Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det galskap å sette fire barn til verden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 23:11   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Det synes jeg ikke. Det er ikke min greie, men det er veldig langt fra noe jeg ville kalle "galskap".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:14   #22
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Om man føler at man har overskudd og lyst, så hvorfor ikke?

Den ene tanten min hadde fem tette, og så godt som aldri avlastning. Hun har aldri klaget, men hun er en person som passer godt til å ha mange barn. De eneste gangene jeg egentlig stusser over at folk setter i gang med nummer tre eller fire er om de klager og syter mye om hvor slitsomt det har vært å å ha en eller to.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:24   #23
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Næææ, man kan jo ta tiden til hjelp.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:27   #24
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Det er galskap å sette barn i verden uannset antall!

Hvorfor det? Mine barn har det ganske så bra, de!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:30   #25
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Min datter regnet ut at vi kan få fem barn til før vi må bytte bil. Smarte seksåringen min.

!

Hvor stor bil har dere?? ! 10seter, 12seter, 16 seter? (evt større?) :vil ha minibuss og jeg har bare to barn foreløpig!:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:31   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

!

Hvor stor bil har dere?? ! 10seter, 12seter, 16 seter? (evt større?) :vil ha minibuss og jeg har bare to barn foreløpig!:

Vi har tiseter- Foreløpig er vi tre barn og to voksne.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:31   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Det er da ikke galskap, jeg blir bare litt stum av beundring og tenker at de har nok mye mer energi, overskudd og muligens økonomi til å jobbe redusert.
Vi vurderer nr 3, men jeg blir aldri enig med meg selv om jeg orker.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:35   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Jeg har også lyst på fire, men tenker at tre er det vi liksom har råd til med tanke på bosted og bil. Tre går jo akkurat i bilen, fire - vel da MÅ man jo ha ny bil. Så jeg tenker vi stopper på tre, men det har kun med økonomi å gjøre. Hadde vi hatt råd til det hadde vi fått 4-5!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:37   #29
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Synes ikke det er galskap, jeg har også lyst på tre eller fire unger. Må si jeg også er litt hvor dere andre skriver; møter kommentarer som "bare vent til du får flere en en", "oi, skal du ha så mange" osv. Mamma er vel den som er mest negativ, men henne vet jeg ikke om jeg orker høre på Hun kan fortelle meg at det er ikke slik det er lenger, man får ikke mange barn. Hvordan skulle jeg klare det, med hus og jobb? Vi får se da, mulig vi er galninger!

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:38   #30
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Nei, på ingen måte er det galskap å ønske seg fire barn. Selv vil jeg ha tre, og syns det er et absolutt minimum.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:45   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Jeg har bare 2, men kunne godt hatt et par til om jeg hadde vært yngre
Det er vel ikke mer galskap å få 4 enn 2 eller 3 tror nå jeg. Eller 5 for den del .
Det må være opp til hver enkelt, og andre trenger ikke være enige en gang, så lenge man kjenner selv at det er riktig

  Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:46   #32
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har tiseter- Foreløpig er vi tre barn og to voksne.

Hadde jeg hatt god hukommelse, hadde jeg visst at det er tre barn du har..
Jeg så bare for meg en liten horde med nusselige sønner og døtre.. :smile:

Selv har jeg vokst opp med mange søsken ( 4 hele, 1 halv, 1 stebror/nå eks-stebror og kanksje en halv til? Sistnevnte er ubekreftet. )

Jeg har alltid hatt lyst på flere enn to selv, og håper at tiden hjelper på fødselsangst-biten, og at hus-prosjektet vårt kan bli litt mer ferdig først... (og ja, vi har bodd i midleritdige løsninger og erfart at "alt går"..)

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:49   #33
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Her i området er det mange med både åtte og ti barn, så fire er vel egentlig ikke spesielt sjokkerende. Selv trodde jeg at streken ble satt etter tre, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med at det skal være slik. Det er mye å følge opp, og egentid er det allerede smått med, men like vel lurer babytanken et sted langt der inne. -Det med å bytte bil er i hvert fall ikke noe stort argument. Bytte bolig er nok litt mer vesentlig for min del.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 00:15   #34
Rufserine
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelagen
Innlegg: 16
Rufserine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Vi hadde planlagt 2 barn sammen, men det kom noen flere

Mannen min har 2 barn fra tidligere, og så fikk vi 5 barn sammen i løpet av 10 år. Vi ble møtt med mange rare kommentarer etter hvert som ungene kom; fødemaskin, har ikke dere hørt om prevensjon?, galskap osv. osv. Ikke særlig morsomme reaksjoner fra omgivelsene altså

Det var/er utrolig stritt innimellom, men samtidig gikk/går det veldig greit. Ungene er friske og har mye selskap i hverandre, og jeg var så heldig at jeg kunne være hjemme med dem i flere år Klær og utstyr arvet de etter hverandre, men større bil måtte til Og så må noen av dem dele rom. Det er kanskje det mest upopulære hos ungene da

Det er godt mulig vi er litt gale når jeg nå tenker meg om

Rufserine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 00:30   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Jeg tror (eller, egentlig vet jeg) grunnen til at jeg og min mann ønsker oss minst 3 barn, er at vi begge har svært liten familie (han har større, men mesteparten bor nede i Italia, der de kommer fra). Vi har hver vår bror, men hans bror kommer nok aldri til å få barn selv, og min bror får muuuligens barn om mange MANGE år. Så jeg og min mann er liksom de eneste "produsentene" i familiene våre, så om julaftenene og livet ellers skal bli deilig folksomt slik vi og resten av familien alltid har drømt om, må vi bare stå på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 00:52   #36
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Opprinnelig lagt inn av Rufserine, her.

Vi ble møtt med mange rare kommentarer etter hvert som ungene kom; fødemaskin, har ikke dere hørt om prevensjon?, galskap osv. osv. Ikke særlig morsomme reaksjoner fra omgivelsene altså

Det er lov å bruke bittelitt vold da, altså!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 00:52   #37
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Galskap nei! Tullball! Jeg ønsker meg en drøss med barn! Men om økonomien og kreftene sier det samme er lite sannsynlig..
Men jeg håper på iallefall 3
Det perfekte hadde jo vært å fått 2 gutter og 2 jenter slik at jeg kunne fått brukt alle de fine klærne 2 ganger

Om du har lyst på 4 barn så hvorfor ikke- GO FOR IT

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 00:54   #38
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

,,,

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 05-03-08 kl 13:52.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 00:54   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Jeg skjønner ikke at så mange mennesker tydeligvis mangler alt av sosiale antenner og folkeskikk? Hva driver folk til å komme med slike uspiselige kommentarer? Ser jo på enkelte gravid-forum hva gravide må finne seg i også. "Guud så svææær du er blitt, du holder jo på å sprekke", "oj ble det enda en gutt, bedre lykke neste gang da", "huff, gleder du deg ikke til den perioden er slutt, der hvor du ikke ser gravid ut men bare tykk?" osv.

Jeg fatter det ikke ... Det må jo være noe galt med alle disse menneskene?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 00:56   #40
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner ikke at så mange mennesker tydeligvis mangler alt av sosiale antenner og folkeskikk? Hva driver folk til å komme med slike uspiselige kommentarer? Ser jo på enkelte gravid-forum hva gravide må finne seg i også. "Guud så svææær du er blitt, du holder jo på å sprekke", "oj ble det enda en gutt, bedre lykke neste gang da", "huff, gleder du deg ikke til den perioden er slutt, der hvor du ikke ser gravid ut men bare tykk?" osv.

Jeg fatter det ikke ...

Ikke sant? En bekjent av meg har fått beskjed av svigermoren at to barn er nok! Hun har ikke bodd i Norge i særlig mange år, språket er ganske dårlig, men det virker som hun tror hun må høre på svigermoren sin. Galskap! Spesielt mtp at der hun kommer fra, er mange barn helt naturlig og langt fra uvanlig.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no