånn pen frosting, altså utstyr til å sprøyte den på, og helst oppskrift på en frosting som er god også.

Jeg har kjøpt hvite og sorte cupcake-rings med star-wars figurer til pynt, hvilken farge skal jeg ha på frostingen ?

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:14   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Sort smørkrem kanskje?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:18   #3
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Kan ikke en døyt om dette, men kjenner jeg veldig gjerne vil abbonnere for jeg regner med det kommer mange snasne tips her.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:25   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Svart frosting er innmari vanskelig å lage altså.
Hvit da?

Ellers trenger du så stor tipp som mulig for å få finest mulig snurr på frostingen. Er det 1b min fra wilton heter tro?

Og så får du finnes muffins om du putter formene i en slik muffinslangpanne.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:46   #5
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Muffinslangpanne har jeg. Det er frostingen og måten jeg skal dandere denne på muffinsen på en sånn pen og elegant måte som alle happymuffinsfolka gjør uten å blunke, de tipsene er jeg trenger. Tipp ? Jeg må vite hvor dette kan skaffes også. Jernia ? Kitchn ? Jeg skal lage en batch med spiderman også , da blir det blå frosting i allefall. Må prøve noe med grått kanskje til star-wars, eller blir det nitrist ?

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:52   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

En slik som det står 1B på.


De har på jernia som regel. Kitchen eller bakebutikker.

Grått trenger ikke å bli trist om du skal ha mer pynt på. Du kan jo ha på sølvstrøssel, evt gull i tillegg. Det har jeg gjort på sjørøvermuffins i alle fall.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:55   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Og slike engangs sprøyteposer er veldig kjekke.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:56   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Ooops. Svært bilde gitt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:56   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Jeg kjøpte noe billig i en matbutikk en gang. Det er en pakke som ligner pakkene med Glad Pack og sånt. Husker ikke hva det heter. Det er tre plastikk-tuter og noen poser nedi der. Endestykkene vaskes og brukes flere gsnger. Det er utrolig enkelt å lage fin glasur med det utstyret!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:56   #10
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Der ja. Takk, Mjau . Og da får jeg kjøpt sprøytepose til tenker jeg. Hva med frostingen ? Smaker den godt ? Jeg lagde faktisk dinosaurgrønn sjokoladeglasur til dinosaurkaken i fjor, med hvit sjokolade. Den var jo bare sinnsyk god. Kanskje jeg bare skal gjøre det jeg kan.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:56   #11
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Grått blir sikkert stilig, evnt knallrødt.
Jeg er helt håpløs med slike sprøytetipper, og egentlig synes jeg kanskje det blir for "pent og dandert" for tøffe ting som star wars og spiderman. Jeg ville nok valgt å smøre frostingen på muffinsene med en spatel eller bare en smørkniv, og lagt den litt røft på, omtrent som her.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:58   #12
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Hyacint: takker for tips, jeg må på shopping skjønner jeg. Synes alle lager så flotte kaker, nå tenkte jeg skulle bli en av dem.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 20:58   #13
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Om du har funnet en frosting du syns er god går du for den. Vanlig smørkrem er ikke godt syns jeg.
Forøvrig egentlig enig med Marit K ang å smøre utover. Det kan bli like så stilig med det temaet tror jeg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 21:00   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Den eneste toppingen jeg liker på muffins er en blanding av Philadelphia, melis, smør og vaniljesukker (ekte). Den kan også tilsettes farge.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 21:01   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Grått blir sikkert stilig, evnt knallrødt.
Jeg er helt håpløs med slike sprøytetipper, og egentlig synes jeg kanskje det blir for "pent og dandert" for tøffe ting som star wars og spiderman. Jeg ville nok valgt å smøre frostingen på muffinsene med en spatel eller bare en smørkniv, og lagt den litt røft på, omtrent som her.

Sånn gjør jeg og, smører litt tykt på, ser bra ut. Jeg har brukt hvit royal icing fra betty crocker. Kjøpes på meny. Alle barna har likt den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 21:03   #16
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Med teskje- pynt av muffins til 5-årsdag

Det var vel omtrent det jeg hadde i dinosaurkaken, som egentlig skulle se slik ut . Vel, min ble nesten seende ut som en penis. Men jeg fikk reddet meg inn, før jeg knakk den rett før servering. Christ, er det rart jeg går for muffins, he he.

Marit, det kan sikkert funke helt utmerket med bare å smøre på glasur ja. Det skal jo en sånn pyntering oppå. Og barna bryr seg neppe.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no