Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-11, 19:42   #241
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

En halvdigresjon, men i en setting der alle har med noe godt likevel, så er det ikke sikkert det hadde blitt et veldig synlig problem med kake. Mange barn setter antagelig godteri langt over kaker, og noen barn liker bare de og de kakene. Men i en setting der det var eneste alternativ, så hadde det nok vært verre ja.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:46   #242
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sånn var det da jeg var barn. Også selv om foreldrene mine ringte og sa i fra, da var det stort sett: "Oj, nei, det har vi glemt, gitt!" Mye handlet kanskje om at allergivennlig mat var mindre tilgjengelig for 15-20 år siden og at kunnskapen om det var mye dårligere, så jeg håper det ikke er fullt så ille lenger.

Så du snakker om før i tiden og ikke nå? Jeg kan ikke tenke meg at det ligner på hverandre overhode. Man vet jo mye mer om dette i dag, og butikker og nettet bugner jo av tips, alternativer og grupper som kan gi råd. Å inkludere og tilpasse er jo sentralt for vår tid. Selvsagt finnes de som ikke tenker så langt eller glemmer, men det er mer forventet i dag enn før.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:00   #243
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Etter å ha lest til øyet har blitt stort og vått er jeg glad for at de i klassen til Snuppa gikk for varianten "Ta med liten matpakke, så ordner læreren litt kos for penger vi fikk for å rydde søppel". På den måten er det læreren som må ta hensyn til allergier og greier! Og jeg slipper å styre!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:16   #244
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg kjenner at jeg er litt oppgitt over at det fremdeles er snopedag på skolen jeg. Utover det så har jeg ingen problemer med at Lille får servert kake eller annet søtt, men jeg ser vel helst at det skjer i privat regi og ikke på skolen. Skole er skole, ikke en plass det er naturlig å spise snop, da hadde jeg satt større pris på om de skulle ha med en litt ekstra god matpakke eller frukt eller lignende siste skoledag. Jeg synes fokuset med søtt=kos starter alt for tidlig og tar helt av og skolen burde vel heller være en arena for å fremme sunt=kos eller noe sånt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:58   #245
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Kos kan være mye forskjellig - blant annet kake. På skolen koser man seg med fellestimer, sangstunder, kreative aktiviteter, teaterforestillinger, skogsturer etc etc etc - og av og til kake. Jeg er veldig for litt av hvert og av og til istedet for aldri, egentlig. Jeg synes det er viktig at kos i skolesammenheng innebærer noe alle kan ha glede av - at det av og til kan være avvik, tror jeg kanskje man må leve med (som f.eks en kake ikke alle kan spise, eller invitasjon til et hjem der det er husdyr noen kan være allergiske mot), så lenge man sørger for at inkludering og kos for alle er det normale.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no