Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum > Spanskkurs

The day has come ...

Spanskkurs Forum for spanskkurs.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-08, 19:57   #41
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The day has come ...

For en nydelig familie dere er.
Et flott land du kommer fra, skjønner det er leit å levere passet sitt.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:03   #42
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Re: Sv: The day has come ...

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Men herregud så stor han har blitt! Jeg kjente ham ikke igjen!

jeg vet!
Mange i Colombia tenkte de var twilling

Vi må treffes en gang i sommer med din snart størresøster og magerusk!!


Sist redigert av Botero : 04-04-08 kl 12:21.
Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:09   #43
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: The day has come ...

Opprinnelig lagt inn av vicky79, her.

Vi må treffes en gang i sommer med din snart størresøster og magerusk!!

Ja, det må vi få til! Er veldig, veldig lenge siden nå, og Oskar har jeg vel strengt talt ikke sett siden han var baby?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:16   #44
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: The day has come ...

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Ja, det må vi få til! Er veldig, veldig lenge siden nå, og Oskar har jeg vel strengt talt ikke sett siden han var baby?

jeap, på ikea, han hadde den Elvis sveis.


Sist redigert av Botero : 01-04-08 kl 21:02.
Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:59   #45
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The day has come ...

Så flotte bilder, Vicky!

Skjønner godt at det er vemodig å skifte statsborgerskap. Men det endrer jo ikke hverken hvem du er eller hvor du kommer fra.

Er også imponert over norsken din. Du har blitt veldig flink.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:04   #46
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: The say has come ...

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg syns det er dumt at man ikke kan ha dobbelt statsborgerskap i Norge.

Men...er det forskjellig fra land til land? Jeg har dobbelt jeg. Har til og med Britisk pass, men stemmerett og statsborgerskap også. Er det annerledes for Briter enn Colombianere? Hvorfor det, i så fall?


Flotte bilder, Vicky. Jeg skjønner godt at det er trist...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:24   #47
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: The say has come ...

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Men...er det forskjellig fra land til land? Jeg har dobbelt jeg. Har til og med Britisk pass, men stemmerett og statsborgerskap også. Er det annerledes for Briter enn Colombianere? Hvorfor det, i så fall?


Flotte bilder, Vicky. Jeg skjønner godt at det er trist...

Tusen takk!

ja de er annerledes, jeg vet av mexicaner kan ha begge.
Da jeg fikk godkjent Norske statsborgeskap fikk en bred fra UDI om jeg må løsser meg fra den colombianske.

Men vis jeg kunne beholde den, og jeg reiser til Colombia med colombiansk pass blir dette en problem:

fra UDI:
Legg merke til at det kan være vanskelig for norske myndigheter å gi deg diplomatisk hjelp, dersom du oppholder seg i det landet hvor du har ditt andre statsborgerskap.

Jeg vet at de vare 50% trygg å reise der med barn vil ikke ta ingen sjanse.

Jeg har skrive mye om den glade siden av Colombia her, men siker dere ha hørt mye om de bad siden. De er vare 40% som er bad, resten av folk er som min familie, good working people that wants to enjoy life!!!


Sist redigert av Botero : 01-04-08 kl 22:34.
Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:45   #48
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The day has come ...

Så gøy å se bilder fra Colombia og av deg og familien din! Dere er virkelig en vakker bukett. Skjønner godt det er vemodig å gi slipp på statsborgerskapet.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:50   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The day has come ...

Så flotte bilder, Vicky - jeg ble helt glad inni meg av å se dem. Du har en nydelig familie!

Jeg skjønner godt du syns det er vemodig å si fra deg statsborgerskapet ditt, men du - det er bare på papiret du blir norsk, vet du - i hjertet vil du være columbianer.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:50   #50
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The day has come ...

Tusen takk for titten på de flotte bildene

Du er ei flott jente og har en flott familie som du har all grunn til å være solt av

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:50   #51
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The day has come ...

Kjempe fine bilder. Nydelig familie og nydelig deg.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 22:18   #52
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The say has come ...

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Men...er det forskjellig fra land til land? Jeg har dobbelt jeg. Har til og med Britisk pass, men stemmerett og statsborgerskap også. Er det annerledes for Briter enn Colombianere? Hvorfor det, i så fall?

Den nye statsborgerloven fra 2006 har blitt strengere mtp dobbelt statsborgerskap. Hovedregelen er at man kan ha dobbelt hvis man er født til det, hvis man ikke kan ta kontakt med hjemlandets myndigheter av beskyttelsesgrunner, eller hvis hjemlandets lovgivning ikke tillater at man løser seg fra statsborgerskapet.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 22:37   #53
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The day has come ...

Nydelige bilder!!
Ble glad av å se på de!

Skjønner det er vemodig å gi fra seg ett statsborgerskap,men du er jo den du er uansett hva som står i passet ditt.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 00:26   #54
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The day has come ...

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Signerer de andre her; jeg har stor forståelse for at det er vemodig å "gi fra seg" statsborgerskapet.

Fine bilder, og dere er en fin familie.


Signerer denne.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 01:07   #55
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The day has come ...

Takk for at du deler bildene og historien. Du har en utrolig vakker familie. Som flere sier, hvem du er endrer seg ikke med fargen på passet. Du har ikke mistet landet ditt men fått et nytt i tillegg.

Skulle gjerne truffet deg i Oslo på torsdag men har allerede lagt andre planer. Synd, for det hadde vært koselig å truffet deg.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 01:46   #56
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The day has come ...

Så flotte bilder, og så fin familie du har!
Det er sant som du sier at mange sitter med et negativt inntrykk av Colombia gjennom media. Takk for at du viser fram den positive siden, med farger, dans og livsglede!
Å gi opp statsborgerskapet sitt er et stort skritt å ta, og jeg skjønner at det er tungt. Mannen min har vært inne på samme tanken, men i hans tilfelle er det nok ikke så mye å vinne på det. Sønnen min som er halvt meksikansk kan ha begge.
Jeg skulle gjerne møtt deg i Oslo, men har også planer etter jobb på torsdag.
Que bien escribes noruego!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 10:03   #57
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: The day has come ...

Muchas gracia GS!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 10:06   #58
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The day has come ...

Tusen takk for at du deler disse flotte bildene med oss. Du har et flott hjemland og en fin familie.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 10:07   #59
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: The say has come ...

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Den nye statsborgerloven fra 2006 har blitt strengere mtp dobbelt statsborgerskap. Hovedregelen er at man kan ha dobbelt hvis man er født til det, hvis man ikke kan ta kontakt med hjemlandets myndigheter av beskyttelsesgrunner, eller hvis hjemlandets lovgivning ikke tillater at man løser seg fra statsborgerskapet.

Aha...født til det...det er jo jeg.
I tillegg tror jeg ikke Britisk lovgivning tillater at man sier opp statsborgerskap. Det fikk jeg ihvertfall beskjed om når jeg fikk norsk statsborgerskap.
Jeg hadde nemlig ikke det før jeg var ganske voksen, men jeg har jo norsk mor, så jeg er jo født med rettigheter til norsk statsborgerskap.

Takk for oppklaringen.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no