Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-08, 17:21   #21
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Og å kalle noen Møkkafolk, tja, det strider LITT det også.

Barnslig ja!..men strider, mot hva?

Sitat:

Dirt is matter out of place
Mary Douglas

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 17:22   #22
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Å si at folk fortjener pryl, er også litt på kanten. Synes jeg.


Ikke jeg. Pryleprylepryleeeeeeeeee....

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 17:35   #23
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg syns det var bra at damen med de forskrudde holdningene møtte motbør.

Rasister er MøkkafolkTM.

Utrolig godt sagt. Enkelt og greit.

Og jeg må si meg enig med MegaMie. Det er utrolig hav folk kan få seg til å si. Slik jeg forsto det så sa hun det ikke i vanlig stemme til sine bordvenner, men relativt høyt slik at andre skulle høre det.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 10:08   #24
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

En fryktelig kommentar.

Jeg synes det er fint at medmennesker kan kommentere oppførsel som krysser grensen for akseptabel adferd. Mener du det er besteborgerlig å åpenlyst reagere på den type uttalelser? Er man et bedre menneske om man lar rasistiske utsagn passere i stillhet?

Altså - for å presisere - kommentaren til damen var selvsagt ikke "OK". Langt i fra. Men det ER da litt drøyt også å sitte og gjenta andre folks kommentarer på kafe? Og det ER litt drøyt å blande seg borti hva andre sier? Og det ER vel litt i overkant å bli "sjokkert" over ordbruken, all den tid det er mange mennesker som sier sånt, og en del av dem mener det også.

Hadde det derimot vært sånn at damen skjelte ut kafeinnehaveren - da ville jeg forsvart å gripe inn. Men folk må da få lov til å prate seg i mellom uten at andre skal blande seg?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 10:14   #25
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokkert!

Så det er i overkant å reagere på at noen er rasister?

Så du synes rasister bare skal få holde på og ikke bli motsagt?

Utgangspunktet er at noen ganske høylydt sa "svarting". Skjønner du ikke at det blir anderledes enn at noen sa noe helt nøytralt noe, som at det er fint vær i dag?

Dessuten sa vel hun det ganske høylydt, sånn at de på andre bord skulle høre det, da er det ihvertfall bra at noen reagerer.

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 10:16   #26
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert!

Jeg synes ikke det er drøyt å blande seg borti når noen sier noe sånt. Folk som tror det er greit å bruke slike uttrykk om andre mennesker trenger å høre at andre blir sjokkerte/sinte/oppgitte. Rasister bør få høre at vi er mange som er uenige. Det satt dessuten to barn der som hørte hva bestemor sa. Jeg synes ikke det gjør noe om de også fikk høre at det å kalle noen «svarting» er uakseptabelt.

Og hvis MegaMie hørte hva hun sa, kunne kanskje de som jobber der høre hva hun så også? Da er det i hvert fall på sin plass å reagere.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 10:38   #27
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Barnslig ja!..men strider, mot hva?

Mot min oppfatning av hva som er greit.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 10:48   #28
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Mot min oppfatning av hva som er greit.

To uretter gjør ikke en rett. Eller noe i den dur.

Prøver vi ikke å lære ungene det?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 11:26   #29
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

To uretter gjør ikke en rett. Eller noe i den dur.

Prøver vi ikke å lære ungene det?

Akkurat.
Og det eneste som trengs for at ondskapen tar over er at alle andre tier stille.

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 11:53   #30
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Akkurat.
Og det eneste som trengs for at ondskapen tar over er at alle andre tier stille.



Er helt enig i at det ikke er drøyt å reagere. Når man sier ting høylytt må man regne med at andre hører det. Og når man har slike meninger om folks hudfarge må man tåle å møte motstand.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:10   #31
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Mot min oppfatning av hva som er greit.

At jeg slenger ut en kommentar her på et forum hvor det ikke er noen barn, ei heller noen som kan bli såret av den? Det er ikke greit i dine øyne?

Ulvefar: Helt enig med hva du sier. At folk er så forbanna redde for å blande seg er det som gjør at rasisme og dirkriminerende holdninger får vinger til å spre seg. Hadde folk hatt mot til reagere når slike kommentarer blir brukt i den verste mening, eller som en "uskyldig kommentar" ville man ( tror jeg) spart mange uskyldige for smerte og vanskeligheter. .

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:18   #32
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

At jeg slenger ut en kommentar her på et forum hvor det ikke er noen barn, ei heller noen som kan bli såret av den? Det er ikke greit i dine øyne?

Ulvefar: Helt enig med hva du sier. At folk er så forbanna redde for å blande seg er det som gjør at rasisme og dirkriminerende holdninger får vinger til å spre seg. Hadde folk hatt mot til reagere når slike kommentarer blir brukt i den verste mening, eller som en "uskyldig kommentar" ville man ( tror jeg) spart mange uskyldige for smerte og vanskeligheter. .

Jeg tror du tar feil. Enkelt og greit. Jeg tror ikke at det å komme i munnhuggeri med damen på nabobordet på kafeen fører til noe som helst i form av "spart smerte og vanskeligheter for uskyldige". Det fører til at damen på nabobordet blir forbannet fordi du blander deg inn i hennes private samtale, ja, og så får du kanskje selv en tilfredsstillelse fordi du føler at du har "gjort det rette".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:23   #33
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det fører til at damen på nabobordet blir forbannet fordi du blander deg inn i hennes private samtale, ja, og så får du kanskje selv en tilfredsstillelse fordi du føler at du har "gjort det rette".

Damens «private samtale» ble sagt høyt og tydelig i det offentlige rom. Hvis jeg ikke hadde sagt noe i en slik situasjon hadde jeg følt skam over meg selv og min feighet etterpå.

Hvorfor tror du at dette gjelder egen tilfredstillelse?

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:27   #34
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Damens «private samtale» ble sagt høyt og tydelig i det offentlige rom. Hvis jeg ikke hadde sagt noe i en slik situasjon hadde jeg følt skam over meg selv og min feighet etterpå.

Hvorfor tror du at dette gjelder egen tilfredstillelse?

Er det ikke akkurat det det handler om? At hvis du ikke hadde sagt i fra ville du følt skam over deg selv og din feighet? Vil ikke det motsatt innebære at du føler deg tilfreds hvis du får sagt i fra?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:33   #35
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Er det ikke akkurat det det handler om? At hvis du ikke hadde sagt i fra ville du følt skam over deg selv og din feighet? Vil ikke det motsatt innebære at du føler deg tilfreds hvis du får sagt i fra?

Nei. Det kan hende jeg føler meg litt stolt (fordi jeg tør) hvis jeg reagerer på folk som sier slike dustet, rasistiske ting, og det å føle seg stolt ser jeg ikke noe galt i, men tilfredstillelse? Nei.

Men hovedpoenget er for meg at jeg bidrar til å vise at det er mange som ikke godtar rasistiske ytringer. Og det ville være motivasjone med å si ifra: For at denne bestemoren skulle merke at «svarting» ikke er et ord man kan bruke uten å få negative reaksjoner.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:34   #36
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det fører til at damen på nabobordet blir forbannet fordi du blander deg inn i hennes private samtale, ja, og så får du kanskje selv en tilfredsstillelse fordi du føler at du har "gjort det rette".

I det enkelttilfellet der ja. Kan være enig med deg i det, men det kan da hende at hun, eller i det minste damen hun snakket med, eller en annen som hørte på tenker seg nøye om neste gang man slenger ut slike kommentarer.

Jeg mente ikke kun den ene gangen der, men om flere hadde turt tror jeg at noe hadde begynnt å bevege seg i systemet og vi ville komme ett skritt nærmere ett rettferdig samfunn hvor man ikke blir diskriminert, hånet, skjellt ut, banket opp osv. pga noe så uskyldig som hudfarge, etnisk tilhørighet, legning.. ja, lista er bedrøvelig lang.

Nå er jeg virkelig ikke så naiv eller idealistisk at jeg tror at hvis folk bare hadde turt å si ifra ville hele verden blitt forandret og alle hadde holdt hverandre i hendene og sunget "kumbaya". Nei, men om man fortsetter å godta drittslenging og diskriminering kommer man ingen vei hvertfall.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:47   #37
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

To uretter gjør ikke en rett. Eller noe i den dur.

Prøver vi ikke å lære ungene det?

Men det store flertall mener at å si fra om disse uttalesene er riktig!!!!

Noen ganger er det bra å blande seg.

Mener dere at uansett hvilke utsagn folk foretar seg så skal en ikke blande seg? For et samfunn det vil bli!

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:52   #38
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

I det enkelttilfellet der ja. Kan være enig med deg i det, men det kan da hende at hun, eller i det minste damen hun snakket med, eller en annen som hørte på tenker seg nøye om neste gang man slenger ut slike kommentarer.

Jeg mente ikke kun den ene gangen der, men om flere hadde turt tror jeg at noe hadde begynnt å bevege seg i systemet og vi ville komme ett skritt nærmere ett rettferdig samfunn hvor man ikke blir diskriminert, hånet, skjellt ut, banket opp osv. pga noe så uskyldig som hudfarge, etnisk tilhørighet, legning.. ja, lista er bedrøvelig lang.

Nå er jeg virkelig ikke så naiv eller idealistisk at jeg tror at hvis folk bare hadde turt å si ifra ville hele verden blitt forandret og alle hadde holdt hverandre i hendene og sunget "kumbaya". Nei, men om man fortsetter å godta drittslenging og diskriminering kommer man ingen vei hvertfall.

Godt at vi drøyer litt med "kumbaya".

Men altså - hvordan har det gått med rasismen i samfunnet? Og nazismen - som til og med ble forbudt? Forsvant det, bare fordi "vi" fordømte dem? Eller fortsatte de, i skjul?

Hvis du alt skal ha en fiende, er det ikke bedre å se fienden enn at den er skjult?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:55   #39
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Godt at vi drøyer litt med "kumbaya".

Men altså - hvordan har det gått med rasismen i samfunnet? Og nazismen - som til og med ble forbudt? Forsvant det, bare fordi "vi" fordømte dem? Eller fortsatte de, i skjul?

Hvis du alt skal ha en fiende, er det ikke bedre å se fienden enn at den er skjult?

Fantastisk argumentasjon. Hva tror du om nivået og hurtigheten på spredning av rasistiske og nazistiske holdninger når de er oppe i lyset uten å møte motforestillinger? Ser du ikke faren for at slike holdninger blir mer stuereine og anerkjent om man ikke gjør noe for å motsi dem?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:01   #40
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Altså - for å presisere - kommentaren til damen var selvsagt ikke "OK". Langt i fra. Men det ER da litt drøyt også å sitte og gjenta andre folks kommentarer på kafe? Og det ER litt drøyt å blande seg borti hva andre sier? Og det ER vel litt i overkant å bli "sjokkert" over ordbruken, all den tid det er mange mennesker som sier sånt, og en del av dem mener det også.

Hadde det derimot vært sånn at damen skjelte ut kafeinnehaveren - da ville jeg forsvart å gripe inn. Men folk må da få lov til å prate seg i mellom uten at andre skal blande seg?

Jeg er helt uenig. Tror jeg lar det bli med det.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no