Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt rødvin i konfirmasjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-07, 22:19   #41
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Når man lager istand fest til et barn, så forventer hvertfall jeg at det barnet kan forsyne seg med hva det ønsker på matbordet.

Konfirmant-barnet er mer enn oppegående nok til å forstå at det er forskjell på barn og voksne - også i sitt "eget" selskap.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 22:20   #42
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Konfirmant-barnet er mer enn oppegående nok til å forstå at det er forskjell på barn og voksne - også i sitt "eget" selskap.

Ja hjelp. Kan ikke skjønne at det at barnet skal forsyne seg med "hva den vil" ved bordet har noe som helst ved å bli konfirmert å gjøre. Hedersgjest blir den uansett!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 22:41   #43
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


Jeg er tilhenger av å vise barn at 1-2 glass vin til god mat er godt og naturlig for dem som liker det. Ser ingen grunn til å ha droppe det i konfirmasjon eller dåp med mindre man har noen med problemer rundt alkohol i familien - isåfall synes jeg man skal droppe det.

Litt på siden men;

Vet man egentlig hvem som har problemer eller ikke da?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 22:43   #44
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Litt på siden men;

Vet man egentlig hvem som har problemer eller ikke da?

Ja og nei. Man vet hvem som har problemer i utagerende grad, som ikke klarer å styre alkoholbruk i sammenkomster. Men nei, man vet ikke hvem som er alkoholiker.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 22:43   #45
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Litt på siden men;

Vet man egentlig hvem som har problemer eller ikke da?

Vi har så liten familie at ja, vi vet det. Jeg er enig i at man ikke alltid vet det, og hadde jeg vært veldig i tvil ville jeg droppet for sikkerhets skyld i en konfirmasjon.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 22:48   #46
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Jeg ville ikke servert vin i en konfirmasjon - det er en tid og et sted for alt, og i mine øyne er ikke konfirmasjonsfesten et sted for vin til maten.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 22:51   #47
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg ville ikke servert vin i en konfirmasjon - det er en tid og et sted for alt, og i mine øyne er ikke konfirmasjonsfesten et sted for vin til maten.

Helt enig.

  Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 22:54   #48
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

For dere som ikke ser problemer med å servere alkohol til enhver festlig anledning. Mener dere at kampanjene til alkokutt er tullete?
Er det bare tull å innføre alkoholfrie soner? Har de ikke rett i argumentasjonen?

Det kjøres kampanjer blant annet avogtil (www.avogtil.no) som også retter søkelyset på det å kutte ut av og til. Har det kun hensikt å kutte ut alkoholen dersom man har alkoholikere i blant seg?

Jeg har stor tro på å innføre alkoholfrie soner. Samtidig er det å kunne vise måtehold og å tilpasse inntak til situasjon en vel så viktig del av bildet.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 22:55   #49
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Jeg synes ikke kampanjene til Alkokutt er tullete, og jeg synes alkoholfrie soner er helt greit. I mitt liv gir de sonene seg selv og det har de alltid gjort. Man bør ikke ha alkohol i enhver anledning. Til god mat i festlig lag synes jeg ikke er "enhver anledning", og jeg forbeholder meg retten til å si at jeg synes alkohol til god mat i hyggelig lag er godt, og noe helt annet enn brus eller alkoholfritt til. Det betyr ikke at jeg ikke ser mange alkoholfrie soner, men jeg ser ikke den.

I mitt liv kutter man naturlig ut "av og til". Det er jeg oppvokst med og slik er også mitt liv nå. Så nei, jeg synes ikke disse kampanjene er tull for dersom man ikke har det slik bør man sikkert tenke over det. Enda viktigere synes imidlertid jeg det er å begrense seg, avgrense seg og signalisere at alkohol ikke er det samme som fyll.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 22:57   #50
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Jeg har ingenting imot vin til mat. MEN når det gjelder konfirmasjon, barnedåp etc. Så synes jeg det er upassende Da får man heller kose seg hjemme med utelandsfarerne etter at det offisielle besøket er over. Har ALDRI vært i en konfirmasjon hvor det blir servert vin.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 22:59   #51
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg ville ikke servert vin i en konfirmasjon - det er en tid og et sted for alt, og i mine øyne er ikke konfirmasjonsfesten et sted for vin til maten.

Er helt enig!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 23:06   #52
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

En tenåring er ikke et barn,jeg ville fått høylytte protester fra mi jente om jeg kalte henne et barn..Jeg ser ikke problemet med å severe alkohol i en konfirmasjon når det kun er snakk om små mengder til maten til de voksne.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 23:13   #53
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er tilhenger av å vise barn at 1-2 glass vin til god mat er godt og naturlig for dem som liker det.

Akkurat det er jeg helt enig i og jeg er vokst opp med den samme holdningen. Imidlertid klarer jeg ikke å se at en konfirmasjon eller annet selskap for barn er et naturlig sted å servere alkohol. For å snu på flisa; jeg er også (som de fleste andre her) opptatt av at man også skal og bør signalisere til barn og ungdom at det går an å ha selskap uten alkohol. En konfirmasjon er et svært naturlig sted å sende slike signaler, synes jeg.

Når det er sagt hadde jeg sannsynligvis ikke reagert voldsomt dersom jeg hadde vært i en konfirmasjon hvor det ble servert et glass vin heller.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 23:14   #54
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det å lære barn måtehold kan man også uten å drikke i alle hyggelige lag med god mat. Jeg tror det å kutte i en del slike anledninger gir et mye sterkere signal i så måte.

Jeg tror også at dersom det blir mer og mer vanlig å servere alkohol i slike anledninger vil også flere oppleve problemene med det.

Ja, jeg har igrunnen ikke noen flere argumenter enn at jeg ikke er enig med deg. Jeg klarer ikke se problemet her i det hele tatt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 23:21   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Akkurat det er jeg helt enig i og jeg er vokst opp med den samme holdningen. Imidlertid klarer jeg ikke å se at en konfirmasjon eller annet selskap for barn er et naturlig sted å servere alkohol. For å snu på flisa; jeg er også (som de fleste andre her) opptatt av at man også skal og bør signalisere til barn og ungdom at det går an å ha selskap uten alkohol. En konfirmasjon er et svært naturlig sted å sende slike signaler, synes jeg.

Jeg synes igrunnen det er greit at så store anledninger med mat det gjerne er mye arbeid bak og mange som samles er steder hvor det også er naturlig med et glass vin for dem som ønsker det så jeg er ikke særlig opptatt av dette signalet i denne settingen. Jeg er mye mer opptatt av at man ikke "trenger" å drikke hver kveld, hver helg, hver lørdag, hver gang man skal kose seg, hver gang man skal feire noe etc. Jeg synes det er masse anledninger hvor dette signalet er viktig å sende, men ikke denne.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 23:22   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det synes jeg er trist, men jeg ser jo at trenden i samfunnet går i din retning.

Misforstå meg rett - jeg synes også det er trist at stadig flere får problemer med alkohol i samfunnet vårt, men jeg nekter å tro at det skyldes to glass vin til store anledninger.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 23:25   #57
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Jeg ville heller ikke servert alkohol i en konfirmasjon.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 23:36   #58
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Jeg ville ikke ha servert alkohol i våre barns konfirmasjoner. For meg er det følgende grunner. Det er ikke tradisjon i min del av familien. I mannen sin familie er moren hans avholds og faren hans drikker veldig lite. Det er derfor unaturlig for oss å servere alkohol. Vi har hatt vin til maten en gang mens ungene var våkne og for oss var det mislykket. Jeg får rett og slett ikke samme følelsen av å drikke vin når jeg sitter sammen med ungene (men dette kan jo forandre seg til de blir konfirmert ...) Jeg og mannen har heller ikke et kontinentalt drikkemønster og det føles veldig unaturlig å starte med det nå.

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

De voksne drakk øl til til sodden i min konfirmasjon. Jeg fikk skummet av pappas øl, slik jeg "alltid" har fått (og slik jeg gjorde til middagen i dag også ).

Ja, man er pappas lille pike så lenge man lever (eventuelt han dør, slik det er i mitt tilfelle). Kjenner meg godt igjen. Morsomt at andre har lignende minner.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

For dere som ikke ser problemer med å servere alkohol til enhver festlig anledning. Mener dere at kampanjene til alkokutt er tullete?
Er det bare tull å innføre alkoholfrie soner? Har de ikke rett i argumentasjonen?

Jeg vil anta at det er det samme hvor disse alkoholfrie sonene er? De som serverer vin i konfirmasjon har kanskje andre vaner og andre alkoholfrie soner? (Selv om det ikke høres slik ut på argumentasjonen i denne diskusjonen. Hvis argumentet er at god mat fortjener god vin burde alle drikke hver dag.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 23:36   #59
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg orker ikke diskutere mer tror jeg. Jeg synes feiringer av barn og ungdom er glimrende steder å vise at det er mulig å feire uten alkohol. At foreldres behov for vinen skal bety så himla mye synes jeg er trist.

Tror nok vi bare konkluderer med at vi er uenige her ja. Jeg er rimelig avsluttet selv også (og forøvrig på vei i seng).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 00:13   #60
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes ikke det er det samme hvor disse sonene er uten at jeg orker å argumentere mer nå..

alkokutt.no og avogtil.no har en del stoff.

Må bare si at jeg også synes det er viktig å få frem for våre ungdommer at en trenger ikke absolutt ha alkohol til enhver tid hvor en skal kose seg og ei heller i "alle" festlige sammenheng. Der har alkokutt et viktig poeng.
Det går ann å ha det koselig uten.

Er barna vant til dette fra før at alkoholen ikke alltid er med så ser jeg heller ikke noe galt i et glass vin hvor barn/ungdom er tilstede så lenge det er med måte.

Vi tenkte ikke ha alkohol med som endel av serveringen i utgangspunktet men vurderte muligheten pga innspill fra andre at de som evnt ønsket seg et glass kunne selv servere seg et ved koldtbordet.
Heller til at vi kutter det ut.

Takk alle sammen for kloke innspill både de som er for og i mot.


Sist redigert av Michelle : 04-04-07 kl 00:21.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no