Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Brunsneglebabyer

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 22:57   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:19   #22
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:38   #23
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Nice, Sybil!

Men snegler da gitt ... Jeg blir kvalm bare ved tanken på snegler i alle slags former, for ikke å snakke om larver og meitemark. Jeg elsker hage og blomster, men det er dessverre en dårlig kombinasjon med det andre nevnte!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 00:40   #24
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Her er det masse info om snegler:

www.snegler.info

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 00:43   #25
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Meitemarker kan jeg deale med. Snegler med hus likeså. Men sånne digre kladeiser? Uæææh!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 03:10   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.407
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Her er det masse info om snegler:

www.snegler.info

Der fant jeg dette:

Sitat:

Iberiaskogsnegl har normalt en ettårig livssyklus. Eggene legges i grupper på 20-50 egg i små jordhuler og andre skjulesteder fra sist i august til sist i september. De fleste eggene klekker fra sist i september til sist i november. De små sneglene stikker seg bort om vinteren i jordhuler, steinhauger og komposthauger, og neste vår blir de aktive igjen når temperaturen stiger til over 5 varmegrader.

Så skum nå er dermed trolig ikke egg.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 06:32   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Ikke iberiaegg nei, men kanskje andre snegleegg?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 08:06   #28
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

AAh, 20-50 pr snegl da. Kanskje det er etterlevningene av en enkelt snegl som har vokst opp. De er like store og befinner seg på samme stedet. *håpe*

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 08:17   #29
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Men hvis de har en ettårig livssyklus og klekkes om høsten - hvorfor finnes de da i forskjellige størrelser nå?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 14:46   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.407
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men hvis de har en ettårig livssyklus og klekkes om høsten - hvorfor finnes de da i forskjellige størrelser nå?

Det stod også at noen trolig overlever vinteren.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 15:36   #31
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det stod også at noen trolig overlever vinteren.

Vinter nummer to, altså? Så de store feite som kryper rundt nå er halvannet år gamle?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 16:38   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.407
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Vinter nummer to, altså? Så de store feite som kryper rundt nå er halvannet år gamle?

Ja.

Sitat:

Etter egglegging krymper de voksne sneglene, blir sløve og dør. Det er sannsynlig at noen individer trenger to år på sin utvikling, da man av og til ser mellomstore individer allerede tidlig på våren.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 18:14   #33
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Eggene er runde og litt sånn halvgjennomsiktig hvite. Ca et par millimeter i diameter.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:57   #34
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Idag fant jeg 7 nye og de var like de forrige med unntak av en lengre brun en og en like stor brun en.
Jeg må på Boasneglejakt. Har engasjert guttungen til å ta seg av dette hver morgen, og vist han bilde av sneglen vi IKKE fanger. Han insisterte på å ta fangsten med i bhg i dag, for der var det nemlig "EN HEL GJENG med brunsnegleEKSPERTAR"

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 17:59   #35
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Jeg fant nettopp to store og masse masse små rundt tre lobeliaplanter jeg kjøpte på Plantasjen sist uke.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 18:30   #36
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Lobelia har jeg kuttet ut i år. Sneglene elsker lobellia.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 18:34   #37
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 18:41   #38
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Det er egentlig ganske fascinerende å finne ut hva snegler liker.

Jeg har et hjørne i kjøkkenhagen med litt urter. Gressløk, persille, sitronmelisse og ruccola har kommet opp siden i fjor. Sneglene rører dem ikke. Men i forrige uke kjøpte jeg en koriander og en basilikum. Jeg hadde knapt plantet dem ut før sneglene yret rundt i korianderen. Nå som den er nesten oppspist viser de et lite snev av interesse for basilikumen, men det andre er fortsatt urørt.

Ellers var det en på jobben i dag som sa at hun hadde fått råd fra en hun kjente på landbrukshøyskolen om å sette ut et fat med salt, og en bolle med øl i midten. Jeg har likevel vanskelig for å tro at sneglene er så øl-motiverte at de begår selvmord ved å gå ut på salt for å få tak i det. Da snakker vi alkoholikere - eller fungerer alkoholfritt øl like bra?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 18:51   #39
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Skum på et gresstrå i markjordbærlandet også. Jeg tipper jeg kommer til å få større mengder snegler her etterhvert som det blir mer som frister dem og jeg importerer udyrene fra hagesentre og andres hager. Det er vel bare sånn det er. Ikke rart det ikke var snegler her når det knapt fantes noe annet enn gressplen og løvetann.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 19:48   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunsneglebabyer

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Da kommer de til deg og man slipper å lete gjennom hele hagen?

Kunne funket på meg også.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det virker sånn, ja. Barna var smått sjokkerte over at jeg kjøpte øl.

Vet du hvem som drikker øl, mamma? Det er alkoholikere, det.

Og snegler, kan jeg legge til.

Du må lære ungene dine at kule damer ofte drikker øl også.



Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Som den alkoholikeren jeg er har jeg øl! Det gikk ut på dato 15 april, men det bryr vel ikke sneglene seg om? Plastdings herved utsatt. Var litt ivrig først, og tok det første og beste plastbegeret jeg fant på kjøkkenet. Et salatbeger. Tok salat utav, tok oppi igjen litt for smakens skyld og helte øl over. Øl over hele kjøkkenbenken. Det måtte selvsagt være en sånn med hull i.



Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Skum på et gresstrå i markjordbærlandet også. Jeg tipper jeg kommer til å få større mengder snegler her etterhvert som det blir mer som frister dem og jeg importerer udyrene fra hagesentre og andres hager. Det er vel bare sånn det er. Ikke rart det ikke var snegler her når det knapt fantes noe annet enn gressplen og løvetann.

Men atte du, skum på bladerr/gress/planter er nok noe helt annet. Jeg husker ikke hva. Men inni det skummet ligger det mest sannsynlig et minidyr av et slag som skal utvikle seg til noe anet. Flygegreier.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no