Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som ikke er nybakte foreldre ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 22:48   #1
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Dere som ikke er nybakte foreldre ...

..og dermed litt nærmere besteforeldrerollen. Hehe

Hvordan ser du for deg at denne rollen vil bli for deg/dere?
Hvor mye og hvor ofte vil du ha kontakt med barnebarna?
Hvor mye vil du ønske å passe de på eget initiativ?
Hvor ofte vil du si ja til å passe barnebarna når foreldrene spør?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:29   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.886
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som ikke er nybakte foreldre..

Er det lov å svare selv om man har små barn?

Jeg håper vi får et godt forhold til voksne barn og svigerbarn, og at vi blir godt kjent med barnebarna. Jeg ser hvor mye vår eldste koser seg med å overnatte hos bestemor, eller bare rett og slett at de har TID til henne. Det trenger ikke være mer enn at de sitter rundt kjøkkenbordet og tegner en halvtimes tid, eller at de leser en bok.

Jeg ønsker ikke reserveforeldre til våre barn, og håper jeg har vett til å ikke stikke nesa mi opp i ting jeg ikke har noe med. Mange konflikter mellom generasjoner bunner i uenigheter om dette. Om barna mine og deres partnere ønsker at barna ikke skal ditt eller skal datt må vi besteforeldre bare respektere dette (hvilket jo er lett å si da dette ligger 30 år inn i framtiden. )


En siste ting: som guttemamma og framtidig farmor tror jeg at et nært forhold til sønnen vår nesten automatisk vil føre til at han tar med seg barna sine på besøk til oss og slikt da den dag kommer. Jeg synes ikke det er vår framtidige svigerdatters ansvar at vi skal få god kontakt med barnebarna.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:47   #3
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som ikke er nybakte foreldre..

Jeg håper jeg vil få veldig god kontakt med barnebarn. jeg kommer nok til å spørre om å få passe dem på eget initiativ. og hvis jeg blir spurt om barnepass så kommer jeg nok til å si ja så sant jeg har muligheten til det. Gleder meg til å bli bestemor.
Eldste her er 17 1/2 år. så det er jo ikke sikkert det er så mange år til jeg blir det. Hun ønsker seg mange barn sier hun. og vil helst ha før hun er 20. Har nå rådet henne til å vente til hun er ferdig med utdannelsen da og få seg en jobb først. Men skulle hun bli gravid nå snart så er det jo ingen krise. selv om jeg helst ser at hun venter noen år til.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:51   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som ikke er nybakte foreldre..

Tror jeg gjør det nekelt og greit jeg, dermed signerer jeg Bokormen sitt innlegg i sin helhet.
Hun skriver så fint alt det jeg ville ha skrevet.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 06:42   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som ikke er nybakte foreldre..

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

..og dermed litt nærmere besteforeldrerollen. Hehe

Hvordan ser du for deg at denne rollen vil bli for deg/dere?
Hvor mye og hvor ofte vil du ha kontakt med barnebarna?
Hvor mye vil du ønske å passe de på eget initiativ?
Hvor ofte vil du si ja til å passe barnebarna når foreldrene spør?

Jeg vil bare bli som mine foreldre. Tilstedeværende, med ønske om å være med ungene for å avlaste oss og for egen del. Jeg håper at jeg blir så heldig at mine barnebarn vokser opp kort vei fra meg slik at jeg kan få del i dagliglivet og ikke bare i korte perioder.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 09:45   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som ikke er nybakte foreldre ...

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

..og dermed litt nærmere besteforeldrerollen. Hehe

Hvordan ser du for deg at denne rollen vil bli for deg/dere?
Hvor mye og hvor ofte vil du ha kontakt med barnebarna?
Hvor mye vil du ønske å passe de på eget initiativ?
Hvor ofte vil du si ja til å passe barnebarna når foreldrene spør?

Har lært av mine egne foreldre hvordan det ikke skal gjøres ihvertfall.

Gleder meg til å bli bestemor.

Vil ha så mye og så ofte kontakt som vi får til.

Kommer nok til å spørre så ofte jeg evt, har overskudd til å passe barnebarna ekstra.

Kommer til å svare ja til å passe barnebarna, så sant det passer for oss.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no