Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Leilighet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-21, 13:36   #21
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet

Hvis du tenker økonomi, så er vel spisestuer noe det er veldig gunstig å kjøpe brukt. De er ofte lite brukt, alt tatt i betraktning, og tar ganske stor plass, så lett å få en god pris bare for at selger skal få det ut av huset. (For de gode merkene kan man gjerne enkelt supplere, om det skulle være viktig.)

Har selv tenkt at når det flyttes i leilighet er jeg ikke sikker på at jeg gidder å ha spisebord fast. Mulig det heller blir et slikt sammenleggbart catering-bord i boden.

https://www.jula.no/catalog/hage/ute...d/bord-790226/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 13:50   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hvis du tenker økonomi, så er vel spisestuer noe det er veldig gunstig å kjøpe brukt. De er ofte lite brukt, alt tatt i betraktning, og tar ganske stor plass, så lett å få en god pris bare for at selger skal få det ut av huset. (For de gode merkene kan man gjerne enkelt supplere, om det skulle være viktig.)

Har selv tenkt at når det flyttes i leilighet er jeg ikke sikker på at jeg gidder å ha spisebord fast. Mulig det heller blir et slikt sammenleggbart catering-bord i boden.

https://www.jula.no/catalog/hage/ute...d/bord-790226/

Kan gjerne kjøpe brukt. Godt mulig det beste er å ta med mitt spisebord i høyglans og bruke det en god stund og heller bare supplere med bedre stoler. Bruke opp bordet rett og slett.

Skal forsøke å bruke møblene vi har, kjøpe så lite nytt som mulig og da gjerne brukt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 19:53   #23
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leilighet

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Vet du hvor man kan få konkret hjelp til belysning egentlig?

Her er det en som selger den tjenesten.
Usikker på om det er via butikk som selger lamper mm.
Det må jeg sjekke opp😃

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 22:24   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet

Tenkte på denne tråden da jeg gikk forbi Christiania belysning. De hadde ute plakat om rådgiving. Så mulig endel faghandler kan noe om dette, og kanskje også elektrikere - ihvertfall de som har butikk og selger belysning. Har fått noen gode råd av elektrikere (også). Pleier å spørre håndverkere hva de ville gjort hjemme hos seg selv når jeg lurer på noe. Han ene elektrikeren sa om kjøkkenbelysning at han hadde to rekker med spoter under overskapet, så han fikk lys på hele benken. Som eksempel.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 22:47   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet

Om mulig ville jeg investert i kjøkkenbenk med 70 cm dybde heller enn 60 cm. Jeg har bodd med begge deler og er ikke i tvil om at 70 cm er riktig for meg. Lys som kan justeres svakt nok er også et møst.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-21, 16:37   #26
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Leilighet

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Tenkte på denne tråden da jeg gikk forbi Christiania belysning. De hadde ute plakat om rådgiving. Så mulig endel faghandler kan noe om dette, og kanskje også elektrikere - ihvertfall de som har butikk og selger belysning. Har fått noen gode råd av elektrikere (også). Pleier å spørre håndverkere hva de ville gjort hjemme hos seg selv når jeg lurer på noe. Han ene elektrikeren sa om kjøkkenbelysning at han hadde to rekker med spoter under overskapet, så han fikk lys på hele benken. Som eksempel.

Det stemmer - jeg fant ut idag at Christiania belysning har såkalt lysplanlegger. Det lurer jeg på om jeg skal prøve - ikke så gale priser heller.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-22, 00:33   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet

Nå har vi bodd her i nesten tre uker og trives godt. Har enda igjen et par kasser å tømme, men i dag har vi fått gjort mye! Hyggelige naboer. Vi gleder oss til å komme helt i orden og få ting opp på veggene samt noe foran vinduene på soverommene. Savner lite fra huset, men merker vi har noe mindre plass nå enn før.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-22, 00:49   #28
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet

Så godt dere trives!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-22, 01:34   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet

Så godt å høre, millact!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-22, 03:43   #30
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-22, 08:42   #31
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leilighet

Så bra flyttingen har gått fint. Har du nok garderober og har du riktig lys inleiligheten?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-22, 09:24   #32
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet

Så bra

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-22, 10:13   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet

Vi må nok få noe mer garderobeskap, har bestilt, men det er det jo lang leveringstid på.

Skal og kjøpe en lampe til å ha over spisebordet.

Solskjerming er bestilt, likeså plissegardiner. Kommer nok snart.

Meldte meg til å sitte i styret, trenger yngre folk der. Mine to er de eneste ungdommene, regnet med det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no