Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Høstferien 2018

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-18, 18:15   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Høstferien 2018

Vi har egentlig ikke høstferie, men lurer på om vi skal få til noen dager. Men hva?
Hva skal dere andre?

Vi har ei hytte (foreldra mine), ungene hadde ikke så lyst dit. Jeg VET at de storkoser seg om vi reiser dit, men jeg er åpen for andre forslag.
Vi har ingen budsjett (heldig sånn. Neida, vi har ikke sett for oss noe, bare)
Jeg har lyst å ta ei uke i Tyrkia, men vi ble egentlig litt lei når vi var der 4 uker i sommer. Også tror jeg at vi kanskje kan kjede oss litt der nå på høstparten. I tillegg syns jeg reisa er lang når vi ikke får flydd direktefly.

Så ja - hva skjer for dere andre? Tips om byer, båter, hotell, fly??

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 18:30   #2
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høstferien 2018

Vi liker veldig godt Skallerup Klit, vi. Nord i Danmark, kort kjøretur fra Hirtshals(ikke så langt fra Fredrikshavn heller), der bor vi i hytter med helt grei løsning og standard(vi velger dem med boblebad og sauna), flott strand like ved, hinderløype, besøksgård kort kjøretøy unna. På Skallerup Klit er det badeland, bowling, idrettshall med mange tilbud, liten kino, dagligvarebutikk, et par spisesteder, mange hobbyaktiviteter og lekeland. Det arrangeres dropslaging og rulleskøytedisco, det er et spa der med diverse behandlinger. Dere kan male på diverse ting, lage egne t-skjorter, lage smykker eller badescrub. Bordtennis og treningssenter. Prisnivået er sympatisk og det hele er veldig hyggelig og dansk og ujålete og nedpå.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 18:53   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferien 2018

Hvor reiser du fra da?

Jeg har vurdert Danmark selv i høstferien, faktisk. Ellers er det kjempefint å ta toget til Stockholm. Fin togtur, og i faktisk tid er det ikke lenger enn å fly, og man kan få grisebillige billetter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 19:09   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferien 2018

Her blir det kanskje bare en oval helg i den ene enden, hvor vi drar på hytta til søstera mi. Vi gjør vanligvis det. Hvis jeg skulle reist noe sted med ungene ville jeg kanskje vurdert en tur til London eller en annen storby.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 19:11   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høstferien 2018

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor reiser du fra da?

Jeg har vurdert Danmark selv i høstferien, faktisk. Ellers er det kjempefint å ta toget til Stockholm. Fin togtur, og i faktisk tid er det ikke lenger enn å fly, og man kan få grisebillige billetter.

Oppland. 😀

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 19:13   #6
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høstferien 2018

Jeg syns det er så dyrt med tog når man er fire. Husker vi sjekka til Gøteborg en gang og det ble mange tusen - da er det lettere å ta bilen. Men Stockholm er langt med bil - og den minste er utålmodig i bil.

Bare kom med flere tips.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 19:13   #7
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høstferien 2018

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Vi liker veldig godt Skallerup Klit, vi. Nord i Danmark, kort kjøretur fra Hirtshals(ikke så langt fra Fredrikshavn heller), der bor vi i hytter med helt grei løsning og standard(vi velger dem med boblebad og sauna), flott strand like ved, hinderløype, besøksgård kort kjøretøy unna. På Skallerup Klit er det badeland, bowling, idrettshall med mange tilbud, liten kino, dagligvarebutikk, et par spisesteder, mange hobbyaktiviteter og lekeland. Det arrangeres dropslaging og rulleskøytedisco, det er et spa der med diverse behandlinger. Dere kan male på diverse ting, lage egne t-skjorter, lage smykker eller badescrub. Bordtennis og treningssenter. Prisnivået er sympatisk og det hele er veldig hyggelig og dansk og ujålete og nedpå.

Takk for tips!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 19:15   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høstferien 2018

Vi flyr til Roma for å feriere ved kysten og feire noen i år. Vi bruker å besøke familie. Det gleder både barn, søskenbarn og besteforeldre. Vi kjørte til Hitra i fjor og fikk oppleve både sommer og høststorm.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 19:21   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferien 2018

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg syns det er så dyrt med tog når man er fire. Husker vi sjekka til Gøteborg en gang og det ble mange tusen - da er det lettere å ta bilen. Men Stockholm er langt med bil - og den minste er utålmodig i bil.

Stockholm er kjeeeeempekjedelig med bil. Om dere er tidlig ute kan dere få veldig god pris. Hiawata og jeg kjørte tur/retur Stockholm for 3-400 mener jeg å huske, i vinterferien.

Uansett så tenkte jeg i hovedsak tog opp mot fly, ikke bil. Vi har oss endt opp med kjøre til Stockholm et par ganger fordi prisen på fly og tog har vært for høy, og da er det fint å stoppe i Karlstad, de har et fint museum; Värmland Museum, og det ligger et digert badeland et stykke videre på veien (som vi aldri har vært på riktignok).

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Oppland. 😀

OK, da er det jo greit å reise både til Norge, Sverige og Danmark.

Hva med å ta noen netter i en sånn tretopphytte?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 19:31   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høstferien 2018

Vi har foreløpig ingen planer, men jeg håper å ta noen dager fri i alle fall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 19:32   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høstferien 2018

For rimelige billetter til Stockholm, www.sj.se. Er du heldig får du Oslo - Gøteborg til 299,-. www.swebuss.se er rimeligere.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 20:32   #12
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høstferien 2018

Mor har arvet sur gammel onkel og spanderer tur på alle barn og barnebarn til spania. Intet mindre enn 18 stk på tur. Hun ville gjøre noe han aldri ville ha gjort

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 20:39   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferien 2018

Herlig, vixen.

Vi skal østover første helgen i høstferien, første stopp er Lillehammer-isj/Gudbrandsdalen der mellomste går på skole og skal leveres. Vi kjører over Valdresflye, og vurderer rett og slett å gå Besseggen. Noen som vet om slutten av september er i seineste laget for en slik tur?
I og med at æille har et syskenbån på Gjøvik, inkludert meg, så er det godt mulig vi tar turen dit noen dager.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 20:51   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferien 2018

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Herlig, vixen.

Vi skal østover første helgen i høstferien, første stopp er Lillehammer-isj/Gudbrandsdalen der mellomste går på skole og skal leveres. Vi kjører over Valdresflye, og vurderer rett og slett å gå Besseggen. Noen som vet om slutten av september er i seineste laget for en slik tur?
I og med at æille har et syskenbån på Gjøvik, inkludert meg, så er det godt mulig vi tar turen dit noen dager.

Båten går tom 29.09, så det er helt på tampen, men bør gå bra hvis dere bare har godt med klær.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 20:52   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferien 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Båten går tom 29.09.

Nei, den går til 6.10 https://www.gjende.no

Sitat:

Første avgang sommeren 2018 er lørdag 2.juni kl.0930 så har vi et opphold til fredag 8.juni – og båten går deretter daglig fram til og med 16.9. Og deretter i helger og daglig fra 28.9 til 6.10.


Men været vet man ikke med, det kan jo være snøstorm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 20:53   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferien 2018

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, den går til 6.10

Åja! Ja, da er det ikke noe problem

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 20:57   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høstferien 2018

Jeg tar med meg lillesøster til min hjemby, Narvik. Gleder meg til noen dager med Mamma, kvalitetstid med lillesøster og slippe alt som heter matlaging og husarbeid. Kanskje ikke helt det tipset du var ute etter.
Skulle vi reist noe sted ville det sikkert blitt Danmark eller noe sånt. Personlig er jeg mest glad i storbyferier, men det utgår fram til barna er litt eldre.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 21:21   #18
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høstferien 2018

Mamma bor ca 500 meter unna oss, Myria - så det hadde føltes litt nærme på ferie.
Jeg også elsker storbyferie! Vi var i Gøteborg i påsken med ungene, og fant fort ut at sånn egentlig er det greit å reise uten. Selvom det er masse å gjøre der for barn, men så har jeg lyst å gjøre de tingene som er gøy å gjøre uten barn.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 21:32   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høstferien 2018

Vi drar på hytta tror jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-18, 21:47   #20
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høstferien 2018

Har ikke noen gode forslag sånn umiddelbart, vi har aldri tatt høstferie sånn egentlig, men jeg er veldig glad i både Gøteborg, København og egentlig Danmark generelt.

Her i huset ser det ut til at det blir en hyttetur første helgen for meg og skolejenten, og en dag fri i begge ender av ferien for henne. Det er mange på sfo hos oss i sånne ferier, så det går helt fint å være der. Vi har ikke anledning til å ta fri i alle skoleferier, så så lenge vi har barn i SFO-alder blir det sånn.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no