Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vinne en budrunde - hva er strategien?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-21, 17:30   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Mye selges dagen etter visning, så å vente i uker går ikke. Selger har kjøpt ny, tom leilighet et steinkast unna og er fleksible mht overtakelse sa de da jeg spurte.

Mitt loft er nå omtrent tømt. Mye ble gitt bort i går til bruktbutikk, resten står i stua. På tide å flytte det ut i garasjen og gjøre klart om jeg plutselig skal ha visning snart.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 18:22   #22
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Lykke til med både kjøp og salg!
Er så lenge siden jeg holdt på med dette. Husker best at megler bomma totalt på pris ved kjøp og salg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 22:00   #23
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Du må rett og slett være den som er villig til å gi mest. Det som kan være lurt er å ikke ha en rund sum som grense.

Jeg tror det finnes tusen strategier for hva som er lurt og ikke i en budrunde. Jeg vant siste budrunde med å øke med 10K hver gang. Det gjorde jeg helt fra start, og hadde et godt stykke igjen til grensen da vi fikk tilslaget. Jeg tror egentlig det irriterte megler mer enn det irriterte de andre budgiverne, som helt sikkert hadde egne grense de forholdt seg til. Megler forsøkte flere ganger å få meg til å "dra fra", og jeg økte md 10K. Så var det ny runde der andre budgivere ga på, og jeg la på 10K. Greia med å gjøre det på den måten var for å ikke gi de andre budgivere noen følelse av hvor smertepunktet mitt var. Men det forutsetter jo at man ikke er to igjen til slutt som holder på slik.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 22:06   #24
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Vi har tapt 4 hus på private bud nå i sommer/høst, så det virker som om det er greia. Hus der det ikke har kommet bud på innen klokka 12 dagen etter visning har alle blitt solgt på privatbud i løpet av kvelden, så da har ingen andre fått mulighet til å være med.
Vi har prøvd oss med et relativt lavt først, som har blitt avvist uten motbud. Så har vi tenkt å legge oss høyere, men når vi da har ringt megler har selger akseptert privat.
Alt annet, der det har vært budrunder, har gått skyhøyt over prisantydning.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 22:13   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Snippa: Eneboliger her har gått langt over takst, men ikke rekkehus tror jeg. Dette er bare 20 år gammelt, det trekker opp.

Jeg har sett på utrolig mye de siste årene, men dette er første gang jeg er sikker på jeg ønsker boligen og vil legge inn bud.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 11:35   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Har ingen innspill, men lykke til! Håper du får det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 11:43   #27
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Er det i dag?
Lykke til!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 11:56   #28
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 13:16   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Visning i morgen ettermiddag. Tar med 16-åringen da. Hun var ikke med forrige uke.

Da venter jeg nok til fredag morgen med å legge inn bud og håper jeg ikke blir for stresset til å sitte med det på jobb. Tror jeg må inn og se på budskjema og hva som skal fylles ut. Er noen år siden forrige gang jeg kjøpte.

Alt med bank avklart, dobbeltsjekket igjen i dag.

Som en bonus har jeg nå tomt loft og har kvittet meg med mye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 13:16   #30
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Ønsker deg masse lykke til!!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 13:17   #31
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Lykke til, krysser fingrene for dere!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 13:19   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Lykke til!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 13:19   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Takk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 13:31   #34
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Ikke start med skambud, det provoserer noen i slik grad at de utelukker budgiver kategorisk.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 13:34   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ikke start med skambud, det provoserer noen i slik grad at de utelukker budgiver kategorisk.

Godt poeng!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 16:42   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Snakket med megler som ringte. 10 på liste, 3 tror han er interessert og klare (inkl meg).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 16:51   #37
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Det er vel bare å sitte klar sikkert? Jeg tenker at det er unødvendig å være med på å presse opp prisen, så hvis de andre driver og byr over hverandre så kan du sitte på gjerdet. Det er vel vanlig med budfrist kl 12 dagen etter visning, så jeg ville ventet til jeg så hva som skjedde til ca kl 10-11 og lagt inn et bud deretter, med frist 12. Lykke til!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 17:03   #38
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ikke start med skambud, det provoserer noen i slik grad at de utelukker budgiver kategorisk.

Neisj, hvis du sitter igjen som budgiveren med det høyeste budet så skal jeg like å se den selgeren som sier nei takk fordi han ble litt snurt i starten.

Lykke til, millact!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 17:20   #39
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

Lykke til ! Spennende!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 17:41   #40
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinne en budrunde - hva er strategien?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no