Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

[Ikea] Gi meg selvtillit

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-12, 13:50   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Ikea] Gi meg selvtillit

Det er bare å innrømme at eksen og jeg hadde tradisjonell kjønnsrollefordeling på en enkelte områder. Derfor har jeg aldri satt opp et større Ikea-møbel i mitt liv. Nå har jeg lyst til å gjøre barnas rom fine. De skal få Hemnes-dagsenger, høy bokhylle (Hemnes det også, tror jeg) og et oppbevaringsmøbel til å ha leker i.

Jeg har jo folk som kan hjelpe meg (kjæreste, far, bror), men samtidig hadde det vært fint å i utgangspunktet klare seg selv og at hjelp blir bonus. Men klarer jeg å sette opp de nevnte møbler? Hemnes-sengen har jeg hørt er vanskelig. Noen tips? Spesielle verktøy som gjør det enklere?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:52   #2
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

JA! Det klarer du enkelt-penkelt, bare du følger bruksanvisningen til punkt og prikke!

En drill og riktige bits kan nok være kjekt å ha, skruing med det som følger med er ikke alltid like artig..

Det kaaan være greit å være to stykker, det letter nok ifht å holde mens den andre skrur, men jeg har stort sett klart de alene likevel

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:53   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Aner ikke. Om jeg er i tilsvarende situasjon så inviterer jeg noen gode venner som liker å skru Ikeamøbler på middag, det funker utmerket hver gang.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:56   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Dette greier du. Og de har hjelpetelefon om du står fast. Det meste skrus med umbrako, men det kan være greit med en liten batteridrevet skrutrekker hvis du skal skru sammen mye.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:57   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Jeg har nettopp skrudd sammen en Hemnes dagseng. Det var ikke spesielt vanskelig, men det tok litt tid siden det er mange deler. Det du trenger er skrujern (vanlig og stjerne) og hammer. Følg bruksanvisningen veldig slavisk så går det bra. Min største utfordring var tålmodigheten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:58   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Til Hemnes dagseng tror jeg ikke det er mye vits i elektriske verktøy. Vi har elektriske verktøy lett tilgjengelig, men det var ikke behov for det. Det hadde vi mer behov for da vi monterte Pax for en tid tilbake.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:58   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Jeg er generelt dårlig på tekniske ting, kan ikke snekre, hamre eller sage. Men Hemnes klarte jeg å sette opp. Også dobbeltseng og andre ting fra IKEA. Dette klarer du!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:01   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Dette greier du helt fint!


Nei, jeg gjør det ikke selv - hos oss er det mannen som gjør sånt, både hjemme og som utleid handyman.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:03   #9
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

JA! Det klarer du enkelt-penkelt, bare du følger bruksanvisningen til punkt og prikke!

En drill og riktige bits kan nok være kjekt å ha, skruing med det som følger med er ikke alltid like artig..

Det kaaan være greit å være to stykker, det letter nok ifht å holde mens den andre skrur, men jeg har stort sett klart de alene likevel

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dette greier du. Og de har hjelpetelefon om du står fast. Det meste skrus med umbrako, men det kan være greit med en liten batteridrevet skrutrekker hvis du skal skru sammen mye.

Batteridrevet skrutrekker har jeg aldri hørt om, det får jeg skaffe. Drill har jeg. Men hva brukes den til? (:herregud så blånn jeg er: ) Jeg har bare brukt den til å borre hull i ting. Kan jeg bruke den til å skru i skruer?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har nettopp skrudd sammen en Hemnes dagseng. Det var ikke spesielt vanskelig, men det tok litt tid siden det er mange deler. Det du trenger er skrujern (vanlig og stjerne) og hammer. Følg bruksanvisningen veldig slavisk så går det bra. Min største utfordring var tålmodigheten.

Tålmodighet har jeg. Trur eg. Og jeg har jo klart mange andre vanskelige (og kjedelige) ting i mitt liv, så jeg får bare ha tro på at jeg klarer dette også.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:06   #10
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Alt fra Ikea er enkelpenkelt. Man må bare ha pågangsmot. (Monterer alt fra Ikea hjemme hos oss)

Jeg er veldig glad i min lille håndholdte bosh skurmaskin. Den har mulighet for alle mulige bits. Gjør jobben mye lettere. Noen produkter må man være to for å kunne montere. Da er det greit å be om hjelp til å holde.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:10   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Det går så fint, atte. Jeg har skrudd sammen gud vet hvor mange møbler med vanlig skrutrekker og unbrako, men det er jo utrolig mye lettere med drill. Da bare bytter du ut boret foran med et skrujernbit, (very easy, og det er lov å banne!), og så går det lett som en plett.

You can do it!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:11   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Når IKEA-ting skal monteres så er jeg faktisk mye bedre enn Snekker-mannen. Årsak? Jeg starter med å sortere alle skruene/delene/muttere og så videre. Og så følger jeg bruksanvisningen slavisk! Snekker'n derimot mener bruksanvisning er for pingler og går på en smell hver eneste gang.

Dette klarer du!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:11   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

'Du stikker på IKEA, sørger for å få alt hjemlevert på døra. Da bærer IKEA-folkene alt inn i huset ditt og du slipper å orge med bærehjelp.
Møblene klarer du easy-peasy, det eneste som er litt knotete er å få satt opp høye skap selv hvis man har de doble siden de er litt tunge å løfte opp, men du klarer det helt fint selv også :btdt:
Og en Hemnes seng? Hvor vanskelig får det blitt lsm 4 deler, en støtteplanke i midten, og få på sengebunnene. Jeg har montert og demontert en seng som ligner Hemnes litt hvertfall... 5-6 ganger, det har gått helt greit. Du må tenke deg om litt når du monterer sidevangene slik at du klarer å støtte dem opp, men det er også det eneste. Du kan bruke dine egne lår, noen bøker, osv.

du trenger skrutrekker, også følger det sannsynligvis med sånn unbrakonøkkel i eskene. Jeg har kjøpt meg elektrisk skrutrekker fra IKEA, den er gull til alt av skruting
Men eksen stakk dessverre av med unbrako-bitsene - de var virkelig brukbare.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:11   #14
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Jeg har trua, du får det til!!
Det verste med Hemnes dagseng er å flytte den, den er virkelig bæltung.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:12   #15
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Klart du kan! (Tenk byggmester Bob!)

Det viktigste er bare å lese bruksanvisningen. Helst en gang eller to før du begynner, og sortere den store posen med skruer - bruk en boks eller tre, så slipper du å dobbeltsjekke hvilke skruer de egentlig mener.

Jeg liker drillen min (har en dewalt), og du får også kjøpt et billig verktøyskrin på Ikea. I det finner du det meste av det du trenger.
En person til å holde kan være litt greit, altså, men du klarer dette helt fint. Et tips er å ikke skru hver enkelt skrue helt intenst til, men la det være litt slingring igjen, slik at du kan justere litt. Og så gå over til slutt og stramme alt.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:13   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Det klarer du lett!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:13   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Jeg har montert sånne doble PAX-garderobeskap i den høye høyden uten hjelp. Det går helt fint.

Så lenge du husker at det er lov å banne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:16   #18
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Alt fra Ikea er enkelpenkelt. Man må bare ha pågangsmot. (Monterer alt fra Ikea hjemme hos oss)

Jeg er veldig glad i min lille håndholdte bosh skurmaskin. Den har mulighet for alle mulige bits. Gjør jobben mye lettere. Noen produkter må man være to for å kunne montere. Da er det greit å be om hjelp til å holde.

Er det den samme som jeg har tro? Denne bruker jeg da til å skru i skruer?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bosch.jpg (93,7 KB, 51 visninger)
Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:24   #19
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Jepp, det er den du bruker.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 14:30   #20
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit

Storm - den der er kjempefin å bruke! Vi har ein sånn, og den er gull verdt! Den gjer at det som er ein to timers jobb med vonde musklar etterpå blir enkelt som ingenting! I vårt hus er det eg som monterer alt mulig, ikkje mannen. Og som D'arcy er inne på - tingen er å lese bruksanvisningen først og sortere skruane pent. Legg dei i ei lita skål, så dei ikkje trillar bort. Om ungane er i skulealder, så kan dei fint vere med å "hjelpe" til dei også. Det er nesten som å bygge lego

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no