Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tupperware

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-08, 07:08   #1
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Tupperware

Hva er må-bare-ha?
Jeg skal på Tupperwareparty hos min datter på torsdag.'
Hva burde jeg kjøpe, og hvorfor?
Vis meg gjerne bilder.
Potetskrelleren er visst veldig populær.
:har ikke vært på party på mange, mange år:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 07:56   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.057
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tupperware

Jeg var på party i går. Det jeg kjøpte var matbokser, beholder til å ha grønnsaker i, løkkutter, slikkepott, muffinsform og osteklokker. Likte ikke potetskrelleren, den har bevegelig hode.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 08:24   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware

Jeg solgte TW for mange år siden og har hatt mye forskjellig. Det jeg har hatt aller best bruk for er kjevla, bakeunderlaget, den største bakebollen og alle de praktiske små boksene som aldri blir slitt. Jeg har dem i alle størrelser og former og bruker dem masse. Det samme med krus i forskjellige farger og tilhørende lokk, de blir aldri slitt. Jeg ønsker meg salatslynge, men blir aldri invitert på parties lenger. Jeg bruker også eggedeleren, slikkepottene (har tre forskjellige og alle er bra), dørslaget og grønnsaksmoseren mye.

Ellers er det endel fiffige og "kjekke" ting som bare har blitt liggende. Sylteagurkholder, dressingsett, brødboks og servofix bruker jeg aldri. Jeg liker ikke potetskrelleren heller. Og alle de forskjellige oppbevaringsboksene til mel, ris og andre tørrvarer gidder jeg aldri å bruke.

Kos deg på party.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 08:33   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware

Min mening er at fancy revolusjonerende dingser (spesielle grønnsakkuttere og sån) mest er et pes å vaske, og hovedsakelig bare tar opp plass i skapene. Og "pen" plast til servering er ikke pent, og uforholdsmessig dyrt når den kommer fra Tupperware.

Jeg har masse oppbevaringsbokser, og de blir flittig brukt. Matbokser til ungene. Bokser til frukt og grønt i kjøleskapet. Tette bokser til matrester. Og tørrvareskapet mitt er meget ryddig og oversiktlig.

Jeg har en Servofix, den blir brukt når vi steker pannekaker, og da er den forsåvidt grei nok, men ikke særlig bedre enn et vanlig lokkefat.

Mål-og-mix kannen er fin. Jeg måler i den daglig, og hvis jeg skal lage pannekake- eller vaffelrøre litt i forveien, slik at den må stå en stund i kjøleskapet, blir den brukt. Da kan jeg også helle rett fra kannen og i jern eller stekepanne. Anbefales. Min var så slitt for en tid siden, etter mye bruk, at målestrekene begynte å forsvinne. Da fikk jeg ny av Tupperware, på garantien.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 08:36   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tupperware

De tingene jeg jeg er mest glad i og bruker mest er lompeboksen og salatboksen med den risten i bunn.
Ja og begge osteklokkene.

Ellers har jeg enormt mange bokser i ymse varianter i skap,skuffer og boder da jeg for mange mange år siden også var teamleder i TW

Kakeboksene er også kjekke å ha

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 08:37   #6
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tupperware

Boksåpneren

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 08:45   #7
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Tupperware

Boksåpneren hvertfall. Den er helt super. Osteklokkene er også veldig bra.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:02   #8
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tupperware

Boksåpneren er kjempebra, det samme er grønnsaksskrelleren (den røde). Løkhakkeren bruker jeg også masse. Salatslyngen er jeg utrolig fornøyd med - den tar dessverre litt plass, men salaten holder seg frisk og sprø i laaang tid. (Og det er veldig greit når det stort sett bare er jeg som spiser salat...)
Jeg har også en silikonform til små paier som er kjempefin, men dette er jo ikke akkurat noe man "trenger" i hverdagen kanskje..

Jeg har mange andre ting derfra også og det meste er i bruk, men det er noe jeg kanskje ikke hadde trengt å kjøpe akkurat... Osteklokken bruker jeg sjelden feks

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:36   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tupperware

Mål og miks bollen på 2 liter
Bakebollen på 7 liter
Boksåpneren
Kaketina

er det jeg er mest glad i.

Har, men bruker ikke:

- salatslynga
- osteklokka (osten mugner)
- jelloring (til å lage gele, som vi aldri har)

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:39   #10
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tupperware

Tusen takk for gode tips.
:noterer som bare det:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:50   #11
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tupperware

Det jeg liker best av det jeg har er salatslynga, kaketina og mål og mix.
Det jeg ikke bruker er den lille dingsen med kniver inni som man kan kutte løk i, det er den mest tullete tingen som noensinne er oppfunnet.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:52   #12
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tupperware

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har en Servofix, den blir brukt når vi steker pannekaker, og da er den forsåvidt grei nok, men ikke særlig bedre enn et vanlig lokkefat.

Den kan også brukes til å dampe grønnsaker i. (+ andre ting)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:03   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.449
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tupperware

Lökkutteren er genial!!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:15   #14
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tupperware

Har veldig lite TW men servofix og bokseåpner er de to tingene jeg bruker mest. Servofix brukes til å holde pasta varm og til å varme frosne grønnsaker.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:20   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware

Boksåpneren.

Jeg har MYE og bruker faktisk det meste. Jeg syns heller ikke det er videre pent å servere i plastboller, så det gjør jeg ikke, men duverden så greit det er å ha diverse bokser/beholdere som jeg kan putte mat og allslags oppi. Til hverdags bruker vi forresten IsoDuo på middagsbordet, det er veldig greit for det holder maten varm (og særlig sausnebbet er greit for sausen holder seg da varm gjennom hele måltidet). Servofix brukes også til å renne av spaghetti og holde denne varm.

Eh. Når jeg tenker over alt vi bruker ser jeg at jeg kunne skrevet laaaang liste. Jeg har liksom noe til alt som lages av mat, og det hender aldri at jeg lager mat uten noen av disse produktene.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:29   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.675
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tupperware

Jeg er glad i avanti skålene. Har 3 pakken og bruker de til alt mulig.

Mamma har og de små på 2dl eller hva er som hun har til lørdagsgodt til barnebarna.

Og så har man glassene med lokk tror det og er avanti. De er til sugerrør og perfekt til små barn.

og så har man putte leken da. Den skal jeg kjøpe neste gang jeg er på party. Den er utrolig gøy. Og om den blir ødelagt så går det jo på garantien som oftest.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:39   #17
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Og så har man glassene med lokk tror det og er avanti. De er til sugerrør og perfekt til små barn.

Ja, de har vi også (8 stk. faktisk), og de brukes daglig.

Jeg har solgt TW altså, ellers hadde jeg nok aldri hatt så mye som jeg har. Og det er nok ikke sikkert at jeg hadde kunnet bruke det om jeg ikke hadde demonstrert det for folk heller. Det er liksom noe med at når du sitter på demo og damen sier "Denne kan brukes til sånn og sånn", så tenker du at "Dæven så smart!", men når du får varene hjem tenker du "Hva i alle dager er denne godt for? ". Jeg pleide derfor å si til gjestene mine at de ikke skulle kjøpe ting de ikke kom til å bruke, for jeg ble så lei av å høre at "Jeg har såååå mye Tupperware i skapet som jeg aldri bruker". Det er bedre med noen få produkter som er i bruk enn et helt skap med plastræl man ikke vet hvordan man skal bruke.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:41   #18
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tupperware

Spaghettibeholderen er genial. Hvorfor lager de posene spaghettien ligger i så dårlige?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:44   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.675
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tupperware

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

t "Jeg har såååå mye Tupperware i skapet som jeg aldri bruker". .

Den har jeg fått slengt etter meg noen ganger og "du kommer aldri til å bruke det du kjøper, bare dyrt og unødvendig"

Jeg bruker alt. Eneste jeg ikke bruker er den store røretingen som ligner på løkkutteren som jeg fikk i vertinnegave. Den rører jo ikke fortere og bedre enn jeg kan gjøre for hånd.

Tips til hvordan jeg bruker den?

Sikkert fint på hytte eller båt uten så mye strøm. Eller kansje telttur

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:46   #20
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Den har jeg fått slengt etter meg noen ganger og "du kommer aldri til å bruke det du kjøper, bare dyrt og unødvendig"

Jeg bruker alt. Eneste jeg ikke bruker er den store røretingen som ligner på løkkutteren som jeg fikk i vertinnegave. Den rører jo ikke fortere og bedre enn jeg kan gjøre for hånd.

Tips til hvordan jeg bruker den?

Sikkert fint på hytte eller båt uten så mye strøm. Eller kansje telttur

Den bruker ikke jeg heller. Er mange år siden jeg solgte selv, men hadde selskap her for en stund siden og fikk denne i vertinnegave. Prøvde å bruke den en gang og satt den så bakerst i skapet.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
tupperware


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no