Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-08, 14:10   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Jeg satt på kafè med en venninne i dag. På bordet ved siden av setter det seg ned en dame med to barn på rundt 8 og 12 år + bestemor. Damen begynner å klage med en gang de setter seg ned, det er helt umulig å unngå og høre hva hun sier. Etter hun har vært inne er hun misfornøyd med servicen fordi de var tomme for det hun ville spise. Hun begynner å etterligne aksenten til han som jobber der og kaller han (som er gresk eller italiensk) til slutt en sur svarting!

Jeg ble helt satt ut. At hun kunne si noe slikt, også foran de to barna sine. Jeg gjentar lavt til min venninne hva hun sa og det hører hun selvfølgelig. Hun sier : ja det var det jeg sa ja! Jeg sier at jeg ikke kunne unngå å høre henne og at jeg reagerer på ordbruken hennes. Hun blir bare mer sinna og lurer på om vi ikke ha noe bedre å gjøre enn å lytte på henne.

Vi ble så satt ut at vi bare måtte gå derfra....

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 14:33   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokkert!

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 15:08   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert!

Er det ikke rart det blir krig her i verden sier jeg bare. At det går ann.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 15:12   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokkert!

Ikke rart dere gikk, sikkert FrP-folk

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 15:33   #5
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Lett-sjokka, du?

Jeg må vel innrømme at det skal mer til for å gjøre meg sjokkert enn dette. Og jeg syns jo også det blir litt vel "beste-borgerlig" å kommentere det til den det gjelder. Javel, så var hun sur, grinete og lettere ufyselig. Men burde ikke du prøve å være et bittelite hakk bedre, liksom?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 15:52   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Lett-sjokka, du?

Jeg må vel innrømme at det skal mer til for å gjøre meg sjokkert enn dette. Og jeg syns jo også det blir litt vel "beste-borgerlig" å kommentere det til den det gjelder. Javel, så var hun sur, grinete og lettere ufyselig. Men burde ikke du prøve å være et bittelite hakk bedre, liksom?

Er man bedre når en lar det gå hus forbi når noen kaller noen svarting? Det er jo rasistisk!

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 16:33   #7
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Er man bedre når en lar det gå hus forbi når noen kaller noen svarting? Det er jo rasistisk!

Nei for all del!
Klarer ikke å høre på slikt uten å bry meg jeg. Eller, jeg klarer fordi jeg egentlig er for "veloppdradd" til å bry andre og synes det er en smule ekkelt.. MEN rasisme og trangsynt intoleranse er noe jeg ser på et samfunnsproblem, hvor vi alle har et ansvar å ta.

Møkkafolk!!

:lettprovosert av urettferdighet:

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 16:42   #8
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Nei for all del!
Klarer ikke å høre på slikt uten å bry meg jeg. Eller, jeg klarer fordi jeg egentlig er for "veloppdradd" til å bry andre og synes det er en smule ekkelt.. MEN rasisme og trangsynt intoleranse er noe jeg ser på et samfunnsproblem, hvor vi alle har et ansvar å ta.

Møkkafolk!!

:lettprovosert av urettferdighet:

Jauda, gauda.
Dette var jo MYE bedre.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 16:50   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert!

En fryktelig kommentar.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Lett-sjokka, du?

Jeg må vel innrømme at det skal mer til for å gjøre meg sjokkert enn dette. Og jeg syns jo også det blir litt vel "beste-borgerlig" å kommentere det til den det gjelder. Javel, så var hun sur, grinete og lettere ufyselig. Men burde ikke du prøve å være et bittelite hakk bedre, liksom?

Jeg synes det er fint at medmennesker kan kommentere oppførsel som krysser grensen for akseptabel adferd. Mener du det er besteborgerlig å åpenlyst reagere på den type uttalelser? Er man et bedre menneske om man lar rasistiske utsagn passere i stillhet?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 16:50   #10
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jauda, gauda.
Dette var jo MYE bedre.

Joa..

Men det er hvertfall ikke rasistisk eller nedvergende mot uskyldige folk.. Møkkafolk , fortjener gjerne å bli kalt møkkafolk!

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 16:53   #11
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Joa..

Men det er hvertfall ikke rasistisk eller nedvergende mot uskyldige folk.. Møkkafolk , fortjener gjerne å bli kalt møkkafolk!

Og hvem bestemmer hvem som er møkk og ikke, egentlig? :nysgjerrig:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 16:54   #12
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Og hvem bestemmer hvem som er møkk og ikke, egentlig? :nysgjerrig:

Det er det jeg som gjør!

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 16:59   #13
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Det er det jeg som gjør!

Tenkte jeg det ikke.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 17:11   #14
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Tenkte jeg det ikke.

Er det ikke en forskjell på å bli skjelt ut for noe man er og for noe man gjør?
Hva i alle dager er det for slags resonnement at det er like ille å reagere på at noen oppfører seg dårlig mot andre som å oppføre seg dårlig i første omgang?

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 17:12   #15
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Lett-sjokka, du?

Jeg må vel innrømme at det skal mer til for å gjøre meg sjokkert enn dette. Og jeg syns jo også det blir litt vel "beste-borgerlig" å kommentere det til den det gjelder. Javel, så var hun sur, grinete og lettere ufyselig. Men burde ikke du prøve å være et bittelite hakk bedre, liksom?

Nope! Når hun kommer med en slik kommantar fortjener hun pryl!

Nå skal det nevnes at jeg bare gjentok det hun sa lavt til min venninne og så brøt damen selv inn og sa: ja det var det jeg sa! Da følte jeg behov for å si at jeg reagerte på kommentaren hennes.

*politimester bastian*

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 17:13   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert!

Hun skjønte vel selv at hun var teit da, iom at hun gadd kommentere det når du hvisket det videre.
Kanskje hun holder kjeft en annen gang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 17:14   #17
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Er det ikke en forskjell på å bli skjelt ut for noe man er og for noe man gjør?
Hva i alle dager er det for slags resonnement at det er like ille å reagere på at noen oppfører seg dårlig mot andre som å oppføre seg dårlig i første omgang?

Sjokkert?

Neida, bare tuller litt.
Jeg har ikke sagt det.
Jeg synes bare at det er et poeng i det bina skriver.
Og å kalle noen Møkkafolk, tja, det strider LITT det også.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 17:15   #18
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Å si at folk fortjener pryl, er også litt på kanten. Synes jeg.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 17:16   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert!

Møkkafolk er jo noe man er og kan gjøre noe med.. hudfargen er ikke det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 17:18   #20
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert!

Jeg syns det var bra at damen med de forskrudde holdningene møtte motbør.

Rasister er MøkkafolkTM.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no