Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Restauranttips i Roma?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-15, 10:23   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Restauranttips i Roma?

Gleder meg veldig til min første tur til Roma om ikke lenge, og vil gjerne få satt opp en liten liste med gode restauranter og kafeer før vi drar. Jeg antar at turistfellene ligger nokså tett der, og jeg blir så gretten hvis jeg får mat i kombinasjonen dårlig, kjedelig og dyr.

Antar det er hjelp å få her. Vi skal bo veldig sentralt, i gangavstand til det meste så vidt jeg kan skjønne. (Pantheon/jødisk kvarter/ikke langt fra bro over til Trastevere).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-15, 12:44   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttips i Roma?

Jeg har spist på et uttall restauranter i Roma, men jeg har dessverre ingen spesifikke å anbefale. Det kryr av spisesteder, og direkte dårlig mat har jeg aldri opplevd å få i den byen. Ja, det koster dobbelt så mye rundt Piazza Navona som i Trastevere, men alle steder har sin sjarm, liksom.

Jeg pleier alltid å planlegge og undersøke restauranter før turer, men Roma er en by jeg aldri gjør det i.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-15, 13:37   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restauranttips i Roma?

Vi skal til Roma i sommer og jeg har fått en liste over anbefalte restauranter og kaféer, men har så klart ikke prøvd dem selv ennå.


RESTAURANTER
Det finnes hundrevis, her er noen bra forslag. Det lønner seg å bestille bord, særlig i helgene.

TRASTEVERE

Le Mani in Pasta, en favoritt for gode, lange middager. Sjømat, pasta, alt er nydelig! Middels pris.
Via Dei Genovesi 37
Tel: (39) 06 5816017 (ring eller stikk innom, må bestille bord, har ikke utebord).

Zi’ Umberto, god romersk hverdagskost (god spagetti carbonara) . Rimelig. Lunsj og middag.
Piazza della Malva 11, nær Piazza Trilussa, Trastevere, ikke langt unna Ponte Sisto - broen (stikk innom og bestill bord hvis helg).

Osteria Ponte Sisio, grei italiensk mat. Relativt rimelig. Lunsj og middag.
Via Ponte Sisto 80, nær Piazza Trilussa
Tel: 06-588-3411

Ristorante Roma Sparita, god italiensk mat. Utebord, lunsj og middag. Middels pris.
Piazza di Santa Cecila 24 (vakker plass ved nydelig kirke/kloster) (si gjerne at dottore Selle har anbefalt stedet!)
Tel: (39) 06 5800 757



SENTRUM (over elven)

Maccheroni, italiensk, relativt rimelig. Lunsj og middag (be om bord oppe eller ute).
Piazza delle Coppelle 44 (2 min. gange fra Pantheon)
Tel: 06-6830-7895

Antica Taverna, god og rimelig italiensk. Lunsj og middag. Ute- og innebord. Passe rimelig.
Via Monte Giordano 12 (2 min gange fra Piazza Navona) (si gjerne at dottore Selle, har anbefalt stedet!)
Tel: 06 6880 1053

La Ciccia Bomba (betyr tjukke-bolla-feita). God italiensk mat, også pizza. Lunsj og middag.
Via Governo Vecchio 76 (2 min gange fra Piazza Navona, i morsom gate/område).



KAFEER og BARER

TRASTEVERE

Bar Calisto, Romas billigste? Her går kunstnere, studenter, lokale slitne gubber, alle…
Piazza San Calisto

Ombre Rosse, trivelig vinbar/drinker/snacks, uteplasser. Gratis WiFi (spør om passord).
Piazza S.Egidio 12/13, ved Trastevere museum.

Puber: I Vicolo del Cinque, inn fra Via del Moro, ned mot Piazza Trilussa, er der flere populære barer/puber. Gå på oppdagelsesferd.

SENTRUM (over elven)

Sant’ Eustachio Il Caffè, på Piazza Sant’ Eustachio 82 (ikke langt fra Pantheon)
har byens beste kaffe

Caffè della Pace – tradisjonsrik og svært populær kafé med gode drinker. For en aperitiff eller digestivo/night cap. Har utebord. På Piazza della Pace, 2 minutters gange fra Piazza Navona.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-15, 14:13   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttips i Roma?

Tusen takk! Alltid nyttig å ha en plan, syns jeg. Får lese litt på Tripadvisor når jeg er ferdig med eksamener.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no