Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

En strikkeoppskrift à la dette?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-17, 10:39   #61
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jepp!

Hvordan?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 10:41   #62
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvordan?

Du leser oppskriften nedenfra og opp. Alle steder hvor det i oppskriften er økning, feller du og motsatt.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 10:46   #63
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Når du strikker raglan nedenfra så strikker du bolen opp til ermene, og lager ermehull, strikker ermene og setter dem inn på samme pinne som bolen, og så strikker du videre oppover med hele genseren på rundpinnen. Vanligvis merker du av ermene og feller ved "skjøten", med mindre det er rundfelling og du feller rundt det hele.

Jeg har faktisk aldri strikket raglan ovenfra, så det var et interessant spørsmål.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 10:49   #64
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det fulgte med oppskrift på denne i det siste nummeret av KK, så jeg har tenkt til å forsøke meg på den. Må bare bestemme meg for farge.

Jeg er ganske sikker på at jeg har funnet en feil i oppskriften, men er så sikker at jeg bare gjør det slik jeg hadde tenkt.

Jeg holder på å klemme på garn og bestemme meg for farge før jeg begynner på denne. Gi et vink til hvor du mener feilen er da

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 10:49   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Du leser oppskriften nedenfra og opp. Alle steder hvor det i oppskriften er økning, feller du og motsatt.

Men oppskriften min har ikke raglanfelling, så jeg må tweake til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 10:52   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Når du strikker raglan nedenfra så strikker du bolen opp til ermene, og lager ermehull, strikker ermene og setter dem inn på samme pinne som bolen, og så strikker du videre oppover med hele genseren på rundpinnen. Vanligvis merker du av ermene og feller ved "skjøten", med mindre det er rundfelling og du feller rundt det hele.

Jeg har faktisk aldri strikket raglan ovenfra, så det var et interessant spørsmål.

Aha, da skjønner jeg! Jeg har bare strikket raglan en gang, og det var ovenfra og ned, så jeg er ikke så erfaren.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 10:54   #67
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Den genseren jeg la ut har ikke raglan. Den strikkes rundt i bolen, og når man kommer til ermehullene så strikker man frem og tilbake. *

Jeg har strikket raglan i begge retninger og begge ting fungerer, men jeg liker best å følge en oppskrift slik at jeg bare kan gjøre nøyaktig det som står der.

* Og her er feilen: det står at man skal strikke falsk patent som vr og r på pinne 1 og bare rett på pinne 2 både når man strikker rundt og når man strikker frem og tilbake. Det kan umulig bli riktig. Jeg tenker at man skal strikke bare rett når man strikker rundt og så bare vrang når man strikker frem og tilbake. Høres ikke det riktig ut?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 10:56   #68
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Den genseren jeg la ut har ikke raglan. Den strikkes rundt i bolen, og når man kommer til ermehullene så strikker man frem og tilbake.

La du den ut? Hvor? Finner ikke? Er det ikke den samme som jeg lenket til?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 11:00   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

jeg bare quotet et bilde av en genser jeg har tenkt til å strikke som ligner litt på den du etterpurte i HI.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 11:05   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Hm, jeg får ikke opp noe bilde der, verken i dine quote, eller i slaraffens innlegg. Så rart.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 12:46   #71
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

@ Tjorven, takk for tips.

@ Tallulah: det er denne som Tjorven har lenket til

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 12:51   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Nei. Jeg har lenket til denne: http://www.sandnesgarn.no/hefter/1716

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 13:01   #73
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei. Jeg har lenket til denne: http://www.sandnesgarn.no/hefter/1716

Skjønner ikke hva jeg surrer med. Jaja, da er det i hvert fall ikke noe galt med den oppskriften jeg har (som er den som Tallulah også lenker til)

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 13:46   #74
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Jeg har bestilt garn til denne og skal strikke til Frøkna.
Sjøgrønn Drops Air og Drops Bruched alpakka silk.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 13:55   #75
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Hvordan har det gått med dere som ville prøve dere på denne? Ble det vellykket?

Jeg har strikket forstykket og er halvveis i bakstykket. Har ikke strikket armene. Den ser veldig liten ut...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 14:01   #76
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har strikket forstykket og er halvveis i bakstykket. Har ikke strikket armene. Den ser veldig liten ut...

Originalen fra Ganni er ganske liten og kort. Det er ikke sånn som den oversizede fra Sandnes, f.eks.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 19:18   #77
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Yngste og jeg deler min og den brukes mye. Jeg har nå startet på høstgenser i blått til henne.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 19:56   #78
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Ferdig med den blå.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0995.jpg (629,3 KB, 24 visninger)
__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 20:04   #79
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En strikkeoppskrift à la dette?

Lekker, Allium!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no