Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Lykke kan ikke kjøpes for penger

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-17, 10:32   #61
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Bilen.

Som alenemor er det litt trangt nå og da på tross av ok inntekt, og jeg merker at jeg kan kjekke skikkelig lykke av å unne meg en ny hudpleieserie, et par sko jeg har ønsket meg eller noe annet som bare er til for å glede, og ikke noe jeg absolutt trenger. Eller bare det å vite at kjøleskapet er fullt av sunn mat.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 11:09   #62
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Hmm. IPhonen er jeg veldig glad i. KA- maskinen kan jeg fortsatt stryke ømt på når jeg passerer. Og noen av lampene mine. Og så føler jeg glede over å servere i mange av de pene skålene/ bollene mine og servere drikke i mange av glassene mine. Og sikkert flust av andre tung.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 11:28   #63
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Jeg tenkte på denne tråden mens jeg sto og brettet rent tøy. Å kunne legge rent og mykt tøy, i passe størrelse, uten huller, inn i skapet til barnet mitt er også noe jeg synes er veldig luksus.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 11:42   #64
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Jeg har kjøpt meg glad mange ganger, men jeg vet ikke om denne gleden har vært langvarig nok til at jeg fortsatt kjenner på den når det har gått en stund. Jeg var superhappy da jeg kjøpte Macen jeg bruker nå for to år siden, men det har gått over. Apple watch fikk jeg til jul, bruker den hver dag, men jeg kjenner ikke på lykkefølelsen over den lenger. Bilen som jeg spent satte meg inn i for første gang, lykken er borte fra den også. De nye hodetelefonene som faktisk passer de rare ørene mine. Jeg vente meg til dem, og med det kom hverdagen for dem også.

Lykke er forgjengelig hos meg, kommer i korte glimt. Heldigvis med ikke for lange mellomrom. Jeg vet ikke om det er fordi jeg er i ferd med å bli gammel, men det er vanskeligere for meg å kjøpe meg lykkelig nå enn før. Nå har jeg blitt som bestemora mi, hun var lykkelig når det gikk bra med de menneskene som hun regnet som sine. Og det er vel der jeg er jeg også.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 11:55   #65
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Fjortisen sier at ukulelene (alle fire) og hundene gjør henne glad.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 12:06   #66
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er litt omvendt, jeg liker ikke så godt å handle ting, og blir ofte mer og mer glad i tingene mine over tid. (...)

Jeg kjenner meg igjen i det du sier her Polyanna. Når jeg først handler noe skal det helst være perfekt (nok) og vare lenge så jeg slipper samme runden før om lang, lang, lang tid. Kravspek kan jeg bruke litt tid på.

Andre her nevner at det å slippe å bekymre seg for mat på bordet, penger til husleie o.l. er lykke, og det er jeg helt enige i. Jeg er heldig, jeg vet det og er lykkelig over det også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 12:08   #67
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Jeg er også som Polyanna og Strå, men det henger nok sammen med oppveksten min. Jeg får vondt i magen av å bruke store summer, selv om jeg har råd til det. Heldigvis går det over og jeg blir lykkelig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 12:11   #68
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Jeg har prøvd å tenke på denne tråden siden igår. Bortsett fra de store, selvsagte tingene for oss - at vi har bolig, møbler, klær osv, så kan det være de små, små tingene som gjør meg glad.

F.eks. et lite frokostbrett med gøyal tegning på, som jeg kjøpte på DesignTorget for flere år siden. Fiffer opp kjedelig brødskive med syltetøy, å bruke det brettet i stedet for tallerken.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 13:18   #69
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Jeg har også grunnet på denne tråden, og kjent godt etter når det kommer intense lykkefølelser selv etter lengre tid.

Det er

* Vaskehjelpen - Å komme hjem til et rent hus er fortsatt toppen av lykke for meg. Å slippe å tenke på at jeg må vaske hus, å faktisk gjøre det eller å krangle med mannen for å få ham til å gjøre det. Lykke!

* Beliggenheten på huset, med kort vei både til marka (natur, frihet, alenetid!) og t-banen (byen, venner, sosialt!).

* Og så kjenner jeg fortsatt på lykkefølelsen når jeg tenker på utesofaen vår. Svingsofa med puter i som gjør at vi nå henger ute i timesvis i stedet for å trekke inn for å sitte mer komfortabelt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 18:49   #70
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Jeg er ganske begeistret hver gang avtalegiroene på strøm, lån, fellesutg og bhg går gjennom og det er dekning på kontoen. Vet veldig godt hvordan det er når det ikke er dekning. Alt annet er rein bonus.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 19:56   #71
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Øverst på lista er leiligheten i Skåne. Den har i 7 år gitt meg ro i sjela, nye venner, energipåfyll og generell lykkefølelse. Gull verdt!

Kjøkkenet som vi brukte hinsidige summer på å pusse opp i 2011 gjør meg fortsatt lykkelig hver eneste morgen når jeg kommer ned dit. Det ser fortsatt nytt ut og er en drøm å jobbe på.

Det å ha mulighet til å reise er også viktig for lykkenivået.

Skjønt jeg tenker som flere andre her, at alt over det å ha til det aller mest nødvendige er en gedigen bonus i seg selv. Man kan bli lykkelig av langt mindre.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 21:13   #72
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Min egen lille nedbetalte bil. Frihet!

Billetter i 'skuffen'.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 21:46   #73
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

En del reiser har gjort meg veldig glad. India, USA, Peru og Israel står på toppen, tror jeg. Av ting er jeg veldig glad i et bilde jeg har kjøpt, spotter i taket i gangen og en del turutstyr.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 22:11   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Kjellerstua. Jeg er så glad vi tok oss råd til å lage den. Den har blitt et samlingssted for ungene og deres venner etter skoletid. Særlig eldste. En dag i forrige uke var det ikke mindre enn ti sjetteklassinger, gutter og jenter, som ramlet ut av kjellerstua i tur og orden, for å gå hjem og spise middag da jeg kom hjem fra jobb. Der nede har vi projektor og lerret, ps4 og xbox, tre fatboys og ei dagseng som kan trekkes ut til dobbeltseng, en ekstra madrass og masse puter. Ikke mer møbler enn det. Der har vi hatt ca tjue unger på cupfinalefest, med storskjermvisning og haloi. Halloweenfest for ungene med filmvisning og overnatting på madrasser på rekke og rad. Spillkvelder, filmkvelder og fotballkvelder. Ungene sover alltid der når de har venner på overnatting, og ikke minst er det et supert gjesterom. I skrivende stund sover de to yngste der, bare fordi. Tisker og hvisker i dobbeltsenga før de sovner. En utrolig vellykket investering, og den største lykkefølelsen får jeg når ungene fyller rommet med gode venner.

Kan forresten også føye til kaffemaskina og kullsyremaskina mi. Gir mye hverdagslykke.

Og akkurat nå: Den store melkesjokoladen jeg vet ligger i kjøkkenskapet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-04-17 kl 22:47.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 10:48   #75
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Lappen. Den har jeg jo ikke bare kjøpt, den kostet meg masse stress og nerver og tapt nattesøvn i tillegg til mange penger, men det er så enormt verdt det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 11:28   #76
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Hverdagslykke kjøpt for penger: iPaden og garnlageret mitt. 💕

Jeg er også glad for at vi har hatt råd til å reise litt. Familien har særlig mange gode minner fra bilturen gjennom Europa og Israelsturen. 😃

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-17, 16:02   #77
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

* Og så kjenner jeg fortsatt på lykkefølelsen når jeg tenker på utesofaen vår. Svingsofa med puter i som gjør at vi nå henger ute i timesvis i stedet for å trekke inn for å sitte mer komfortabelt.

Bilde!

Hytten vår ved sjøen!
Hunden
iPaden står også høyt

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-17, 16:21   #78
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Akkurat nå dør jeg litt av lykke av middagen min. Hjemmebakt hamburgerbrød, pulled pork og heimesnekra coleslaw...

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-17, 18:18   #79
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Jeg er litt som Polyanna, jeg blir veldig glad tingene mine. Og tenker at det er fint å ikke være helt blasert enda.

Aller øverst troner hytta på Øen. Jeg selger alt og flytter inn i knøttliten leilighet før den ryker.

Min første Kindle var jeg så glad i at jeg strøk over den et par ganger før jeg åpnet den hver gang. Jeg har ikke helt det samme forholdet til de nye.

Elsykkelen min, Sølvpilen, gjør meg lykkelig hver gang jeg får syklet til jobb, særlig når solen skinner.

De siste nyhetene er adirondack-stolene som vi kjøpte ved en inkurie, og har montert med megen møye. Det er selvsagt fordi de sitter foran denne utsikten her - og er fantastiske å sitte i.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Fil 02.05.2017, 18.17.01.jpg (5,4 KB, 73 visninger)
__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no