Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-22, 14:55   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Mamma fikk gavekort i julegave, og skulle bruke det i dag hos en skjønnhetssalong for å få utført microblading. Hun våknet 02 i natt med omgangen, full pakke, og sendte derfor melding kl. 06 i dag om at hun dessverre ikke kunne komme, og forklarte hvorfor. Til svar får hun at da må hun vippse 1500 kr (evt komme innom å betale når hun blir frisk eller få faktura), og et ønske om god bedring.

Er dette greit? Jeg finner ikke ut av hvilke lover som gjelder. Jeg er så overraska, har aldri opplevd å måtte betale noen steder når det har vært sykdom som har vært grunnen. Jeg tenker jeg må dra innom å prøve å finne en løsning, men må ha noe å komme med, ellers blir det bare masse følelser, og da kommer vi vel ikke så langt.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 15:00   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Absolutt ikke greit. Et lite gebyr er en ting, men 1500 kr?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 15:16   #3
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Har hun blitt opplyst om at det blir gebyr ved avbestilling, f.eks. ved at det finnes vilkår på nettsiden deres eller i et infoskriv?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 15:19   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.930
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Ikke greit. Da signaliserer de at de ønsker syke kunder og å få smitte i salongen sin, så det er jo meget spesielt (og høyst betenkelig i disse tider). Har dessverre ikke noe kjøpslov å vise til, men slikt er jo dårlig service og jeg ville definitivt ikke brukt den salongen igjen. De fleste bedrifter tenker jo at det heller lønner seg å vise smidighet enn en hard linje i slike tilfeller. Lykke til.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 16:01   #5
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Har hun blitt opplyst om at det blir gebyr ved avbestilling, f.eks. ved at det finnes vilkår på nettsiden deres eller i et infoskriv?

På gavekortet står det at timer som ikke blir avbestilt innen 24 timer må betales. Behandlingen hun skal gjøre koster i utgangspunktet 4500, så de ga uttrykk for at de var greie da hun bare trengte å betale 1500. Jeg syns det er dårlig service, og kjenner jeg får veldig lite lyst til å gå dit igjen.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 16:04   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

https://www.forbrukerradet.no/forsid...r/kroppspleie/

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 16:09   #7
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

På gavekortet står det at timer som ikke blir avbestilt innen 24 timer må betales. Behandlingen hun skal gjøre koster i utgangspunktet 4500, så de ga uttrykk for at de var greie da hun bare trengte å betale 1500. Jeg syns det er dårlig service, og kjenner jeg får veldig lite lyst til å gå dit igjen.

Det er dårlig service, men de har nok loven på sin side. Forbrukerrådet sier at slike gebyrer er lov så lenge det opplyses på forhånd.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 17:55   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Jeg måtte betale gebyr hos frisøren da jeg avbestilte på kort varsel forrige uke. Har heller aldri opplevd før, selv om «alle» frisører har en slik klausul. Mistenker at bransjen er utsatt for svært mange avbestillinger om dagen, og at alle kanskje ikke har anledning til å være like rause. Jeg skjønner at de kanskje må, Men det gir meg ikke egentlig lyst til å komme tilbake, det gjør ikke det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 18:09   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.542
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Servicebransjen har tapt enormt mye på restriksjonene som har vært og at folk har avlyst på kort varsel, slik det jo har måttet være. Selv om de før pandemien kunne være runde i kantene, er det ikke overraskende om de ikke har økonomisk rom for å være det akkurat nå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 18:23   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.850
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Det er dårlig service, men de har nok loven på sin side. Forbrukerrådet sier at slike gebyrer er lov så lenge det opplyses på forhånd.

Å kalle 1500 kroner for et «gebyr» høres i mine ører nesten kriminelt ut i seg selv. Makan til elendig service.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 18:39   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Å kalle 1500 kroner for et «gebyr» høres i mine ører nesten kriminelt ut i seg selv. Makan til elendig service.

Ja. Hadde forventet å betale noe, men ikke den summen. Dårlig reklame. Folk dropper å gå der når de hører om det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 10:50   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Men hvis det er gavekort så er det betalt på forhånd?
Da er det urimelig å ta gebyr i tillegg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 11:54   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men hvis det er gavekort så er det betalt på forhånd?
Da er det urimelig å ta gebyr i tillegg.

Det har du absolutt rett i!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 11:57   #14
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Sykehuset er jo egentlig ikke det spor bedre da:
Dersom du ikke møter opp og ikke har varslet oss om det senest 24 timer på forhånd, må du betale et gebyr.
Gebyr ikke-møtt er for tiden 1125 kroner for somatisk helsetjeneste og 374 kroner for konsultasjoner innen
psykisk helsevern og tverrfaglig spesialisert rusbehandling.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 12:11   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men hvis det er gavekort så er det betalt på forhånd?
Da er det urimelig å ta gebyr i tillegg.

Da går jeg ut i fra at hun får beholde pengene på gavekortet da.

Jeg er litt delt på dette. Ja, 1500 er mye penger og er veldig stort gebyr. Samtidig er det tid pleieren ikke får gjort noe med, og er det mange slike går man konkurs, rett og slett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 12:28   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.542
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Det er vel en selvfølgelig at hun beholder gavekortet?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 14:30   #17
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.329
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Sykehuset er jo egentlig ikke det spor bedre da:
Dersom du ikke møter opp og ikke har varslet oss om det senest 24 timer på forhånd, må du betale et gebyr.
Gebyr ikke-møtt er for tiden 1125 kroner for somatisk helsetjeneste og 374 kroner for konsultasjoner innen
psykisk helsevern og tverrfaglig spesialisert rusbehandling.

Det er et ledd i å få folk til å enten møte til timene sine eller si i fra i tide om at man kke kommer. Hvis alle hadde møtt når de skulle hadde det vært betraktelig kortere ventetider og køer til behandling i spesialisthelsetjenesten. Det er fryktelig dyrt for samfunnet at folk ikke møter.

skyfri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 14:37   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.959
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Jeg skjønner salongene/servicebransjen godt. Samtidig vet jeg med sikkerhet at jeg aldri hadde nærmet meg stedet igjen noen gang hvis jeg var blitt avkrevd et slikt "gebyr".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 14:47   #19
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.699
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Det er et ledd i å få folk til å enten møte til timene sine eller si i fra i tide om at man kke kommer. Hvis alle hadde møtt når de skulle hadde det vært betraktelig kortere ventetider og køer til behandling i spesialisthelsetjenesten. Det er fryktelig dyrt for samfunnet at folk ikke møter.

Det er jo derfor sykehus og flere sndre spesialister sender ut sms noe dager i forveien så en har mulighet til å avbestille om det ikke passer eller av andre årsaker.
Og i disse tider er det mye avbestillinger pga covid-19.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 14:48   #20
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.854
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avbestillling av time grunnet sykdom - gebyr

Jeg er helt enig med Tallulah i at de jo taper mye penger på folk som ikke møter opp til timene og at det særlig nå disse to årene sannsynligvis har ført til en del konkurser. Det er forståelig at de trenger å dekke i alle fall noe av tapet.
Samtidig hadde jeg som Tjorven definitivt ikke valgt et sted som hadde så høye gebyrer all den tid jeg tross alt aldri kan vite om jeg plutselig blir syk. Det er sikkert et dilemma for dem å ikke ha så høye gebyrer at de skremmer vekk kunder samtidig som de ikke har råd til at for mange kunder avbestiller så sent at de taper penger.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no