Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Matchende kjøkkenapparater

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Jeg mener at...
matchende kjøkkenapparater er fint. 67 61,47%
matchende kjøkkenapparater er helt latterlig. 19 17,43%
du ikke kan ha rødt, det er jo såååå 2008! 11 10,09%
annet/dustepoll 12 11,01%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 11:50   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Matchende kjøkkenapparater

Er det normalt å ville ha matchende kjøkkenapparater?

F.eks hvis man har en rød kaffetrakter man synes er veldig fin, og så går brødristeren i stykker. Og så finnes det brødrister i samme, røde serien. Er det normalt å ville ha den da? I stedet for en tilfeldig brødrister i hvitt eller svart eller stål eller noe sånt?

Man behøver kanskje ikke å være synsk for å skjønne at det er en lett uenighet om temaet i Ulvehiet...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:51   #2
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Ett fett spør du meg. Er det så nøye?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:52   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Jeg vet ikke hvem jeg støtter i heimen deres nå, men hva som er "normalt" kommer jo an på hva man selv synes passer sammen. Jeg synes ikke nødvendigvis alt må være samme farge, nei. Og funksjon er viktigere enn design, selv om begge deler er viktig. Men hvis det skal stå framme på benken ville jeg satt pris på at det matcher.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:52   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Er det normalt å ville ha matchende kjøkkenapparater?

F.eks hvis man har en rød kaffetrakter man synes er veldig fin, og så går brødristeren i stykker. Og så finnes det brødrister i samme, røde serien. Er det normalt å ville ha den da? I stedet for en tilfeldig brødrister i hvitt eller svart eller stål eller noe sånt?

Det er selvfølgelig normalt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:53   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg vet ikke hvem jeg støtter i heimen deres nå, men hva som er "normalt" kommer jo an på hva man selv synes passer sammen. Jeg synes ikke nødvendigvis alt må være samme farge, nei. Og funksjon er viktigere enn design, selv om begge deler er viktig. Men hvis det skal stå framme på benken ville jeg satt pris på at det matcher.

Det skal stå framme på benken. Og tanker rundt "funksjon" begrenser seg til "den rister brød".

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:54   #6
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Hos meg er de nøye. Jeg har rød serie. Kjøkkenet går i fargene rødt, sort og hvitt. Dermed står de røde apparatene fint i stil.

Har vannkoker, kaffetrakter og brødrister i rødt. Da vannkokeren gikk i stykker måtte jeg selvsagt ha en ny rød en.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:55   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Njo, ja, jeg skjønner at du(?) vil ha pene ting på benken, det ville jeg også ha villet, men jeg synes ikke det er et must at brødrister, keffetrakter, eggekoker, espressomaskin og radio er samme farge liksom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:58   #8
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Du er helt normal! Synes det er kjekt at hvitevarene matcher jeg.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:58   #9
Wicca
Måneheks
 
Wicca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Månen
Innlegg: 55
Wicca har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Bryr meg ikke om kjøkkenapparatene matcher Men, rødt er lekkert da

Wicca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:59   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Jeg synes det kan være fint, men det kan også bli litt too much.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:01   #11
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Her i heimen er vi enige om at slikt ikke skal stå framme, så det er meg klinke likegyldig hvilken farge det har. Hadde det derimot skulle stått på benken så hadde jeg kanskje hatt en annen oppfatning.

Og når jeg er hjemme hos folk legger jeg aldri merke til om brødristeren matcher kaffetrakteren etc.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:04   #12
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Her står brødristeren (Kjøpt ny i går da den andre var ødelagt. Hadde ikke kjøpt ny pga matching hvis den var i orden) fremme og den står tilfeldigvis i stil med kaffetrakteren og microen som er i sort og stål. Hadde gått helt fint om den hadde vært i hvit også. Komfyr og kjøleskap er i hvit. Ellers har jeg ikke noen andre appareter fremme. Så en i rødt i går som var skitlekker. Allt annet av utstyr som er stuet bort trenger slett ikke matche.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 05-12-09 kl 12:47. Årsak: skrivefeil og treghet i huet.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:06   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Synes det er kjekt at hvitevarene matcher jeg.

Det er vel mer snakk om brunevarer her.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:17   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes det kan være fint, men det kan også bli litt too much.

Vannkokeren er svart, bakemaskina stål, kjøkkenmaskina hvit, brødboksen hvit, brusmaskina stål. Jeg har ikke tenkt at alt må være i samme serie, altså. Og jeg bytter ikke ut noe før de går i stykker.

Problemstillingen er vel mer "er det normalt å tenke på sånt når man skal erstatte et kjøkkenapparat som har gått i stykker".

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:19   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Brusmaskin??

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:20   #16
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Jeg synes det er fint at det matcher, og hadde nok kjøpt en ny brødrister som matchet om det hadde vært behov for en ny. Vannkokeren og brødristeren vår er i samme serie, fikk det til bryllupet. Fikk også lik blender, men den ble ødelagt.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:21   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Kjøpte Nespresso maskin nå nylig. Fra før står det en sort Moccamaster på benken, og jeg valgte derfor også sort Nespresso.

Det er ikke veldg viktig for meg, men jeg prøver å velge utifra hva jeg har fra før og hva som er tilgjengelig av det nye jeg skal kjøpe.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:22   #18
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Brusmaskin??

Sodastream! Brusmaskin! :nynner på åttitallsjingle:

Ja, det er helt genialt. Vann fra springen - voosh - limeskive. Billigere og mer miljøvennlig enn å kjøpe Farris, og mindre å bære på.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:24   #19
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.928
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Jeg må innrømme at jeg svarte annet/dustepoll. Jeg savnet alternativet, "det er meg helt likegyldig".

Beklager. Men rød brødrister er sikkert fint.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:27   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Nja og njei. Jeg hadde rød Kitchen Aid Blender og da ønsket jeg meg selvsagt Rød Kitchen Aid kjøkkenmaskin. Brødristeren er i stål, men ser også ut som en maskin fra femtitallet. Vannkokeren er svart og stygg, jeg skulle helst sett at den også så femtitallsretro ut.

Så alt trenger ikke være i samme farge, det kan bli litt over the top, men fint med samme stil og et par elementer i samme farge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no