Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om holdninger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-07, 09:51   #1
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Om holdninger

Jeg fikk denne på mail i dag, og synes den var så fin.
Litt sånn prøver jeg også å tenke. Hva med dere?

Sitat:

TO VALG!
> Ta deg noen minutter ......, det er denne historien vel
> verdt...
>
>
> Thomas er den typen du elsker å hate.
>
> Han er alltid i godt humør og har alltid noe positivt å
> si.
>
> Når noen spurte ham hvordan han hadde det, svarte han:
>
> 'Hvis jeg hadde det bedre ville jeg vært tvillinger'.
>
> Han er en naturlig inspirator.
>
> Hvis en av de ansatte hadde en dårlig dag, var Thomas der
> og fortalte den
> ansatte hvordan man kunne se det positive i situasjonen.
>
> Jeg ble nysgjerrig av å se dette, så en dag gikk jeg bort
> til Thomas og
> spurte ham:
>
> 'Hvordan gjør du det?'
>
> Thomas svarte:
>
> 'Hver morgen våkner jeg og sier til meg selv, du har to
> valg i dag.
>
> Du kan velge å være i godt humør eller du kan velge å
> være i dårlig humør.
>
> Jeg velger å være i godt humør.
>
> Hver gang det skjer noe ille, kan jeg velge å være et
> offer eller ta lærdom
> fra det.
>
> Jeg velger å ta lærdom fra det.
>
> Hver gang noen kommer og klager til meg, kan jeg velge å
> akseptere klagene
> deres, eller jeg kan velge å peke på de positive sidene i
> livet.
>
> Jeg velger de positive sidene i livet.
>
> 'Sikkert, men det er ikke fullt så enkelt,' protesterte
> jeg.
>
> 'Det er det,' sa Thomas,
>
> 'Livet handler om valg. Når du kutter vekk all dritten,
> så er enhver
> situasjon et valg.
>
> Du velger hvordan du skal reagere på situasjonene.
>
> Du velger hvordan folk skal påvirke ditt humør.
>
> Det er du som velger om du vil være i godt eller dårlig
> humør.
>
> Til syvende og sist så er det ditt valg hvordan du lever
> ditt liv.
>
>
> Jeg tenkte over hva Thomas hadde sagt.
>
> Like etterpå forlot jeg firmaet for å begynne for meg
> selv.
>
> Vi mistet kontakten, men jeg tenkte ofte på ham når jeg
> tok et valg i forhold
> til livet, istedenfor bare å reagere på det.
>
> Mange år senere, hørte jeg at Thomas var innblandet i en
> alvorlig ulykke, med
> et fall på 20 meter fra en radiomast.
>
> Etter 18 timers operasjon og uker på intensiven, ble
> Thomas utskrevet fra
> sykehuset med skinner langs ryggen.
>
> Jeg traff ham omtrent seks uker etter ulykken.
>
> Da jeg spurte ham hvordan han hadde det, svarte han:
>
> 'Hvis jeg hadde det bedre, måtte jeg være tvillinger. Vil
> du se arrene?'
>
> Jeg avslo tilbudet om å se sårene, men spurte ham om hva
> som foregikk i hodet
> på ham under ulykken.
>
>
>
> 'Det første jeg tenkte på, var velferden til min ennå
> ufødte datter,'svarte
> Thomas.
>
> 'Så mens jeg lå på bakken husket jeg at jeg hadde to
> valg.
>
> Jeg kunne velge å leve eller jeg kunne velge å dø. Jeg
> valgte å leve.'
>
> 'Var du ikke redd? Mistet du bevisstheten?' spurte jeg.
>
> Thomas fortsatte; 'Ambulansepersonellet var fantastisk.
> De sa hele tiden at
> alt kom til å gå bra. Men da de rullet meg inn på
> akuttmottaket og jeg så
> uttrykkene til legene og sykepleierne, ble jeg
> vettskremt. I øynene deres sto
> det skrevet: 'Han er dødsens'.
>
> Jeg visste at jeg måtte gjøre noe.'
>
> 'Hva gjorde du da?' spurte jeg.
>
> 'Vel, det var en stor brautende sykepleier der som skrek
> spørsmål til meg',sa
> Thomas.
>
> 'Hun spurte om jeg var allergisk for noe. 'Ja,' svarte
> jeg. Legene og
> pleierne stanset opp mens de ventet på svaret mitt.
>
> Jeg trakk pusten og ropte: 'Tyngdekraften'.
>
> Gjennom latteren deres sa jeg til dem: 'Jeg velger å
> leve. Operer meg som om
> jeg er levende, ikke død Thomas overlevde takket være
> legenes dyktighet, men
> også på grunn av sin fantastiske holdning.
>
> Jeg lærte fra ham at hver dag kan vi velge å leve helt.
> Holdning er, tross
> alt, ALT.
>
> Bekymre deg derfor ikke for morgendagen, for morgendagen
> vil bekymre seg for
> seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage. Egentlig
> er dagen i dag den
> morgendagen du bekymret deg for i går.
>
>
> Nå har du to valg:
>
> 1. Slette dette?
>
> 2. Videresend det til folk som du bryr deg om?
>
>
> Jeg håper du velger alternativ 2. Det gjorde jeg!
>
>
> Ønsker deg en fantastisk dag!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:08   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om holdninger

Jo, mye sant i dette, hva slags syn en selv har på livet styrer i stor grad om man har opplevelse av å leve et godt liv. Men jeg stusset på dette:

Hver gang noen kommer og klager til meg, kan jeg velge å
> akseptere klagene
> deres, eller jeg kan velge å peke på de positive sidene i
> livet.


Alle har behov for å lette sitt hjerte og øse ut frustrasjoner. Og når det skjer, så ønsker jeg IKKE at folk skal feie meg til side og be meg om å fokusere på de positive sidene i livet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:37   #3
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om holdninger

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jo, mye sant i dette, hva slags syn en selv har på livet styrer i stor grad om man har opplevelse av å leve et godt liv. Men jeg stusset på dette:

Hver gang noen kommer og klager til meg, kan jeg velge å
> akseptere klagene
> deres, eller jeg kan velge å peke på de positive sidene i
> livet.


Alle har behov for å lette sitt hjerte og øse ut frustrasjoner. Og når det skjer, så ønsker jeg IKKE at folk skal feie meg til side og be meg om å fokusere på de positive sidene i livet.

Akkurat det tenkte jeg litt på også, faktisk.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:53   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om holdninger

Hvis man ønsker å få folk frustrerte kan man avfeie deres følelser og opplevelser som "feil" og si "neida, det er ikke SÅ ille, når de de facto opplever ting som ille. Man er helt nødt til å anerkjenne folks erfaringer og følelser, og sier man at folk føler feil, ber man om bråk og viser usedvanlig lite innsikt.

Derimot kan man, tror jeg, hjelpe folk litt i fht å håndtere og handle, for en følelse kan jo håndteres på ulikt vis og man kan handle på mange forskjellige måter med utg.pkt i en følelse.

Jeg er litt som han fyren og er stort sett alltid blid og ser lyst på det meste. Det er en strategi med utg.pkt i min personlighet, men en del av det er også lært. Min erfaring er at når man er blid (så sant man ikke er krampegladkristenpåklistretblid) så skaper det mye positivt rundt en og man får mye positivt tilbake. den som er blid får lettere gjennom ting, for folk føler seg vel og trenger ikke å krangle, og det meste bare ordner seg. I tillegg har jeg en herlig evne til å fortrenge kjipe ting, så jeg innbiller meg at jeg stort sett bare har positiv bagasje.

Men å være positiv betyr ikke (som min svigermor tror, feks) at man må være glad hele tiden, at man ikke tar konflikter, at man ikke kan være sint, forbanna, irritert eller rasende. Innenfor en positiv livsanskuelse er det selvsagt rom for hele temperamentsregistreret. Alt annet blir falskt, mener jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 19:15   #5
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om holdninger

Denne historien er som å høre om en jeg kjenner. Han er akkurat slik som det står.

Han fikk kreft i spiserøret og 2 % sjans for å overleve. 13. januar 2008 er det fem år siden. Han kom seg utrolig fort etter operasjonen og legene fortalte senere at de har skrevet en egen rapport i forhold til hans positive holdning. De mener at det kanskje er årsaken til at det har gått bra med ham så langt. Han er den eneste som har overlevd. De andre to som ble operert på samme tid døde kort tid etterpå.

Knapt et halvt år etter at han ble operert fikk jeg brystkreft med spredning til mange lymfer. Da jeg nevnte at jeg hadde angst og var redd for at det kunne ha spredd seg ble jeg avfeid med at jeg hadde jo mye større sjans for at det skulle gå bra. For noe tull at jeg skulle ha angst...... Han snakket med en kollega som hadde vært gjennom det samme som meg og hun mente at hun aldri hadde hatt angst. Så det var bare tull at jeg hadde angst. Det hadde ingen rot i virkeligheten.

Det er vanskelig å dele tanker med ham. Han har ingen forståelse for at andre føler det de gjør.

Jeg tror på tankens kraft og jeg har brukt den bevisst for å klare alt jeg har klart i forbindelse med kreft og utdanning på samme tid. Jeg hadde ikke klart å gjennomføre det jeg har gjort om jeg ikke klarte å styre tanken til tider og bestemt meg for hva jeg VILLE tenke på og hva jeg IKKE ville tenke på. Til tider har jeg selvfølgelig ikke klart å styre tanken. Jeg er jo bare et menneske..........

Historien er god, men som flere her er inne på så har den flere sider.... Flott om man kan gå å være blid hele livet, men man må tillate seg selv å kunne klage når livet blir for tøft....


Sist redigert av Jessica : 01-12-07 kl 23:22.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 19:31   #6
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om holdninger

Den fikk jeg på mail her om dagen også.
Helt klart verdt å ta med seg.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 09:24   #7
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om holdninger

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvis man ønsker å få folk frustrerte kan man avfeie deres følelser og opplevelser som "feil" og si "neida, det er ikke SÅ ille, når de de facto opplever ting som ille. Man er helt nødt til å anerkjenne folks erfaringer og følelser, og sier man at folk føler feil, ber man om bråk og viser usedvanlig lite innsikt.

Derimot kan man, tror jeg, hjelpe folk litt i fht å håndtere og handle, for en følelse kan jo håndteres på ulikt vis og man kan handle på mange forskjellige måter med utg.pkt i en følelse.

Jeg er litt som han fyren og er stort sett alltid blid og ser lyst på det meste. Det er en strategi med utg.pkt i min personlighet, men en del av det er også lært. Min erfaring er at når man er blid (så sant man ikke er krampegladkristenpåklistretblid) så skaper det mye positivt rundt en og man får mye positivt tilbake. den som er blid får lettere gjennom ting, for folk føler seg vel og trenger ikke å krangle, og det meste bare ordner seg. I tillegg har jeg en herlig evne til å fortrenge kjipe ting, så jeg innbiller meg at jeg stort sett bare har positiv bagasje.

Men å være positiv betyr ikke (som min svigermor tror, feks) at man må være glad hele tiden, at man ikke tar konflikter, at man ikke kan være sint, forbanna, irritert eller rasende. Innenfor en positiv livsanskuelse er det selvsagt rom for hele temperamentsregistreret. Alt annet blir falskt, mener jeg.

Jeg er veldig enig med deg. Godt skrevet/tenkt.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:34   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om holdninger

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


Men å være positiv betyr ikke (som min svigermor tror, feks) at man må være glad hele tiden, at man ikke tar konflikter, at man ikke kan være sint, forbanna, irritert eller rasende. Innenfor en positiv livsanskuelse er det selvsagt rom for hele temperamentsregistreret. Alt annet blir falskt, mener jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:39   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om holdninger

Jeg har str tro på at man selv kan ta en del valg her i livet som påvirker livet videre, jeg har stor tro på tankens kraft, og jeg har stor tro på at man holder seg friskere om man ikke bekymrer seg fr alt mulig. Altså, jeg er helt enig i budskapet historien gir.

Men slike historier gir meg frysninger nedover ryggen. De er så ekle og glatte og fulle av moral. :grøss: Litt sånn som Barbiefilmene.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:45   #10
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om holdninger

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men slike historier gir meg frysninger nedover ryggen. De er så ekle og glatte og fulle av moral. :grøss:

Jeg er litt enig i dette også.
Men det er jo en måte å få folk til å tenke et sekund over ting, da.
Men jeg ser helt klart at det kan bli litt "glætt".

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:49   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om holdninger

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


Men slike historier gir meg frysninger nedover ryggen. De er så ekle og glatte og fulle av moral. :grøss: Litt sånn som Barbiefilmene.


Enig. Jeg sender ikke videre, for å si det sånn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:50   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om holdninger

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Enig. Jeg sender ikke videre, for å si det sånn.

Nei, dsjeeez. Det skulle tatt seg ut.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:59   #13
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om holdninger

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:59   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om holdninger

*postet i feil tråd*

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:00   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om holdninger

Jeg er fortsatt litt satt ut over at du har sett Barbiefilmer til at jeg kan legge merke til sånt noe, men når du nevner det, så ser jeg det.

Makan til holdninger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:01   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om holdninger

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er fortsatt litt satt ut over at du har sett Barbiefilmer til at jeg kan legge merke til sånt noe, men når du nevner det, så ser jeg det.

Makan til holdninger.

Vi har 3 eller 4 barbiefilmer. Heldigvis er Stesnuppa for stor til å like dem lenger, men gudene vet at jeg har lidd meg igjennom dem mange nok ganger.
Barbie suger!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:05   #17
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om holdninger

Men det er jo litt bra da, at noen legger dem ut, slik at noen får sagt hvor teite de er. Disse moralistiske Barbiefilmlignende påminnelsene.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:08   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om holdninger

Tanken er ikke teit, holdningene er gode, men måten å publisere det på er ikke min stil. Akkurat som Barbie.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:10   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om holdninger

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Men det er jo litt bra da, at noen legger dem ut, slik at noen får sagt hvor teite de er. Disse moralistiske Barbiefilmlignende påminnelsene.




Men om jeg skal være seriøs et øyeblikk så vil jeg igjen påpeke at budskapet i historien er bra. Jeg tror folk har mye mer påvirkningskraft for seg og livet sitt enn mange tenker over.
Alt man gjør består av valg, og da er det mange som ikke tar de beste valgene for seg selv.

Man kan velge å la seg bli såret, man kan faktisk også velge å la det vær. Man kan velge å bekymre seg, med litt jobbing kan man også velge å la det vær. Slike ting syns jeg er viktig å tenke på.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:11   #20
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om holdninger

Jeg har behov for å ikke være superhappy hele tiden. Jeg synes det er nyttig å se både de lyse og mørke sidene i livet. Jeg kan ikke alltid være sprudlende, positiv og glad. I perioder er det godt å trekke seg mer inn i seg selv, reflektere og kjenne etter hvordan en egentlig har det, og da må en også kjenne etter hva som er negativt. Jeg kommer meg opp gjennom å bearbeide vonde ting, ikke ignorere, vri og vende dem til noe positivt. Jeg tror en kontrollert tur ned i kjelleren, av og til, kan spare en for noen skikkelige smell, som sender en på trynet i grøfta.

Mannen i historien fikk meg forresten til å tenke på presten i filmen "Adams Epler".

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no