Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sydenlandet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-13, 09:31   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sydenlandet

Vi vurderer Sydenlandet neste sommer, etter et par heller ekstravagante ferier på rad. Skal jeg til sydenland skal jeg ha fint hotell, med gøy for ungene, og jeg har ikke tenkt til å gjøre stort annet enn å ligge på en solseng og lese bok.

Hvor skal vi dra? Ungene blir 8 og 12 neste år. Jeg vil ha sol, varme, god mat, gjerne all inclusive (men kan det kombineres med god mat?) Veldig gjerne et hyggelig sentrum i gangavstand, men ikke noe partysted. Jeg har sett bilder av noen hoteller som har Swim-out, det ser gøy ut. Noen som har prøvd sånn leilighet?

Når lønner det seg å bestille? Hvilket reiseselskap er best? Jeg kan ikke syden, vi har bare vært på last-minute turer tidligere, og da tar man jo bare det som er igjen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 10:01   #2
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.546
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sydenlandet

Vi har prøvd leilighet med eget basseng på Rhodos og Kreta. Da reiste vi med Star Tour, og det var superfint! Første gangen var Storesøster 15 mnd og da badet vi osv., mens hun lå rett innenfor døra på rommet og sov. Full oversikt, men vi kunne kose oss, sole oss og bade. Genialt!

All Inc. mat - der vil jeg anbefale Kypros ( Nausicaa). De er f a n t a s t i s k e på mat!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 22:25   #3
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sydenlandet

Jeg henger i tråden her, planlegger også sydenlandet med hele hurven neste år, men er litt usikre på hvor. Våre barn er mindre enn dine da, i alle fall de to minste. Mannen vil til Hellas, og jeg kom hjem fra Kreta i går etter ei uke med Minstemor, og kan virkelig anbefale Kreta. Lurer på om vi ikke må tilbake dit. Vi var i Rethymnon, og det var fin gangavstand over alt der pluss flott strand.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 22:50   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sydenlandet

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.


All Inc. mat - der vil jeg anbefale Kypros ( Nausicaa). De er f a n t a s t i s k e på mat!

Absolutt!!

I tillegg et flott hotell, med bra basseng og flott strand, passe avstand inn til sentrum av Fig Tree Bay, som virket som en forholdsvis rolig by.

Vi har reist endel, i hovedsak til spanske øyer. I år var vi for første gang på Kypros, og for å si den sånn: Dit skal vi tilbake. Blir ikke mer spanske øyer her.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 08:41   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sydenlandet

Kypros altså. Notert. Er det her dere mener? http://www.startour.no/feriereiser/k...on=sommer-2013

Rethymnon er fint, der har jeg vært for hundre år siden med foreldrene mine, lenge før egne barn.

Når bestiller man? Nå? Eller legger de ut flere reiser på et tidspunkt?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 09:57   #6
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sydenlandet

De legger ut flere og flere destinasjoner nå utover høsten. I alle fall Apollo, som er mest aktuelt for oss.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 10:09   #7
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.546
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sydenlandet

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Kypros altså. Notert. Er det her dere mener? http://www.startour.no/feriereiser/k...on=sommer-2013

Rethymnon er fint, der har jeg vært for hundre år siden med foreldrene mine, lenge før egne barn.

Når bestiller man? Nå? Eller legger de ut flere reiser på et tidspunkt?

Riktig hotell, ja. Jeg syns ikke standarden på hotellet er sånn superbra ifht rom, men rommene er store (virkelig store!). Selve området rundt og maten og alt det der er supert.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 10:13   #8
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sydenlandet

Vi bestilte med en gang billettene ble lagt ut, da vi ville sikre oss riktig str. på rom, og vi ikke var så fleksible med datoer. Andre velger å vente, og kan få det vesentlig rimeligere. Blir Kreta på oss også neste år.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 10:18   #9
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sydenlandet

Hvilke andre steder på Kreta enn Rethymnon kan dere anbefale en familie med barn som da vil være 4, 7 og 12? Størsta var i Chania med oldeforeldrene nylig, og det var visst helt kurant.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no