Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Matchende kjøkkenapparater

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Jeg mener at...
matchende kjøkkenapparater er fint. 67 61,47%
matchende kjøkkenapparater er helt latterlig. 19 17,43%
du ikke kan ha rødt, det er jo såååå 2008! 11 10,09%
annet/dustepoll 12 11,01%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 19:44   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg hadde ikke kjøpt ny brødrister for å matche om jeg hadde en fra før som funket. Men om den gamle komket ut og jeg likevel skulle ha ny, så hadde jeg glatt kjøpt en som matchet kaffetrakteren eller vannkokeren eller noe slikt. Og spesielt om den var rød, da hadde det ikke vært muligheter for diskusjon i heimen en gang. :sta som et esel:

Samme her. Det stresser meg litt at stekeovnen vår er i sort, mens kjøleskap og oppvaskmaskin er i stål, mens vi er inne på det. Men jeg overlever. Hadde den vært hvit, hadde jeg krepert, da MÅTTE jeg ha byttet den ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 19:46   #42
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Hvitevarene våre er i stål, men da vi skulle bytte ut (frittstående) kjøleskap valgte jeg hvitt. Jeg syns ikke de gedigne ståldørene passer i huset vårt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 19:48   #43
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Jeg skjønner at man vil det når noe likevel går istykker sånn at man uansett må kjøpe nytt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 19:52   #44
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Du kan jo kjøpe hva-som-helst, og så sy matchende trekk...?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 20:10   #45
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Jeg synes det er helt normalt, jeg! Vi har ønsket oss rød eller svart kaffetrakter til jul, og har rød og svart vannkoker og brødrister fra før. Siden alt står fremme synes jeg det ser fint ut at det passer sammen, rett og slett. Ikke kjempeviktig, men hvis jeg først skal ha noe nytt synes jeg det er fint. Enkelt og greit. Men jeg har fremme kjøkkenmaskinen fra 1999 som er eggeskallsfarget og oransje og en hvit brødmaskin likevel altså, så jeg er ikke helt sær.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 20:33   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Sitat:

matchende kjøkkenapparater er helt latterlig.

Jeg stemte dette, men mener det egentlig ikke. Jeg skulle stemt

Sitat:

annet

.

For det er selvsagt pent med et matchende hjem.

For meg som ikke er så stor fan av pen er det utenkelig å tenke på matching i det hele tatt. Tilfeldighetene rår, på en måte.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:35   #47
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Jeg synes det framstår som mer ryddig, ja. Så jeg forstår ønsket om å gå til innkjøp av et matchende kjøkkenapparat hvis man uansett kjøpe et nytt kjøkkenapparat (og det matchende apparatet fungerer tilfredsstillende og prisforskjellen ikke er avsindig stor).

Men å bytte ut velfungerende apparater fordi de ikke matcher, det synes jeg blir for dumt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:44   #48
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Men å bytte ut velfungerende apparater fordi de ikke matcher, det synes jeg blir for dumt.

Det synes jeg også! Men det er jo ikke det Acsa snakker om. Det er hun alt for fornuftig til å gjøre.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:46   #49
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det synes jeg også! Men det er jo ikke det Acsa snakker om. Det er hun alt for fornuftig til å gjøre.

Jeg vet, jeg ville bare presisere det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 23:19   #50
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Klart du må ha en rød brødrister.
Jeg synes det er hyggelig at det ser ut som om ting hører sammen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 07:38   #51
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Jeg lurer veldig på de ti som stemte at rødt var såååå 2008. Men ellers er det liten tvil i pollen om at jeg både er normal som forholder meg til fargen på brødrister, og at det er helt greit å ha brødrister og kaffetrakter fra samme, røde serie.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 08:20   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Jeg synes det er fint med litt match.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 09:39   #53
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Jeg er ikke overopptatt av matching, nei. Vi har kjøleskap, komfyr og kaffemaskin (heter alt Nespresso-maskin? ) i stål, mens oppvaskmaskin og vannkoker er hvite. Ikke så mye matching altså, og jeg ville aldri kjøpt nytt bare for å matche, liksom. Men klart, ryker oppvaskmaskinen, kommer vi nok til å kjøpe ny i stål siden de to andre "hvitevarene" er det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:33   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.988
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Jeg synes det er litt teit når det matcher. Vi kjøper det vi synes funker best, og da ser det ut som det vil.

Følgende ting står fremme:
- kaffemaskin (latissima nespresso - i svart og stål)
- kjøkkenmaskin (kitchen aid - sjokoladebrun)
- mikro (hvit og ekstremt gammel)
- brødboks (stål)

Resten flyttet vi inn og ut av skapet ettersom hva vi trenger.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:37   #55
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

At ting matcher er fint, men ikke påkrevet. Samme serie/farge er én måte ting kan matche på (selv om det kan bli litt i overkant/modellkjøkkenaktig hvis hele kjøkkenet er møblert med samme serie/farge). Jeg synes i alle fall overhodet ikke det er teit å ta med utseendet i vurderingen når man skal velge hvilken ny brødrister (for eksempel) man skal kjøpe.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 19:11   #56
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Skilpadda, jeg tror ikke vi er spesielt uenige. Jeg ser for meg vårt ellers så rotete kjøkken, med umalt panel og masse krukker og ting og tang stående framme, med kun chili red blanke kjøkkenting.

Faktisk så vurderer jeg å ikke kjøpe den røde brødristeren likevel, for jeg vil så mye heller ha rød vannkoker når den vi har nå tar kvelden (eller den kan flyttes til kontoret mitt når den der sier takk for seg), og det kan bli litt overkill med begge deler.

Men det betyr ikke at vi kan svinse innom en elforretning og kjøpe hvasomhelst i hvitt. Ulvefar, hører du!?!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 19:43   #57
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Nei altså, Acsa, jeg tenkte litt generelt - jeg tror ikke kjøkkenet deres står i fare for å bli for stylet og fotomodellaktig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 20:51   #58
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Faktisk så vurderer jeg å ikke kjøpe den røde brødristeren likevel, for jeg vil så mye heller ha rød vannkoker når den vi har nå tar kvelden (eller den kan flyttes til kontoret mitt når den der sier takk for seg), og det kan bli litt overkill med begge deler.

Phft, mener du at det er overkill her altså? Husker riktignok at Storesøster mente at jeg hadde alt for mye grønt, men rødt sa hun ikke noe om!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 06:43   #59
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Phft, mener du at det er overkill her altså? Husker riktignok at Storesøster mente at jeg hadde alt for mye grønt, men rødt sa hun ikke noe om!

Har ikke falt meg inn, overhodet! Da er det kanskje safe, da.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:44   #60
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matchende kjøkkenapparater

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Har ikke falt meg inn, overhodet! Da er det kanskje safe, da.

Så lenge det ikke blir alt for mye grønt tror jeg alt er greit.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no