Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-10, 14:53   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva er det huset laget av? Er det bare svart papp eller er det pepperkake som er skåret ut og pyntet? kaken ellers er vel ganske grei å få til tenker jeg.

Det er typ pepperkake, men det går jo faktisk an å lage i papir, sånn for å spare tid. Kaken ellers er vanlig sjokoladekake, tenker jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:55   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg antar vi gjør i år, som de fleste andre år - ignorerer Haloween totalt, rent bortsett fra at vi har ei godteskål ved døra i tilfelle det dukker opp noen unger.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:01   #23
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Edderkoppmuffins!

Mumiepølsene var kule. Er det bare surra deig rundt pølse?

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:01   #24
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg har så kjedelige unger. Ingen av de liker å kle seg ut, og Halloween er bare tull. Mens jeg elsker å kle meg ut, og synes Halloween er morsomt.

Ett år fikk jeg arrangere Halloween fest for storebror, og vi inviterte hele klassen hans. Vi satte høytalere i åpent vindu, og spilte av knirkelyder, skrik og hyl. Desverre var det endel småttiser som ikke turde ringe på hos oss på grunn av skumle lyder.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:05   #25
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er typ pepperkake, men det går jo faktisk an å lage i papir, sånn for å spare tid. Kaken ellers er vanlig sjokoladekake, tenker jeg.

Må jo ikke lage den i to etasjer heller. Du fant den siden på templates for hele huset og manne og alt ja? Kan lage pepperkakedeig og tilsette svart wiltonfarge så blir de svært mørke. Om du lager ginger bread i stedet for pepperkake, jeg synes det er bedre for sånne større ting fordi ginger bread lages tykkere og er seigere og tåler litt. Jeg har en veldig bra oppskrift på ginger bread for sånt, det er Peggy Porschen sin oppskrift.

Og så ta oppkuttet brownies for trappetrinn? Kult!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:06   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg kan lage den i en ganske tynn sjokoladekjeks også, for å få mørk farge. Jeg syns wiltonfargene smaker så grønnjævlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:09   #27
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kan lage den i en ganske tynn sjokoladekjeks også, for å få mørk farge. Jeg syns wiltonfargene smaker så grønnjævlig.

Poeng. Mørk brunfarge kan man jo få til på mange måter.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:18   #28
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Også har jeg bestilt svart og oransje candy melt fra ebay - som jeg håper jeg får før Halloween. De skal brukes til cake pops.

:gleder seg:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:26   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Her var det en del inspirerende saker.

Vi har halloweenfeiring, og denne gangen organiserer OBOS for oss: http://www.obos.no/arch/_img/9802704.pdf (se side 2 av denne)

Vi gjorde det enkelt med bakst i fjor. Mannen lagde en brownieskake som han skar ut i figur som laban-spøkelset. Han drysset melis over hele unntatt munn og øyne. For små unger var den skikkelig kul (og god :mumse: ).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:34   #30
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Vi har bursdagsbarn Halloween-helgen, så her blir det tradisjonen tro Halloween-bursdag med utkledning og skumle saker.
Mumiepølsene så ut til å falle i smak, så kanskje det blir det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:41   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi har bursdagsbarn Halloween-helgen, så her blir det tradisjonen tro Halloween-bursdag med utkledning og skumle saker.

Vi arrangerte sjørøverbursdag i helgen. Det var ikke lett å få tak i noe sjørøvergreier i butikkene nå, for det var jo fullt av halloween-utstyr over alt. neste år blir det halloween-bursdag her også hvis han vil ha temaparty.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:45   #32
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Her var det mye fryktelig.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 16:01   #33
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Vi har allerede pyntet huset vårt vi. Vi har et digert monster med lysende blå øyne hengende over inngangsdøren. Og gravstøtter i hagen. Og to skjeletter inne, som synger "I got u babe". Blant annet. :knegg. When in America....

Den kjøttkakehånden så utrolig kuul ut! Og sånn vannmelomhjerne hadde vi to av i fjor, noen venner lagte. De var så fine at vi nesten ikke kunne spise dem.

Her blir det forøvrig partay på Halloween. Ca 30 gjester med kostymer og full pakke. Vi gleder oss. Mottoet er "man får det ikke mer løye enn man lager selv". Og vi kommer definitivt til å ha det kuuuleste Halloweenhuset når vi flytter hjem til Norge igjen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 16:17   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Den kjøttdeighånda var kul.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 16:25   #35
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Her blir det som vanlig party. Jeg har allerede handlet inn en del stæsj, men har ikke kommet så langt i planleggingen enda. Avkappede heksefingre som i fjor blir det i alle fall. Mumiepølser tror jeg vi dropper i år, de smakte ikke godt, må prøve å finne på noe annet.
Jeg må begynne planleggingen over helga, formen er ikke på topp.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 17:15   #36
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Vi har i år som de fem foregående årene ei bursdagsjente å feire den dagen.
Halloweenpynten skal frem og muligens oppgraderes noe. Vi baker muffins, også lar jeg bursdagsbarnet bestemme om hun vil ha de Halloweenpyntet eller ikke. Vi pynter også med gresskar.

Candy Melts så spennende ut, hvordan bruker du de Glitter? (Eller andre) Jeg plukker opp mange gode ideer i denne tråden!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 17:37   #37
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.


Candy Melts så spennende ut, hvordan bruker du de Glitter? (Eller andre) Jeg plukker opp mange gode ideer i denne tråden!

Candy Melts smeltes og brukes som "glasur" rundt Cake Pops f.eks.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 17:43   #38
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Mumiepølsene var kule. Er det bare surra deig rundt pølse?

Jepp. Jeg kjøpte sånn ferdig pizzadeig i fjor som jeg skar i strimler og surra rundt. Brukte nellikspiker til øyne. Stor suksess.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 17:56   #39
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Når er Halloween egentlig? :husker aldri:

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:02   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

31. Oktober.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no