Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Florida

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 22:37   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

[quote=Niobe;4043152

Å, nå savner jeg Orlando.[/quote]

Jeg og! Hadde fire fantastiske flotte studieår der! Neste gang blir det med barna, noen uker. Lurer på når jeg får det til.......

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:55   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og så ett tips som jeg har savnet her inne ellers: i Disneyparkene er fast pass gratis! Man melder seg på tidsslotter til konkrete aktiviteter og kan fylle på etterhvert. Det skjønte ikke vi da vi besøkte Epcot, og vi traff flere nordmenn som heller ikke hadde skjønt det. Vi reddet oss inn da vi besøkte Magic Kingdom, og fikk orden på det der.

På kartet man får utdelt i inngangen står det ganske greit forklart hvordan fastpass systememet fungerer i Disney-parkene. Årets løsning var ny, vi likte den gamle bedre.

Våre er 12 og 15 år, i år var vi i Magic pga. reisefølge, og kort fortalt - neste gang vi skal i Magic er med eventuelle barnebarn.

DownTown Disney var ett mareritt denne sommeren, de driver med full utbygning av nytt stort parkeringshus og flere nyheter på selve walken. Alt skal stå ferdig til våren 2015. DineIn kino anbefales på det varmeste. Hercules, tapas, Mojito alt servert på ditt egne bord passet meg ypperlig. :knegg

Epcot - de starter ombygning av den Norske pavilijongen nå i vinter, tema og attraksjon med Frozen som tema. Det blir stas!

Ang priser Orlando og ellers i Florida. Orlando er ett av få områder i Florida som har lov til å drive short-time rental, dvs. haugevis av utenlandske kjøpere m/ditto management. Eierene går igjennom strenge kontroller fra pest og renhold, til om vi betaler nok skatter og avgifter, de er inni kjøkkenskapene og sjekker at alt er rent og man får da "diplomer" som henger i leiligheten som forteller hvilke instanser som har vært innom. Vi har f.eks. pestcontroll 1 gang pr måned, dvs. det skal være fritt for skadedyr som f.eks. kakkerlakk (kan ikke garantere for dette utendørs). Ellers i Florida er ikke det tillatt med short-time rental, dvs. man får lov til å leie ut hus/leilighet maks 2 ganger pr år, på kystene er det derfor mange private tilbydere og små beach-hus til en helt annen pris en hva man finner i Orlando-området, de driver utleie på en litt annen måte enn det gjøres i Orlando området. Dette er jo for at utlendinger ikke skal kunne kjøpe opp perler langs kysten og presse prisene opp, men for at amerikanske borgere skal ha en reell mulighet til å bosette seg på de fineste plassene - en fin ordning syntes jeg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 16-08-14 kl 23:16.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:38   #23
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Florida

Vi er også i planleggingsfasen for USA-østkyst neste sommer, keep it comin'!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:55   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Florida

Vi var også i Florida i sommer. Riktignok ikke i Orlando, det gjorde vi unna for et par år siden, riktignok var vi ikke i Disney (bortsett fra Epcot), men Universal anbefales veldig for store barn. Vi hadde de billettene Fløyel linker til. Bodde på hotell, så kan ikke hjelpe med leilighet.

I år var vi på vestkysten av Florida. Stas. Naples var fantastisk! Vi bodde på et hotell helt nede på stranda, er dere innom Naples anbefaler jeg middag på restauranten der eller drink i baren, begge deler ved solnedgang.

http://www.naplesbeachhotel.com/

Anbefaler også luftbåt i Everglades, stor stas for små og store. Vi var også i Clearwater, det var helt OK, veldig annen stemning enn i Naples (mer Syden-stemning). Masse fine steder på vei ned fra Clearwater. Vi kjørte "gamleveien" langs kysten i stedet for motorveien. Sanibel Island var vakkert. Vannet i gulfen er overraskende varmt.

Florida keys syns jeg var helt OK, men absolutt ikke turens høydepunkt. Vi fløy til Tampa, og hjem fra Miami. Leide bil hos Hertz, men tidligere har vi brukt Dollar, anbefaler de også, aldri hatt noen problemer. Hvis du leier hos Dollar bør du registrere deg som express-kunde, så slipper du den evig lange køen. Koster ingenting.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:59   #25
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Florida

Turens høydepunkt var forresten å svømme med Sjøkuer. Superstas. Det var lavsesong (vinter er høysesong), så det var ikke så mange der, og vannet var litt grumsete - men det var kjempegøy likevel. Kan bare gjøres i Crystal River. Det er mange forskjellige tilbydere, vi brukte disse:

Kjempefornøyd - det var tydlig at de var opptatt av at sjøkuene hadde det bra, det var det nok ikke alle som var. http://riverventures.com/

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:12   #26
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Henger meg på her jeg også, da vi også skal til Florida enten neste sommer eller sommeren etter.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:32   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Vi er også i planleggingsfasen for USA-østkyst neste sommer, keep it comin'!

Vi reiste "hele" østkysten i sommer. Startet i New York og avsluttet i Orlando. Vi hadde en super ferie, og synes faktisk ikke at vi kjørte så mye (bare en dag med langkjøring - 6 timer). MEN; det var en svært innholdsrik ferie, og jeg føler meg ikke akkurat avslappet etter denne sommeren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 14:31   #28
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi reiste "hele" østkysten i sommer. Startet i New York og avsluttet i Orlando. Vi hadde en super ferie, og synes faktisk ikke at vi kjørte så mye (bare en dag med langkjøring - 6 timer). MEN; det var en svært innholdsrik ferie, og jeg føler meg ikke akkurat avslappet etter denne sommeren.

Det er dette vi tenker også, at vi må ha med NY. Og kjøre, spesielt vil mannen det. Jeg har tenkt litt som du sier, det blir veldig mye aktivitet og program. Men en slags kombinasjon håper jeg vi får til.

Hva gjorde/så dere på veien mellom NY og Orlando, noe som an-/avbefales?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 21:27   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Regn: ja, det er en del tropiske regnskyer, juli i år har det regnet 2-3 dager i uken, 30 min - 1 time pr gang. Gjerne på kvelden. Forfriskende. Det regner ikke så lenge, men det regner MYE og veldig lokalt.

Ikke glem å plusse på lyn og torden. Men det er gjerne ikke det verste i juli, det tar seg opp utover høsten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 21:31   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Turens høydepunkt var forresten å svømme med Sjøkuer. Superstas. Det var lavsesong (vinter er høysesong), så det var ikke så mange der, og vannet var litt grumsete - men det var kjempegøy likevel. Kan bare gjøres i Crystal River. Det er mange forskjellige tilbydere, vi brukte disse:

Kjempefornøyd - det var tydlig at de var opptatt av at sjøkuene hadde det bra, det var det nok ikke alle som var. http://riverventures.com/

Åh, fikk dere svømt med dem? Det stod høyt på min ønskeliste, men jeg fikk aldri gjort det. Jeg elsker manatees!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 21:32   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.


Hva gjorde/så dere på veien mellom NY og Orlando, noe som an-/avbefales?

Det er mange flotte byer mellom NYC og Orlando. Kan komme med en lengre liste............

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 21:35   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Jeg kjente Orlando godt før, har bodd der i fire år og vært tilbake endel ganger etter det. Men jeg antar at byen har endret seg, sikkert vokst enda mer, bygget ut mer osv.

Men jeg anbefaler i alle fall Universal Studios for større barn/ungdom.

Key West synes jeg er flott. Det er liksom noe helt annet. Jeg skal definitivt tilbake.

Clearwater og nedover liker jeg godt. Likeså synes jeg St. Augustine er koselig.

NASA er ellers noe jeg anbefaler. Ikke langt unna ligger Cocoa Beach.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 23:14   #33
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det var forresten helt GULL å kjøre Norwegian. 8,5 time hver vei, svosj igjennom security.
Helt på høyde med SAS. Jeg må bare si en ting... (avsporing)

I hele år har vi lest side opp og side ned i media om hvor RÆVA Norwegian er, hvor mye forsinket de er og . Jeg har nå snakket med 4 familier som har kjørt Norwegian i sommer, jeg fulgte med rutene deres i hele juni og deler av juli. Ja, de hadde en flopp i mai/juni med ETT forsinket fly i Fort Lauderdale. Ellers - on time - eller 1/2 - 1 time før tiden.

Så har vi star alliance - hverken ser eller hører en pøkk om disse! De 2 familiene jeg kjenner til som skulle ned til Orlando i sommer stod hhv. 14 og 40!! timer på Newark og Atlanta - og passasjerene hørte ikke en tøddel fra bakkepersonel før det hadde gått 10-12 timer! Hvor er VG, Dagbladet og andre sensasjonslystne da?

Beklager 007, for avsporingen, men dere kan trygt bestille Norwegian, OM de får flytillatelse.

Dette kan jeg i grunn signere og herved avbefale United airlines, eller det å mellomlande i USA i det hele tatt om det ikke er nødvendig.

Vi reiste med SAS/Star Alliance i sommer. Flyet fra Oslo til Newark ble forsinket pga. av den store stormen som kom innover vestkysten i sommer. Greit nok, vi hadde (trodde vi) veldig god tid til flyet til Fort Lauderdale gikk (drøye tre timer i utgangspunktet) med United (som er Star Alliance). Joda. 1 time og 45 minutter hadde vi, men det er jo slett ikke nok når man må gjennom immigrasjon, hente bagasjen sin og dra gjennom toll, til ny terminal og gjennom en ny (amerikansk) security. Vi kom oss fort gjennom immigrasjon takket være en hjelpsom fyr som jobbet der, og ved ny sjekk-inn fikk vi vite at de holdt igjen transferflyet for oss (og alle de andre som skulle samme vei). Men det hjalp ikke stort i sikkerhetskontrollen. Så mens vi sto der og ble kroppsvisitert, gikk flyet. Ok. Ta kontakt med United og få nye billetter. De hadde i utgangspunktet ikke noe før om to dager. Noe som ville ført til at vi mistet cruiset som pappa spanderte i anledning 60-årsdagen sin. To timer sto Rochermannen og min far i skranken og forhandlet/kranglet med dem før vi (nesten) hadde fått billetter til hele gjengen til Fort Lauderdale dagen etterpå, med diverse mellomlandinger og stand-by billetter. De var i utgangspunktet ikke villige til å hjelpe til over hodet og det var høyt frustrasjonsnivå i leiren. Utrolig lite serviceorienterte og veldig "vel, det er deres problem".
Bruttern med familie reiste med Norwegian via London. Null stress og en god stund så det ut til at de måtte reist alene på cruise

Ellers anbefaler jeg Key West på det varmeste. Der er det utrolig deilig å være! Mange bra steder og spise, fine strender og severdigheter.

Vi var 14 dager i Orlando etter cruiset og akkurat da hadde de visst et sjeldent værfenomen over deler av Florida som gjorde at det regner mye. Mye mer enn den halve timen til en time med skyll vi hadde for to år siden. Men som Fløyel sier er været ofte veldig lokalt. Det kan hølje ned rundt der du bor, men 15 minutter unna er det strålende sol.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 23:23   #34
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Florida

Fint å kjøre til St. Petes beach fra Orlando forresten! Det tar en drøy time i bil og var en veldig rolig, avslappet strand med latterlig varmt vann! Anbefales.

Også synes jeg at Kennedy Spacesenter var utrolig bra.

Vi leide bil gjennom Dollar sist og Budget nå. Søkte opp via en søkemotor og valgte den bilstørrelsen som passet og best. Har betalt alt på forhånd og bare levert bilene på flyplassen uten noe mer. Budget hadde litt finere/nyere biler og var rause med upgrades. Pappa fikk en BMW X3 på upgrade og tyske biler er dyre om du leier dem direkte (går inn under luksusbil).
Det er billig å leie både hus og bil i Florida.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 23:36   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

VR: Jeg studerte fire år i Orlando. Fløy stort sett (OK alltid minus en gang) via Newark. Jeg hadde som regel fem timer transfer. Da hadde jeg godt med tid, litt for god, men tiden går fort i immigration osv.

Jeg har forresten fløyet med Icelandair en gang fra Orlando og til Norge. Det var svært så praktisk å slippe Newark altså!

En annen gang fløy jeg med Sabena via Brussel, også greit. For det meste fløy jeg SAS via Oslo eller København.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 23:37   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.


Også synes jeg at Kennedy Spacesenter var utrolig bra.

Ja, ikke sant? Det er noe helt eget rett og slett, må oppleves.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 01:06   #37
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Florida

Kan melde om at Norwegian nå har lagt ut flyvninger for 2015. Noen som har erfaring med Worldquest resort?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 08:27   #38
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Kan melde om at Norwegian nå har lagt ut flyvninger for 2015.


Oppdaget også Norwegian-billettene denne uka (jada, har sjekket nesten daglig om de skulle dukke opp) men ble litt skuffet over prisene. Billettene er en god del dyrere enn jeg forventet (ser på billetter i juli neste år) og jeg finner bedre priser hos KLM.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 09:33   #39
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Oppdaget også Norwegian-billettene denne uka (jada, har sjekket nesten daglig om de skulle dukke opp) men ble litt skuffet over prisene. Billettene er en god del dyrere enn jeg forventet (ser på billetter i juli neste år) og jeg finner bedre priser hos KLM.

Men med KLM må man vel mellomlande en gang mer? Norwegian flyr jo direkte Oslo-Florida. Det teller en del, for det er jo unektelig litt styr med mellomlanding i USA...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 09:34   #40
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Florida

Jeg kan forøvrig anbefale BA. Vi fikk overraskende rimelige billetter i sommer, bestillte veldig sent. Mellomlanding på Heathrow går veldig greit. I fjor måtte vi bytte flyplass på veien til (de flyr vel bare til Miami fra Heathrow tror jeg), det var litt pes med bagasje og sånt, men gikk veldig greit. Vi brukte vel halvannen time fra vi landet på Heathrow til vi hadde sjekket inn på Gatwick. Bestillte bil med sjåfør som ventet på oss i ankomsthallen på Heathrow.


Sist redigert av Neket : 11-09-14 kl 10:01.
Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no