Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-08, 13:04   #41
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Det satt dessuten to barn der som hørte hva bestemor sa. Jeg synes ikke det gjør noe om de også fikk høre at det å kalle noen «svarting» er uakseptabelt.

Det var ikke bestemoren, men moren til barna som kom med kommentaren. Mulig jeg formulerte meg litt feil i innlegget.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:05   #42
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Det var ikke bestemoren, men moren til barna som kom med kommentaren. Mulig jeg formulerte meg litt feil i innlegget.

Aha! Det er nok heller jeg som leste litt fort...

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:17   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Jeg syns det er helt greit å si i fra i slike situasjoner. Jeg var selv vitne til to familiefedre som kom med en særdeles ufin kommentar om en afroamerikansk fotballspiller på en kamp mellom Trolls og Vikings, men jeg og venninnen min ble så vippet av pinnen at vi ikke greide å si noe. Selvfølgelig må mennesker som sier slikt få høre at det ikke er allment akseptert å spre slike holdninger!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:17   #44
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.


Men altså - hvordan har det gått med rasismen i samfunnet? Og nazismen - som til og med ble forbudt? Forsvant det, bare fordi "vi" fordømte dem? Eller fortsatte de, i skjul?

Hvis du alt skal ha en fiende, er det ikke bedre å se fienden enn at den er skjult?

Og poenget ditt er?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:19   #45
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Jeg opplevde en gang en mann på en buss som snakket høyt til alle på bussen om svartingene som overtok landet vårt. Der på bussen, satt en familie fra pakistan med to søte, men etterhvert livredde jenter.

Jeg henvendte meg til mannen og sa at jeg synes det var helt uakseptabelt å snakke slik om andre mennesker, og at det var viss-vass det han snakket om.

En annen gang observerte jeg en ung mann som ikke ville betale for seg til en pakistansk taxi-sjåfør, og slengte ut rasistiske fraser til sjåføren. Her også sa jeg fra hva jeg mente, og sinnet ble rettet mot meg i stedet, så vi måtte kjøre derifra.

Hadde jeg sittet på kafe og hørt noen andre kalle en servitør for svarting, hadde jeg også reagert,- i alle fall hvis det ble sagt såpass høyt at det var meningen at de rundt skulle høre det.

Folk som ytrer rasistiske holdninger trenger å møte motbør i samfunnet!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:24   #46
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Folk som ytrer rasistiske holdninger trenger å møte motbør i samfunnet!

De som mener noe annet er vel langt på veg rasister selv.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 15:42   #47
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokkert!

Her er det sagt mye klokt allerede. (Og jeg sikter da ikke til Line* og Bina.) Å gi uttrykk for hva en mener i denne situasjonene gir forhåpentligvis også et snev av signaleffekt til barna som sitter og hører på den type rasistisk gnål.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 15:53   #48
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg tror du tar feil. Enkelt og greit. Jeg tror ikke at det å komme i munnhuggeri med damen på nabobordet på kafeen fører til noe som helst i form av "spart smerte og vanskeligheter for uskyldige". Det fører til at damen på nabobordet blir forbannet fordi du blander deg inn i hennes private samtale, ja, og så får du kanskje selv en tilfredsstillelse fordi du føler at du har "gjort det rette".



Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

(Og jeg sikter da ikke til Line* og Bina.)

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 15:55   #49
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Jeg tror faktisk de barna lærte mer om dårlig oppførsel fra moren, i form av talemåte og måten å svare fremmede menesker på, enn om rasisme.
Det de barna fikk med seg av det der, var at moren kom i klammeri på en kafè, ikke om rasisme.
Selvsagt morens feil å vise seg slik overfor barna sine, men dog.
Tror jeg.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:02   #50
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg tror faktisk de barna lærte mer om dårlig oppførsel fra moren, i form av talemåte og måten å svare fremmede menesker på, enn om rasisme.
Det de barna fikk med seg av det der, var at moren kom i klammeri på en kafè, ikke om rasisme.
Selvsagt morens feil å vise seg slik overfor barna sine, men dog.
Tror jeg.

Men det er vel også god lærdom? Forøvrig tror jeg du undervurderer en 12-åring en smule...

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:07   #51
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Også lurer jeg på om HI hadde sine barn med seg, da hun valgte å havne i klammeri med denne damen hun overhodet ikke kjente.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:10   #52
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Men det er vel også god lærdom? Forøvrig tror jeg du undervurderer en 12-åring en smule...

Nei, jeg undervurderer ikke. Tvert i mot.
Her handler det om å blande seg inn i andres samtaler, uavhengig av hva den handlet om.
OG denne morens reaksjon/oppførsel overfor andres mennesker.
Begge veier.
Oppdragelse på oppførsel i mine øyne.

Mener du at en 12 åring burde gjøre det samme? Til helt ukjente mennesker?
Jeg lærte faktisk mine barn å være veldig forsiktig med å snakke til fremmede mennesker jeg, da.
Eller å svare...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:28   #53
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Nei. Det kan hende jeg føler meg litt stolt (fordi jeg tør) hvis jeg reagerer på folk som sier slike dustet, rasistiske ting, og det å føle seg stolt ser jeg ikke noe galt i, men tilfredstillelse? Nei.

Men hovedpoenget er for meg at jeg bidrar til å vise at det er mange som ikke godtar rasistiske ytringer. Og det ville være motivasjone med å si ifra: For at denne bestemoren skulle merke at «svarting» ikke er et ord man kan bruke uten å få negative reaksjoner.

Og da tror du liksom på en måte at mor, bestemor og de to barna går hjem og tenker "Oi! Den damen på nabobordet hadde nok rett! Nå skal ingen av oss noen gang si noe SÅ stygt mer!"? Tror du virkelig at folk er så enkle?

Jeg tipper mer sannsynlig er at de går hjem og gjør narr av deg, snakker om den der teite bedreviterske hurpa ved nabobordet som måtte blande seg borti. Og hva har du oppnådd da? Ingenting.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:29   #54
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Nei, jeg undervurderer ikke. Tvert i mot.
Her handler det om å blande seg inn i andres samtaler, uavhengig av hva den handlet om.
OG denne morens reaksjon/oppførsel overfor andres mennesker.
Begge veier.
Oppdragelse på oppførsel i mine øyne.

Mener du at en 12 åring burde gjøre det samme? Til helt ukjente mennesker?
Jeg lærte faktisk mine barn å være veldig forsiktig med å snakke til fremmede mennesker jeg, da.
Eller å svare...

Nå vet jeg ikke om vi lengre diskuterer samme sak, men om jeg skal prøve å svare direkte på spørsmålet ditt så nei, jeg mener at enten man er 12 eller 40 bør en være klar over at å komme med rasistiske utsagn medfører reaksjoner fra omgivelsene.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:37   #55
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Og da tror du liksom på en måte at mor, bestemor og de to barna går hjem og tenker "Oi! Den damen på nabobordet hadde nok rett! Nå skal ingen av oss noen gang si noe SÅ stygt mer!"? Tror du virkelig at folk er så enkle?

Har jeg skrevet noe i nærheten av dette? Som jeg skrev er min motivasjon for å reagere på rasistiske utsagn at de som bruker slike ord skal se at det kan gi negative reaksjoner fra andre.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg tipper mer sannsynlig er at de går hjem og gjør narr av deg, snakker om den der teite bedreviterske hurpa ved nabobordet som måtte blande seg borti. Og hva har du oppnådd da? Ingenting.

Det er mulig at de gjør det. Og jeg har oppnådd at et rasistisk utsagn ikke blir stående uimotsagt. Det er mye mer enn ingenting i min verden.

Enn du - ville du aldri reagere på andres rasistiske utsagn i offentlig rom?

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:44   #56
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Nå vet jeg ikke om vi lengre diskuterer samme sak, men om jeg skal prøve å svare direkte på spørsmålet ditt så nei, jeg mener at enten man er 12 eller 40 bør en være klar over at å komme med rasistiske utsagn medfører reaksjoner fra omgivelsene.

Og resten av oppdragelsen følger i sekundærposisjon?
Jeg ser helt klart at dette handler mest om det bina skriver om.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:49   #57
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Enn du - ville du aldri reagere på andres rasistiske utsagn i offentlig rom?

Jeg fikk lyst til å svare på dette:
Å gjenta det man overhører overfor den man er sammen med og ikke den man overhører det fra: Det er i mine øyne en smule "bithy" måte å gjøre det på og absolutt ingen "heltedåd" i forhold til å bekjempe rasisme.

Jeg ser ikke på det Hi gjorde som en saklig henvendelse om rasisme, snarere en slags "kjerringaktig baksnakkelse". Noe denne moren også åpenbart oppfattet det som.
Hun ble provosert av det, og reagerte deretter.
Noe jeg tviler var på at var en veldig hyggelig opplevelse for de impliserte.
Enten barn eller voksne.
OM jeg skulle reagert, ville det ikke ha vært på den måten.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:57   #58
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

'
Jeg tror faktisk at ganske mye blir oppnådd. Hvis man blir så opprørt over bedreviterne at man har behov for å gjøre narr av dem når man kommer hjem så har kommentarene tydeligvis gjort et visst inntrykk.

Det var for en stund siden en tråd om det å reagere når barn blir slått. Da blander man seg også og folk kan bli mektig fornærma der og da fordi andre blander seg inn. Jeg tror likevel at det kan ha en viss effekt å si i fra.

Når voksne folk hermer etter andre og kommer med rasistiske bemerkninger synes jeg det er trist om de aldri får antydninger fra andre om at det er en forkastelig måte å oppføre seg på.

Jeg syns det er vesentlig forskjell på følgende to scenarier:

1) Damen skjeller ut en servitør og kaller han / henne for svarting. "Heltinnen" tar servitøren i forsvar.

2) Damen omtaler en person som ikke er tilstede som svarting. "Heltinnen" kommenterer dette lavmælt til sin venninne, men blir overhørt av damen.

Ser du forskjellen? Ser du forskjellen på å ta noen i forsvar (som faktisk er til stede), og det å sitte og kommentere lavmælt til sin venninne?

Jeg tok i går en gutt i 8-10 års alderen i forsvar. Han syklet langs veien, og en sur kjerring i en bil begynte å tute til han, for hun syns han skulle flytte seg. Så vrengte hun bilen inn rett foran gutten, så han nesten kjørte i siden på bilen. Deretter åpnet hun døra og kjeftet på gutten. Jeg grep inn og sa "Ærlig talt, du kan da ikke kjøre på gutten???"

Men om jeg hadde sett episoden, og senere sett damen, og så slarvet til min venninne om at "der er hun som nesten kjørte på den gutten, herregud, altså.... " - er jeg da flink?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:59   #59
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert!

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Har jeg skrevet noe i nærheten av dette? Som jeg skrev er min motivasjon for å reagere på rasistiske utsagn at de som bruker slike ord skal se at det kan gi negative reaksjoner fra andre.

Det er mulig at de gjør det. Og jeg har oppnådd at et rasistisk utsagn ikke blir stående uimotsagt. Det er mye mer enn ingenting i min verden.

Enn du - ville du aldri reagere på andres rasistiske utsagn i offentlig rom?

Og det er din motivasjon jeg stiller spørsmålstegn ved. De skal se at det gir negative reaksjoner? Hvorfor - om ikke fordi du tror de vil endre atferd? Noe jeg altså tror de uansett ikke vil.

Jeg ville reagert dersom det gikk ut over en tilstedeværende. Og i så måte skiller jeg ikke på om folk skjeller ut noen fordi de er "svartinger" eller om de skjeller dem ut fordi bussen er forsinket.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 17:02   #60
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Jeg konstaterer bare at bina og jeg tenker fryktelig likt i denne tråden.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no