Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vanlig med 1/2 størrelser i sko?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 18:21   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Vanlig med 1/2 størrelser i sko?

Er det?!

Pga vektnedgang så har jeg jo gått ned i skostørrelse også visstnok.

Jeg kjøpte jo meg Fly London sko i str 41, som liksom skal være små i størrelsen, men de glipper litt allerede Å gå med tynnstrømper/steps går ikke an.

I dag smatt jeg på meg et par tøysko jeg hadde i skapet, i str 41, men de er også for store. Det samme begynner Biancosandalene mine å bli!

Men jeg er nok ikke en 40 heller, men jeg er mer en 40,5 tenker jeg? Og det finner man jo ikke så ofte tror jeg?

Er det en idé med såler? Jeg kan ikke ha såler som går helt fram, for da blir skoene fort trange over vristen. Men søs prata om såler som går fra hælen og litt frem, så kanskje det kunne vært lurt på Fly London skoene iallefall, som jeg elsker.

Men det blir litt dyrt å skulle skifte ut alle skoene ser jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 18:26   #2
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vanlig med 1/2 størrelser i sko?

For å¨gjøre en sko som er bittelitt for stor en halv størrelse mindre så er nok en ståle frem under tåballen det beste alternativet, men den kan nok også ende med å gjøre skoene for trange. Det finnes derimot halvsåler i forskjellig tykkelse, skinnsåler er en del tykkere enn feks gelesåler så sistenevnte kan jo være verdt å prøve. (Party Feet som man gjerne bruker i åpne pensko). Ellers kan en kippekappe noen ganger løse problemet om skoene bare glipper litt. Kippekappen festet innvendig i helkappen på skoen. Det kan som du skriver kanskje være en ide med såler som ikke fyller hele veien, men stopper ca under tåballen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 18:29   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med 1/2 størrelser i sko?

Kippekappe?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 18:31   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vanlig med 1/2 størrelser i sko?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Kippekappe?

Det er et lite innlegg du fester på innsiden av helen på skoen, som fyller ut litt. Den er super for sko som bare kipper litt, da vil de sitte bedre. Det koster ca 30,- så det skader jo ikke å prøve i allefall. Det finnes kippekapper i forskjellig materiale, også av geltypen, men de koster noe mer. (ca 70,-)


Sist redigert av Luvi : 25-06-10 kl 18:36.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 18:34   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med 1/2 størrelser i sko?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Det er et lite innlegg du fester på innsiden av helen på skoen, som fyller ut litt. Den er super for sko som bare kipper litt, da vil de sitte bedre. Det koster ca 30,- så det skader jo ikke å prøve i allefall. Det finnes kippekapper i forskjellig materiale, også av geltypen, men de koster noe mer. (ca 70,-)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 18:46   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.897
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med 1/2 størrelser i sko?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Er det en idé med såler? Jeg kan ikke ha såler som går helt fram, for da blir skoene fort trange over vristen. Men søs prata om såler som går fra hælen og litt frem, så kanskje det kunne vært lurt på Fly London skoene iallefall, som jeg elsker.

Jeg har slike såler i mine, som jo er helt identiske. Den modellen der er for øvrig ikke like liten i størrelsen som utgaven med rem over ankelen.

Ellers er det dessverre ikke så mange merker i Norge som fører halvstørrelser, tror jeg, men noen er det jo. Jeg ligger også midt mellom to størrelser.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 18:54   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med 1/2 størrelser i sko?

Jeg er også sånn midt i mellom. Jeg pleier ofte å ha for store sko, for å si det sånn. Det er helt ok det altså, bedre enn trange.

Såler er også fint ja, men er det type "pensko" eller Fly London, så kan du jo prøve en såle.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no