Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-10, 21:57   #221
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Vi har pyntet og har handlet inn godteri, så nå er vi helt klar.
Ungene har hatt full nedtelling i ukesvis, og fant fram kostymer allerede i august.
Vi har ikke så voldsomme mengder pynt, men det fylles opp litt mer for hvert år.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 22:00   #222
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg har handlet inn godis og er klar for unger som kommer på døra.
Ellers gjør jeg lite i forbindelse med Halloween.
Burde dog lete fram spøkelset jeg har som lyser i forskjellige farger, men har ingen anelse om hvor det er.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 22:06   #223
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Ungene gleder seg stort til i morgen. Jeg var på Nille i dag og der hadde de mange Halloweeneffekter til en ok pris. I dag har vi limt opp små, selvlysende edderkopper i kjelleren. Ei skummel lykt står i kjellertrappa, godteriet til utdeling ligger klart i gresskarbøtta. Resten av pyntinga tar vi i morgen. Tror dette blir bra

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 22:07   #224
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Husk å ta bilde av bordet da.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 22:08   #225
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ja.

Dyppe handsken i varmt vann først tror jeg kan være en lur ide. Ikke prøv å bare svosje geelen ut av handsken. Det blir gelehakk. Har jeg hørt.

Ok! Takk for at du deler gode erfaringer Jeg smurte hånda med olje og satte på meg hansken før jeg fylte den med gele.. Så får vi dyppe de litt i vann først i morgen. Gelehakk er sikkert godt det også - "hjerneføde" kan det evt. bli..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 22:59   #226
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg sitter her som ett slakt etter en vellykket fest. Alle er hentet, og alt er nogenlunde ryddet opp.

Her er det ikke ryddet, men ellers samme status.

Ingen turte å spise av de heksefingrene min, de var rett og slett for realistiske. I det hele tatt slo ikke maten så veldig an, men de syntes den var morsom, da.

Jeg hadde laget spøkelsestunnel som de måtte gjennom for å finne penger til å kjøpe mat, og ballongmonster som måtte punkteres med dartpiler. Det var en kjempehit. Da de oppdaget at det lå sjokoladekuler i noen av ballongene sto jubelen i taket.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Noen som har prøvd seg på disse gummihanske-gelene?
Jeg sitter og spekulerer på hvordan jeg skal få de hele ut i morgen.
Tips til å fjerne hansken på en smidig måte tas i mot med takk.

Jeg fant ikke ut en smart måte, og valgte i stedet å bruke hansken ved servering. Jeg kappet faktisk av enkeltfingre og delte ut. Det turte de å spise, og de syntes det var kjempemorsomt og deilig ekkelt. Knuten i "håndleddet" skar jeg over før jeg la på fat, og så grov jeg "hulkenkjøttet" ut og la opp i tallerkener. Guttene elsket å trykke på hansken og se at geleen tøt ut, så alt i alt syntes jeg det var en flott løsning å beholde hansken ved servering.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 23:20   #227
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre noe med halloween. Men så har jeg noen guttunger som vil det annerledes. Vi har invitert fetteren, og så kommer kanskje et par venner av gutta. De skal spise litt her, kanskje se film, og så gå en liten runde i nabolaget. Ikke de store greiene, men nok til å gå bittelitt bananas på Nille i siste liten. Her blir det mumiepølser, sjokoladepuddinggravstøtter, gelehender, marengsspøkelser (hvis jeg rekker og får til), muffins av noe slag, og så farget popcorn + remabrus. + kanskje ett eller annet i tillegg. Så er det bare å få gutta til å rydde ferdig i kjellerstua og på rommene. (At slikt kan ta så eviglang tid!!!) Pynte litt med spindelvev mm, og så skulle alt være klart.

Takker for tips i tråden.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 23:32   #228
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Her kommer kakene fra i dag. Se bort ifra de rotete bakgrunnene. Bildene ble knipset i fort, fort fart mens gjestene sto og ventet på kakene. Orket ikke begynne og beskjære dem. :sliten:




Sjokoladekakespøkelser med smørkrem.




__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 23:55   #229
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

SÅ masse flott Nin!

Takk for tips Balanse Jeg har noen hansker hengende i kjøleskapet så jeg kan prøve meg frem litt

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 10:36   #230
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Hvor lenge skal mumiepølsene være i ovnen??

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 10:37   #231
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Hvor lenge skal mumiepølsene være i ovnen??

Til deigen er lysebrun, tenker jeg.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 15:48   #232
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Vi er klare til fest. Huset er pyntet med hodeskaller, rotter og edderkopper. Vi skal servere gusjegrønn brus, rund sjokoladekake med edderkoppspinn og edderkopper på, gele med svømmende krokodiller og mumiepølser. Og selvfølgelig masse godis.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 16:44   #233
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Altså - grønn gele vil ikke stivne i plastikkhansker - dvs. det blir hjernemasse - den røde geleen stivner, men og få den hel ut av hansken var verre.. Montro om man må bruke en litt stivere type gele. Uansett - avrevne røde gelefingre i grønn-hjernemasse går helt sikkert ned på høykant

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 17:29   #234
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Fløyel: man må nok bruke mindre vann i geléen. Jeg ville brukt toppen 3 dl, helst mindre (2 - 2,5 dl per pakke). Da blir den stivere. Kan aldri tenke meg det går bra å lage den så løs som den skal være opprinnelig, nei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 20:10   #235
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Gelehånd ble veldig grei. Tok olje på min egen hånd og tok på meg hansken først. Tok sjansen på å helle helt varm gele i hansken. Lukket den med to poseklips, og kjølte ned i kjøleskapet. Hurtiggele. Klippet løs hansken forsiktig, og den løsnet greit. Leste et tips om å putte den i fryseren i ca. 15 min først, men det ble ikke nødvendig hos oss. Ble servert med grønn vaniljesaus som selvsagt var merket som noe helt annet.

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 20:22   #236
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Dumt spørsmål, men det går vel ikke med olivenolje i hansken? Det setter vel smak? Jeg bruker jo ikke andre oljer, kjipt å kjøpe en hel flaske olje bare for å bruke litt i en hanske.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 20:45   #237
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Vi leste Hans og Grete for barna i fjor. Det fungerte godt - spesielt i en mørklagt kjeller.

Takk for tipset! Mannen leste Hans og Grete (sensurert til å passe 5-åringer) og både voksne og barn satt henført.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 20:51   #238
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dumt spørsmål, men det går vel ikke med olivenolje i hansken? Det setter vel smak? Jeg bruker jo ikke andre oljer, kjipt å kjøpe en hel flaske olje bare for å bruke litt i en hanske.

Bruker du formfett, sånn spray? Det går an.
Jeg brukte rapsolje, kanskje du har en nabo du kan få noen dråper av i et lite målebeger?
Ellers er det enkelt å få ut, jeg brukte saks på hver finger helt ut i
fingertuppene og snudde hånden på et fat og lirket hansken forsiktig av.
Veldig stilig å pynte med negler(mandler) og annet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no