Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Noen med hekleoppskrift til dette teppet?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-11, 22:01   #41
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?

Jeg brukte denne oppskriften på kanten:

HEKLET KANT:
Hekle en avsluttende kant rundt hele teppet på nål 5 med 2 tråder natur.
1.OMG (hekles fra vrangen): Hekle 3 st om hver lm-bue med 1 lm mellom hver st-gruppe (det hekles også 1 st-gruppe i hver overgang der rutene er heklet sammen). I hvert hjørne hekles det 3 st, 3 lm og 3 st om samme lm-bue, snu arb.
2.OMG: Hekle 1 fm om første lm-bue, * 3 lm, 1 st i den første av de 3 lm, 1 fm om neste lm-bue *, gjenta fra *-* rundt hele teppet. NB: I hvert hjørne hekles det en ekstra bue slik at hjørnet blir pent og ikke strammer.

http://garnstudio.com/lang/no/visopp..._id=22&lang=no

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 13:11   #42
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?

Teppet ble nydelig.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 12:36   #43
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.144
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?

Det ble kjempefint, jeg laget også en slik kant og det gjorde seg veldig!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 13:17   #44
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?

Kjempefint teppe.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 13:19   #45
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?

Så fint det ble! Flotte farger.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 21:49   #46
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?

Så fint det ble! Du er en skikkelig inspirator, vet du det? Jeg har et traumatisk forhold til hekling etter tvangshekling i håndarbeidstimene på skolen - type illtrang og skakt forsøk på en gryteklut. Siden den gang har jeg ikke tatt i en heklekrok. Vel, du fikk meg faktisk ut av dette traumet - nå har jeg lært meg å hekle bestemorruter, og er igang med fjerde rute.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:05   #47
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?

Så bra Tuneland! Jeg er ikke en kløpper i håndarbeide selv, og jeg husker at min formingslærer ga meg opp..... Jeg kan ikke engang å strikke Men dette taklet jeg bra. Nå skal jeg lage et slik teppe:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg teppe1.jpg (201,9 KB, 17 visninger)
iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no