Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Peon i bukett som dør umiddelbart

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-09, 23:23   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.122
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Peon i bukett som dør umiddelbart

Problem!

Fikk en bukett med 3 peoner i går. Hurra. Jeg fulgte anvisningen, dvs: snitte, sukker i vannet og en sånn lapp rundt stilken.

Bladene på buketten begynte å henge umiddelbart. Det så rett komisk ut. Etter en time så den stein dau ut, så da snittet jeg på nytt og ga friskt vann, satt den tilogmed kaldt. No chance.

I dag: drar på Plantasjen med den begredelige buketten. Fikk "kjeft" for at bladene ikke skulle stå i vann (det gjorde de IKKE) og fordi snittet ikke var skrått nok.

Vel, fikk nye. Og hva skjer når jeg kommer hjem og putter de i vann? Joda, bladene henger seriøst med leppa og den ser helt pjusk ut. Hva i all verden? Har jeg en hjemsøkt vase? Nå er snittet svært skrått, det er ingen blader i mils omkrets av vannet og jeg skjønner nada niks???

Har noen vært borti dette eller har tips? Jeg er fristet til å ta en ny tur på Plantasjen i morgen...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 23:27   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peon i bukett som dør umiddelbart

Hvordan ble de fraktet? Med nysnittede stilker med vann rundt fra Plantasjen?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 23:33   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.122
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peon i bukett som dør umiddelbart

Øh, nei - dama bare snittet de (belærende) og jeg tok de i hånda og kjørte hjem. Snittet de likevel på nytt, og de så helt fine ut helt til jeg puttet de i vann?!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 00:04   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peon i bukett som dør umiddelbart

Tja, det er vel ikke helt heldig, og damen burde ha sørget for å legge vann rundt, spesielt med peoner, egentlig. Det hjelper ikke så veldig å snitte om de har semitørket i hele stilken på veien.

(Eventuelt kan du prøve å pakke de litt stramt inn i en våt avis, og la de stå og trekke i vann over natten. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no