Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-14, 22:14   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Vi skal ha ny seng og har sett litt rundt. IKEA er nok billigst på markedet, men er madrassene bra? Vi ser for oss evt den dyreste kontinentalmadrassen til ca. 16.000. Er det noen som har prøvet denne?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 22:16   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Neppe akkurat den, for våre er 12 år gamle.

Vi har ikke akkurat sammenligningsgrunnlag, det var våre første etter studenthybelverden, men det VAR forandring derfra... Og vi sover altså godt på dem enda.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 22:23   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Sønnen har rammemadrass, gjesterommet har continental og på hytta har vi rammemadrasser. Veldig fornøyd med alle sengene. Vi har selv en gammel ikke IKEA continental som er klar for utskifting og kommer til å gå for en eller annen IKEA variant.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 22:31   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Elsker våre madrasser fra Ikea. Valgte en av de dyreste modellene for 4 år siden. Digger det at du kan levere den tilbake innen 90 dg om man ikke venner seg til den. Det tar faktisk nesten så lang tid for å venne seg til ny madrass. Vanskelig å vite hva som passer en bare ved å prøveligge i butikken. De har jo vunnet tester også.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 22:32   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Jeg har ikke den dyreste modellen, men er veldig fornøyd! Beste madrassen jeg har hatt til nå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 12:03   #6
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Er du glad i harde madrasser så kan du sikkert få kjøpe vår

Vi kjøpte for 5 år siden, men byttet til et annet merke i fjor fordi vi ikke var fornøyd. Den ble rett og slett for hard for oss. Vi gjorde sikkert feil da vi valgte fasthet da.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 12:05   #7
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Sønnen min har Ikea madrass, en av de dyreste for 5 år siden og er fremdeles superfornøyd! Ingenting i veien med å velge ikea, selv har jeg en fra Bohus som koster tre ganger så mye og er tre ganger så dårlig.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 12:12   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Vi har. Veldig fornøyd. Jeg har en av de faste, og alle vondter forsvant når jeg byttet (fra eldgammel svane-madrass). Tror vi har disse:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20257725/

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 12:46   #9
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Vi er fornøyd med vår, vi kjøpte vel for 6 år siden, og da var det ikeas polyetermadrasser som var best i test visstnok, kom foran dyre fjærmadrasser.
Vi kjøpte fast, men den ble for hard, så vi kjøpte en myk overmadrass og la oppå, nå er den perfekt.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 13:09   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Vi hadde IKEA på hytta, i en en Hemnes seng, men den madrassen var for hard syntes jeg. Men den kontinentalsengen vi prøvde på butikken virket bedre. Husker selvsagt ikke hva vi hadde på hytta ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 14:34   #11
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Sorry, jeg går mot strømmen her. Jeg lå på en forholdsvis dyr IKEA madrass i 3 mnd i vinter og synes det var ganske så ille. Den var medium og fryktelig vond i forhold til min Jensen madrass. Jeg kommer ikke til å kjøpe IKEA madrass til meg selv, men vesla har nettopp fått i sin nye IKEA loftsseng. Den er også grusom synes jeg men hennes valg.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 14:47   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Vi har IKEA-madrasser på hytten og de brukte vi lang tid på å teste ut i butikken. Vi har forskjellige hardheter (mannen har medium jeg har myk). Vi har den beste overmadrassen og den er vi veldig fornøyde med. Vi sover veldig godt på hytten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 20:47   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Jeg har en ganske mye madrass, og det er nok noe av årsaken til at jeg er veldig fornøyd. Alle ryggplager forsvant da jeg fikk denne. Kostet et par tusen kroner bare.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 21:16   #14
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Da vi valgte den tykkeste overmadrassen ble den perfekt for oss. Selv om mannen har hard og jeg myk, så er vi like fornøyde begge to.
Men vi trengte den beste overmadrassen som sagt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 22:10   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.070
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med IKEA sine madrasser?

Ikke fornøyd. Vi kjøpte ikea til hytta. Jeg synes det var stor forskjell på prøvemadrassen i butikk og den vi fikk hjem. I butikken kjentes de myke nok, men de var altfor harde når de ikke var nedligget i butikk. Burde ha bytta dem, men problemet var at vi kjøpte madrassene på høsten og begynte å bruke dem sommeren etter...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no