Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville dere sagt noe hvis ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-08, 15:15   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville dere sagt noe hvis ...

Når dere vet at noen lyver grovt om ting de sier på nett. Om personen de er, livet de lever, hendelser osv osv. Ville du sagt noe?

Just wonder.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:16   #2
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Tja, sagt noe til hvem?

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:17   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Tja, jeg ville kanskje hintet til "lyveren"? Uten å oute.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:20   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Hva er det personen lyver om?
At han/hun har det bedre enn h*n egentlig har det, har mere penger, bedre jobb etc.?
Jeg hadde ikke sagt noe, hvorfor skulle jeg det?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:21   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Jeg hadde sikkert callet den i en tråd eller noe.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:26   #6
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Nja, spørs hva du mener med å si ifra.

Jeg tar det egentlig for gitt at folk på nett lyver en del. Ikke alle selvfølgelig, men jeg leser med kritiske øyne og kaster meg ikke utenfor en bygning i tro om at tyngdekrafeten er opphevet, eller legger ut på andre kostbare prosjekter fordi noen på nett har kommet med en fantastisk historie. For å si det sånn, er det noe som er viktig for meg, eller mine nærmeste, kostbart på noen som helst måte så legger jeg ikke bort egen vurderingsevne fordi noen på nett rådet meg til det ene eller andre. Hvis noen lyver til meg på nett, vil det derfor bety at det går minimalt utover meg.

Allikevel så tar jeg det meste her inne som god fisk. Føler ikke behovet for å mistenke noen for å fare med usannheter, om det ikke går utover meg eller andre. Hvis det var saken, at jeg viste at noen var uærlige og at dette gikk utover noen negativt ville jeg helt klart gjort noe for å forhindre dette.


Blir visst litt rotete dette her, men jeg prøver allikevel. :eksamensstressa:

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:27   #7
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:28   #8
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Det spørs jo litt hva slags forum det er og hvor grove ting brukeren lyver om.
På englesiden har jeg null toleranse for løgn og har det oppført i vedtektene at man blir urestengt dersom det er mistanke om uærlighet.
Om noe lyver om hvor velykkede de er, eller hvor mye penger de har her inne bryr jeg meg ikke om det. Folk for feie for sin egen dør på åpne forum som dette, de fleste er vel klar over at man ikke kan stole på alle man møter på nettforum.

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:31   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Nei, det gidder jeg ikke. Hvis folk har det så begredelig at de må dikte opp et liv for å få sympati på nett, får de heller bare dikte.

Folk som lyver meg rett i ansiktet har jeg litt verre med å holde munn til, men som regel er det ikke bryet verdt da heller. Ignorance is bliss.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:33   #10
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Hvis persones løgner kun går utover ham/henne selv hadde jeg ikke sagt noe. Tror det hadde vært litt morsomt Og så hadde jeg kanskje blitt litt flau på vedkommendes vegne.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:39   #11
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Jeg har mange ganger "møtt" usannheter på nett. Noen ganger er det direkte skummelt, når folk stoler på kunnskap noen påberoper seg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:42   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Enig med Dragen. Om noen vil lyve på seg et liv, så vær så god. :raus:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:45   #13
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Jeg fikk informasjon om en forumbruker som løy kraftig til meg (og mange andre).
Det satte jeg stor pris på i og med at jeg involverte meg personlig i denne personen og den påståtte livssituasjonen h*n hadde gjennom privat mailkontakt. Jeg ville likevel ikke outet vedkommende i forumet da jeg antar at det er sykelige ting som ligger bak slik oppførsel. Jeg har heller ikke konfrontert vedkommende med det, for det vet jeg har blitt gjort av andre.

Svaret mitt blir vel da at hvis du VET at det går utover andre, kan du jo si det til dem. Og gjøre vedkommende oppmerksom på at du er klar over løgnene. Da blir det kanskje mindre morsomt å holde på slik. Det kommer jo også helt an på hva slags løgner det er snakk om.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:51   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Hvis det var løgner som gikk ut over andre, ville jeg ha konfrontert vedkommende i første omgang.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:51   #15
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Jeg vet faktisk om ei venninne som sitter på en av forumene jeg er på som dikter opp ting for å få sympati. Kommenterer det aldri, verken ovenfor henne eller andre, da dette er bare for at hun vil ha sympati fra andre. Og dermed ikke skader noen.

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:54   #16
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Jeg vet faktisk om ei venninne som sitter på en av forumene jeg er på som dikter opp ting for å få sympati. Kommenterer det aldri, verken ovenfor henne eller andre, da dette er bare for at hun vil ha sympati fra andre. Og dermed ikke skader noen.

Men da får hun jo sympati for ting som ikke er reelle? Hva får hun utav det?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:56   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Men da får hun jo sympati for ting som ikke er reelle? Hva får hun utav det?

Jeg vet også om tilfeller av dette. Jeg syntes det er litt sykt jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 16:01   #18
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Huff, det er mange av dem, skjønner jeg.
Personlig har jeg ikke kommet i den situasjonen.
Tror jeg...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 16:05   #19
Maia
Fullverdig medlem
 
Maia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 63
Maia er litt kul
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Jeg har aldri opplevd det selv, men tror jeg hadde blitt litt sjokkert. Men jeg er nok ganske naiv også da som tror at folk flest er ærlige.
Om jeg hadde opplevd at noen av dem jeg kjenner fra nettverden hadde løyet, så tror jeg nok at jeg hadde kontaktet dem og spurt hvorfor. Jeg hadde nok ikke outet.

Maia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:06   #20
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Det kommer nok helt an på situasjonen og type løgner tror jeg.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no