Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Java-problemer

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-13, 23:42   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.905
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Java-problemer

Jeg har problemer med Java på maskinen min. Har en nesten ny pc med win 7 og bruker Chrome som nettleser om det har betydning.

Når jeg f.eks skal inn i nettbank, får jeg beskjed om å installere Java selv om jeg vet jeg har det fra før. Jeg får også samme beskjed på en mailkonto jeg har som tydeligvis også bruker Java. Jeg forsøker å oppdatere Java via Oracle sine sider, men får beskjed om at installeringen ble avbrutt. Jeg har forsøkt å avinstallere helt for så å installere på nytt, men får samme beskjed. Kan det være brannmur eller noe sånt som forårsaker problemet?

Hva er problemet og hva gjør jeg? Det er særdeles upraktisk å ikke ha en fungerende Java på maskinen.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 23:43   #2
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Java-problemer

Når du avinstallerer Java, restarter du maskinen din før du laster ned den nye versjonen?

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 23:44   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.905
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java-problemer

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Når du avinstallerer Java, restarter du maskinen din før du laster ned den nye versjonen?

Hm... det husker jeg ikke om jeg gjorde. Jeg skal forsøke å gjøre det nå.

Det hjalp dessverre ikke. Fikk samme feilmelding nå.


Sist redigert av Lhi-My : 27-01-13 kl 23:53.
Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 00:06   #4
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.983
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Java-problemer

Henger her og lurer på det samme, for i tillegg til ørti andre dødelige problemer denne laptopen har for tiden er javagreia det som til slutt ble spikeren i kista her.
Jeg har ingen anelse om hva som er problemet her, og gav opp.
Men det hadde vært fint å finne ut av det i tilfelle den nye maskinen som kommer om 3-10 dager får samme problemer.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 00:11   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Java-problemer

Det skjedde hele tiden hos meg også, på gamle-laptopen. Har fått ny nå og det skjedde igjen, men da var det en innstilling, jeg måtte "skru på" Java. Jeg er jo like teknisk som en toåring, men her kom det opp beskjed og fremgangsmåte helt automatisk da jeg fikk beskjed om å installere Java (som allerede var installert). Har Windows 8. Aner ikke hvorfor det var sånn på den gamle, så lite hjelp herfra, dessverre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 10:04   #6
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 958
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Java-problemer

Har du/de installert Java som administrator?

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 11:39   #7
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.905
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java-problemer

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Har du/de installert Java som administrator?

Ja.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 11:47   #8
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Java-problemer

Skriv chrome://plugins/ i nettleseren, og se om du får opp Java på listen. Kanskje du må aktivere den?

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 12:29   #9
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Java-problemer

Jeg hadde samme problem i dag, på Windows 8. Problemet var den Java-versjonen som allerede lå på maskinen, den var ikke mulig å avinstallere på vanlig vis. Jeg måtte laste ned og kjøre et eksternt verktøy for "rå" avinstallering, Revo Uninstaller, leste om det i en bloggpost da jeg søkte, det finnes sikkert mange sånne. Brukte denne, fikk fjernet Java 7 Update 9 100%. Så installerte jeg den nyeste update'n, Update 11 på nytt, startet om, og nå virker det. Det er ikke så viktig hvordan du fjerner den gamle, bare at den blir helt avinstallert, det var i alle fall problemet hos meg.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 23:04   #10
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Java-problemer

Fikk for øvrig følgende link av en kollega i dag, muligens mer "comme il-faut": http://support.microsoft.com/mats/Program_Install_and_Uninstall/en

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 04:42   #11
Royal
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 9
Royal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Java-problemer

I det siste har det vært forsøkt DDoS angrep (Denial of Service) på diverse nettsteder som bruker Java som betalingsmulighet.
Dette har ført til at Java sender ut oppdateringer stadig vekk for og forbedre dette som må Las ty da ned for å komme inn på siden.

Sånn som det høres ut i ditt tilfelle, har du muligens installert Java til feil OS.
Altså Windows 64-bit på Windows 86 -bit f.eks.

Royal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 08:48   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.905
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Java-problemer

Neida, det var ikke det som var problemet, Royal. Akselianes løsningsforslag fikset problemet.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no