Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Liker du vedlikeholdsarbeid?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 17:11   #21
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.110
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

11 000, 007, slett ikke verst!

Jaggu meg! Nå blir det 11001.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:58   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Jeg er veldig glad i hagearbeid og ikke det minste glad i vedlikeholdsarbeid på hus.

Jeg har ikke tenkt å kjøpe hytte før jeg har penger nok til at jeg kan betale noen for å gjøre vedlikeholdsarbeidet på huset mitt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 18:27   #23
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Liker verken vedlikeholdsarbeid eller hagearbeid, har tatt konsekvensen av det og bor i leilighet i borettslag.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 18:29   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Nei.
Virkelig ikke. Jeg hater hagearbeid. Malingsarbeid. Alt sånn.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 18:29   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Nei.
Virkelig ikke. Jeg hater hagearbeid. Malingsarbeid. Alt sånn.

... og jeg bor i en store enebolig, med stor garasje og tomt på 2 mål. Og vi har ei hytte. MEN jeg er gift med en arbeidsmaur.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 18:54   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Jeg hater det. Egentlig vil jeg bo i en lettstelt leilighet med vaktmester, gartner og stor terrasse. Og parkeringshus i kjelleren. Vedlikeholdsarbeid er så til de grader må-ting som forsurer hverdagen. Og naboer forventer jo at man gjør litt av det, dessverre.

Akkurat blomster og bed kan jeg godt styre litt med, så lenge det ikke er for mye av det. Jeg liker å ha litt blomster. Men hage trenger jeg ikke. Og ikke yttervegger. Vi bør egentlig flytte innen 2 år for å slippe å male igjen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 18:54   #27
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.722
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Jeg liker begge deler, hvis det betyr at noen andre passer barna.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:00   #28
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Innendørsarbeid er forresten skikkelig kjipt. Jeg regner bare med sånt som skjer utendørs.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:16   #29
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Jeg liker det!!

Syntes det er moro å holde på med vedlikehold av hagen og huset, både ute og inne. Premien er at det blir fint!
Ren terapi.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:29   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vi har stor hage, stort hus og ingen av oss liker vedlikeholdsarbeid. Er det ikke moderne med shabby chic hage og hus, da?

Shabby Chic er på god vei ut. Heldigvis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:54   #31
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Hagearbeid, matlaging og klesvask er meditative sysler med terapeutisk funksjon. Jeg liker denslags, men så er jeg oppvokst på gård der alt arbeid går i ulike korte og lange sirkler; fjøsstell om og om igjen hver morgen og kveld, dag etter dag, uke etter uke. Og onner hver årstid.Faste oppgaver årlig eller lit oftere. Det gir ro og forutsigbarhet. Fysisk arbeid uten spesielt mye tankekrav er deilig avveksling når man har en jobb som er motsatt. Eller vil ha litt fred.

Jeg prøver å omstrukturere rengjøring til å bli rutinearbeid, nå er det litt preget av deadlinejunkierush, og jeg må invitere folk for å få gjort ting.

Oppussing er noe annet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:00   #32
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Jeg liker både oppussing og vedlikehold. :innrømmer: Jeg er til og med deppa for at hagen vår er for liten, jeg vil ha mer! Men husarbeid, derimot! :grøss:

  Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:23   #33
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Jeg liker hagearbeid og liker egentlig alt som skal gjøres ute tror jeg.
Det jeg ikke liker er å ha ting hengende over meg. Dvs at jeg ser at noe skulle vært gjort, men får ikke gjort det av ulike årsaker.

Og så ønsker jeg at mannen min skal bli mer initiativrik, han har ikke noe problem med å ha ti uferdig prosjekter.
Derfor har vi nå kjøpt oss gammelt hus med stor hage.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:24   #34
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Stor forskjell for meg på hyttevedlikehold og hjemmevedlikehold. Hjemme er det så mye annet som skjer, så det må skvises inn og presses for å få det gjort. På hytta er det liksom ikke noe annet, og uproblematisk å bruke en hel dag på å rake foran hytta, eller male en vinduskarm.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:31   #35
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.424
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Tja, jeg liker å sulle i hagen, gjøre litt her og litt der. Men sånn slike store operasjoner liker jeg best å utsette. Vi har hage over 2 etasjer og skillet mellom de er en oppbygd mur og et svært blomsterbed med eviggrønnevekster. Ikke så veldig pent og jeg har lyst å rive ned hele greia og legge plen i stedet, men det virker nesten uoverkommelig å begynne på noe slikt.

Maling har vi enda ikke forsøkt oss på, men 1 -3 år, så må vi nok til pers. Kjenner jeg oss rett, så blir det nok malefirma.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:39   #36
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Kan ikke fordra hagearbeid og vedlikehold. Liker det ikke litt engang.

Derfor har vi kjøpt hus på 400 kvm med to mål tomt. Jippi. De gærne har det godt.

(Men jeg har planer om å forandre meg da... )

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 21:02   #37
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.110
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

(Men jeg har planer om å forandre meg da... )

Den planen har jeg også hatt, i 13 år. Kanskje forandringen kommer snart?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:01   #38
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Jeg får ta til meg signaturen din, 007.

Og gå på kurs hos Pepper.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 00:44   #39
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Ja, jeg trives vel egentlig med vedlikehold og den type arbeid, bortsett fra å male rekkverk på terrassen!
Hagearbeid er ikke vedlikehold og bortsett fra å klippe gresset er det meste morsomt.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 08:03   #40
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du vedlikeholdsarbeid?

Hagearbeid er engentid og avkopling. Jeg har stor hage med mye rart i som krever mye tid i sommerhalvåret.
Det eneste som er kjedelig er å beskjære de største epletrærne, så den jobben får eldstemann.
Vedlikehold av hus er ikke stas, men en jobb jeg er villig til å ta for å få bo akkurat her.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no