Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Alenetid i Bergen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-15, 20:16   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Alenetid i Bergen

Ankommer Bergen tidlig en dag, har hele dagen tilgjengelig før middag seint på kvelden med en kollega. Hvor spiser vi? Skal ha middag dagen etter også, etter kurs på Haukeland. Vi bor i sentrum. Tips?

Og hva finner jeg på den dagen jeg har fri? Jeg ser for meg å gå tur ved fløien, har ikke vært i Bergen siden jeg studerte der for flere år siden, men innbiller meg jeg finner frem til turløypa.
Litt shopping skal jeg også få tid til tenkte jeg, men er det noen spennende plasser jeg må innom? Snart 8 år siden jeg var der sist så mye som har endret seg tenker jeg!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 10:12   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Alenetid i Bergen

Tror ikke det er sååå mye som har endret seg på åtte år, det går ikke så fort her i byen.
Hvis det er fint vær ville jeg ha funnet en plass langs torget/bryggen og sett på bylivet og folkene, så kan du være litt turist. Og hvis du tenker Fløyen, kan du jo ta banen opp og gå ned. Tips til gode lunsjsteder er det sikkert noen som har bedre peiling på enn meg, ikke så ofte jeg spiser lunsj i byen. Men skulle ønske det var oftere, så tar gjerne tips jeg også. Kos deg i Bergen.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 10:21   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenetid i Bergen

Det høres deilig ut.

OM du vil på tur så ville jeg tatt Fløibanen opp og gått litt der oppe. Å gå opp Fløien er ikke veldig spennende. Turen rundt Skomakerdiket er fin (godt merket der oppe). Dersom det er det å gå opp som er poenget så er det morsomst å gå opp Stoltzekleiven (øverst i Sandviken) og så kan du gå over til Fløien og ta Fløibanen ned igjen.

Shopping alene. Da ville jeg gått i Skostredet og strøket rundt. Mange små uavhengige butikker og noen ganske gode bruktbutikker (blant annet en som heter Second Love der jeg har funnet en del fint).

Om du er ute etter større butikker så er det godt utvalg på Galleriet og i Strandgaten.

Jeg ville spist lunsj enten på Smakverket (på kunstmuseene) eller på Magnus (Gulating lagmannsrett). Det er også mye godt på Godt Brød og de ligger både ved Fløibanen og i Marken.

Til middag ville jeg gått på Colonialen på Litteraturhuset. Der er det god lunsj også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 10:22   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenetid i Bergen

Var der forrige uke og vandret under blomstrende kirsebærtrær rundt Lille Lungegårdsvann, riktig vakkert var det. Vi kjøpte med en kaffe og noe å spise og satt på en benk der et sted. Hvis jeg ikke hadde hatt med utålmodig tolvåring så ville jeg gått og sett på kunstutstillingene i byggene ved siden av der.

Så forresten at de hadde Illums bolighus oppafor Strandkaien et sted (i strøket ved polet).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 10:24   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenetid i Bergen

Finnes butikken Twisted ennå? Den var rene himmelen for meg, i alle fall! (Klær og sko.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 10:41   #6
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenetid i Bergen

Mener den finnes fremdeles, ja.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 10:53   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenetid i Bergen

Ja, mener Twisted er der fortsatt.
Er ikke akkurat ofte på handletur i sentrum, gitt.

Jeg er generelt sjelden i sentrum, så jeg tror ikke jeg skal komme med noen tips.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 11:58   #8
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Alenetid i Bergen

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.


Til middag ville jeg gått på Colonialen på Litteraturhuset. Der er det god lunsj også.

Ja Denne hadde jeg glemt. Signerer den..

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 12:04   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alenetid i Bergen

Takk for så mange tips! Nå gleder jeg meg bare mer og mer!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no