Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-11, 20:56   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Er det noe som vil settes pris på, eller er det en uting?

Fikk for meg at jeg har lyst til å sende med Malin en kake på onsdag, som er siste skoledag. De får lov til å ha med seg noe godt den dagen, så det er allerede åpnet for "sukkerier". Tenkte å bake en vanlig sjokoladekake og pynte den med litt sommeraktige blomster eller noe, og skrive "god sommer" på den.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:08   #2
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Det tror jeg vil bli satt pris på.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:09   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg setter pris på at elever har med kake siste skoledag. Men det er fint om jeg får et hint, for det hender jeg lager en selv.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:14   #4
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Det må vel være helt greit så lenge det allerede er åpnet for "sukkerier", som du skriver. Men, du kan jo kanskje nevne det for læreren først.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:15   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Eg pleier å sende ein mail til lærar på forhånd for å spørje om det passar.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:20   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Enig med andre her; jeg ville hørt med læreren i tilfelle de gjør ting siste skoledag som gjør at kake ikke passer. Ellers er det en kjempekoselig idé!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:35   #7
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg synes det er en uting... selvom tanken er god.


Barna har fått beskjed om å ta med seg god matpakke her, gjerne brus osv om de ønsker - det holder. Det var noen foreldre som sendte med kaker og gele til alle - da hadde det jo holdt med det og vanlig matpakke...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:37   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Det synes jeg høres hyggelig ut! Bedre med sjokoladekake enn masse godteri.

Jeg har tenkt samme tanken selv, bake en kake til frøkna's aller siste dag i bhg. Det som stopper meg er evt allergier.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:38   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg synes slett ikke det er en uting, jeg synes det er koselig. Heller litt kake enn alt det godteriet enkelte tar med seg. Men okei, det tar de jo med seg uansett så da er det det PLUSS kake. Men allikevel, jeg synes det er en koselig ting. Men jeg hadde nok, som de andre sier, hørt med læreren først. Og det kan jo hende det er noen med allergi i klassen, da er det greit å kunne tilpasse kaken litt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 21:44   #10
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg syns det høres hyggelig ut, men det er sikkert lurt å klarere med skolen.

Jeg har tidligere sendt med kake til de voksne på skolen - der trenger man definitivt ikke klarering på forhånd.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:01   #11
Ophelia
Rosebud
 
Ophelia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Innlegg: 410
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Dette høres ut som en finfin ide - får lyst til å gjøre det samme selv.

__________________
Mammaprinsessen (-70) og to miniprinsesser (-02 og -05)
Ophelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:03   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Godt ment naturligvis, men det kan jo lage et press både i denne og andre klasser om kake. Det betyr også at foreldre som har sendt med barnet sitt avslutningskos som de står inne for ( som slett ikke behøver å være sukker, eller som er nøye tilmålt) opplever at deres barn blir presset på kake av andre mens de blir satt i en situasjon hvor de ikke kan nekte/ styre det. Det er heller ikke gitt at læreren har peiling på allergier ol. i klassen.

Jeg er IKKE begeistret for at mine barn får kaker, is og godteri i bhg og skole uten at jeg har godkjent det på forhånd. ( ok, jeg misliker det sterkt )

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:05   #13
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har tenkt samme tanken selv, bake en kake til frøkna's aller siste dag i bhg. Det som stopper meg er evt allergier.

Jeg synes det er helt uproblematisk hvis ingen i klassen har allergier som gjør at de ikke kan være med på etegildet

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:05   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg er IKKE begeistret for at mine barn får kaker, is og godteri i bhg og skole uten at jeg har godkjent det på forhånd. ( ok, jeg misliker det sterkt )

Dette er jo på en dag der de uansett sitter og spiser medbragt godteri. Det er ikke en helt vanlig skoledag.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:16   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Dette er jo på en dag der de uansett sitter og spiser medbragt godteri. Det er ikke en helt vanlig skoledag.

Jeg sender ikke nødvendigvis med barnet mitt kaker og godteri selv om jeg vet at andre gjør det, kos er heller ikke nødvendigvis det samme som sjokkis og gummigodt for oss. for meg er det spørsmål om både innhold og også mengde.

Man må selv gjøre hva man vil for sine barn, altså. Men siden HI spør, er det fair å også si at noen kanskje ikke vil like at barnet deres får kake på skolen uten varsel.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:16   #16
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Høres ut som en god ide Her får de ha med seg godteri for ca 20 kroner + en brus, så det styrer seg hvor mye det er.
Vi hadde forresten siste skoledag på fredag.

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:20   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg sender ikke nødvendigvis med barnet mitt kaker og godteri selv om jeg vet at andre gjør det, kos er heller ikke nødvendigvis det samme som sjokkis og gummigodt for oss. for meg er det spørsmål om både innhold og også mengde.

Man må selv gjøre hva man vil for sine barn, altså. Men siden HI spør, er det fair å også si at noen kanskje ikke vil like at barnet deres får kake på skolen uten varsel.

Selvsagt er det helt fair. Men dette er altså en dag der de fleste elevene får beskjed om at de kan ta med seg litt godteri og/eller brus, og da tenker jeg at de fleste sender med nettopp det. Jeg er veldig bevisst selv, men står det at eldste kan få ha med godteri på siste skoledag, så sender jeg med akkurat det, og hadde ikke flydd i taket om det vanket litt kake på aller siste skoledag heller. Det er en spesiell dag, synes jeg. Man avslutter et skoleår og ser frem til lang skoleferie. Men hver sin mening altså.
Nå er det jo også litt vanskelig med varsel i tilfeller som Fibis også da. Hun kan varsle læreren, men jeg synes det er litt overkill at læreren eller fibi skal ringe rundt til foreldre for å høre om en forelder eller to motsetter seg kake.

Men det er jo andre ting man kan ta med og. Pizzasnurrer, hvitløksrundstykker (det elsket de i barnehagen til eldste da jeg tok med til lunsj en gang), sunnere kaker osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:21   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg synes det er greit nok, men jeg ville hørt med læreren først. Dette hadde ikke vært en stor kampsak for meg, men det er jo litt greit at det ikke blir 6 kaker i tillegg til det ungene i utgangspunktet har med seg.

Jeg kjenner at jeg ikke helt skjønner vitsen, det må jeg innrømme.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:22   #19
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg hadde syns det var koselig.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:22   #20
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg syns det er koselig .

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no