Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville dere sagt noe hvis ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-08, 22:13   #21
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Jeg er nok litt naiv og tror på det folk skriver. Stort sett, i hvert fall. Jeg har frekventert ulike fora i mange år nå, og har jo vært borti noen merkverdige episoder. Jeg har aldri skjønt at det var løgn før noen har fortalt meg det. Oddsen for at jeg skulle avslørt løgn selv er altså ikke veldig stor, men skulle det skje tror jeg ikke jeg ville kringkastet det. Jeg hadde vel holdt meg til å sladre om det til forumvenner tenker jeg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:15   #22
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg er nok litt naiv og tror på det folk skriver. Stort sett, i hvert fall. Jeg har frekventert ulike fora i mange år nå, og har jo vært borti noen merkverdige episoder. Jeg har aldri skjønt at det var løgn før noen har fortalt meg det. Oddsen for at jeg skulle avslørt løgn selv er altså ikke veldig stor, men skulle det skje tror jeg ikke jeg ville kringkastet det. Jeg hadde vel holdt meg til å sladre om det til forumvenner tenker jeg.

Her må jeg si meg veldig enig.

Jeg er også så naiv og så ærlig om det lille jeg selv forteller/legger ut, at jeg aldri hadde klart å avsløre en løgner.
Men er fullstendig klar over at enkelt "lager" et liv.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:18   #23
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Når dere vet at noen lyver grovt om ting de sier på nett. Om personen de er, livet de lever, hendelser osv osv. Ville du sagt noe?

Just wonder.

Det vil jo avhenge mye av hvordan jeg vet at vedkommende lyver. Når ting kommer via, via, noen som kjenner noen som vet noe om noen som kjenner, osv ... så tillegger jeg ikke det ikke særlig betydning, nei.

Om naboen feks hadde fortalt hvem h*n var på FP og jeg leste ting som ikke harmonerte med RL så ville jeg tatt det opp med h*n, ja. Uærlighet skjult bak anonymitet, det at internett ikke er "virkelig", har jeg ikke sansen for.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:18   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Hvis det hadde vært noe som gikk inn på meg hadde jeg sendt en pm til vedkommende og sagt hva jeg mener, spurt hva som foregikk.
Hvis det var noen som jeg visste løy om penger, statussymboler og slike "uviktigheter" hadde jeg nok himlet med øynene, fnist litt og bare latt det passere.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:23   #25
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Nei, jeg tviler på om jeg hadde sakt noe. i allefall ikke om det er løgner om ting som ikke kan skade noen, men er så naiv at jeg tror på alt jeg leser, regner med at folk er ærlige.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:26   #26
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

... da dette er bare for at hun vil ha sympati fra andre. Og dermed ikke skader noen.

Om det ikke skader noen er jo en definisjonssak. Om feks temaet er betydningsfullt og noen investerer tid og følelser på falske premisser og det viser seg etterpå at de er blitt lurt og løyet for, så er jo det til skade for dem.

Det kommer rett og slett an på tema det gjelder.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:27   #27
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Det kommer an på hva det var. Hadde det gått utover noen andre så hadde jeg sagt fra til begge, men hvis personen hadde løyet på seg en større eller mindre årsinntekt så hadde jeg ikke sagt noe. Det er vel slik her som ellers at man ikke nødvendigvis forteller alt eller pynter litt på det overfor fremmede?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:33   #28
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Om noen lyver på seg penger eller andre filleting bryr jeg meg ikke. Om noen over tid fremstiller seg selv på en måte som man skjønner ikke er helt reell fniser jeg litt, men tar det ikke opp med vedkommende. Men da folk lyver på seg dødssyke barn og liknende, da reagerer jeg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:36   #29
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Om det ikke skader noen er jo en definisjonssak. Om feks temaet er betydningsfullt og noen investerer tid og følelser på falske premisser og det viser seg etterpå at de er blitt lurt og løyet for, så er jo det til skade for dem.

Det kommer rett og slett an på tema det gjelder.

Nettopp. Det jeg opplevde var jo ikke til skade for meg på noen måte, men det å vite at man har investert både tid og følelser på noe (og noen) som var oppdiktet er en ganske kjip følelse. Jeg satt igjen både vantro og forbanna.

Det er helt sikkert synd på disse menneskene, men om man vet om folk som holder på slik så bør man absolutt si fra, syns jeg.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:42   #30
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Det HP sa.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:44   #31
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

I min tid som forumbruker så har jeg sett en god del løyner ja. Enkelte soleklare pga innhold, og andre pga beviselige ting. Men jeg har vel ikke hatt det for vane å avsløre vedkommende.

Jeg har en gang gått direkte på et nick og plukket av vedkommende den ene løynen etter den andre. Dette var en person jeg vet godt hvem er RL da. Det gikk på helt uskyldige ting, som det å juge på seg en jobb man ikke har, biler man ikke har etc. Da var det ustyrtelig moro å gå inn å skrive at jeg faktisk vet hvilken jobb du har, bil du har etc.

Barnslig ja, men gud bedre så moro

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:45   #32
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Er det bare jeg som ble nysgjerrig nå?

Jeg tror jeg ville sagt fra. Men hvis det å si fra på noen måte hadde ført til større ubehageligheter for meg enn det nett-løgnene eventuelt gjør, ville jeg latt være.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:48   #33
Maia
Fullverdig medlem
 
Maia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 63
Maia er litt kul
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Er det bare jeg som ble nysgjerrig nå?

Nei! Jeg er ufattelig nysgjerrig men prøvde å late som ingenting..

Maia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:49   #34
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Om noen lyver på seg penger eller andre filleting bryr jeg meg ikke. Om noen over tid fremstiller seg selv på en måte som man skjønner ikke er helt reell fniser jeg litt, men tar det ikke opp med vedkommende. Men da folk lyver på seg dødssyke barn og liknende, da reagerer jeg.

Enig.


Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Nettopp. Det jeg opplevde var jo ikke til skade for meg på noen måte, men det å vite at man har investert både tid og følelser på noe (og noen) som var oppdiktet er en ganske kjip følelse. Jeg satt igjen både vantro og forbanna.

Det er helt sikkert synd på disse menneskene, men om man vet om folk som holder på slik så bør man absolutt si fra, syns jeg.

Men det er jo bare så synd at det ikke hjelper så mye, de skaffer seg bare nye nick og fortsetter i samme tralten.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:49   #35
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 22:51   #36
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Jeg er og nysgjerrig og prøver å late som ingenting.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:05   #37
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Tja, kanskje.
Kanskje hadde jeg hintet litt åpent eller sendt en PM.
Kommer jo litt ann på hva det gjelder.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:56   #38
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Jeg er ikke sikker på hva jeg ville ha gjort. Jeg har kjempelav toleranse for løgn, så det er en fare for at jeg hadde "tatt dem for det".

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 00:01   #39
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Tror aldri jeg har fersket noen i å lyve om viktige ting på nette jeg. Men jeg har jo humret litt for meg selv over klare overdrivelser enkelte lirer av seg på nett da, men siden det stort sett har vært på store forum og man ikek kjenner vedkommende så vet man egentlig ikke om de lyver heller. Så jeg har ikke sagt noe siden det ikke har gått utover meg på noen måte.

Har lite intrykk av at det er noe løgn og fanterier på forum som dette feks. At det eksisterer mest på med store steder der det ikke er så gjennomsiktig.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 00:08   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Si hvem det er da, Joika.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no