Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk ukorrekte barnesanger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-09, 08:40   #41
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Allerede for nærmere 20 år siden var ordet neger definert som nedsettende i leksika.

Uttrykket "hottentott" er verre. Khoikhoi er den korrekte betegnelsen på denne folkegruppa, det er et så morsomt ord at det burde være mulig å snike det inn i en barnesang?

Absolutt! Jeg trodde "Hottentott" var et fiktivt navn på en fiktiv folkegruppe. Og siden ingen (andre en fiendene fra Babu-stammen) blir fremstilt i noe nagativt lys, så får jeg ingen negative assosiasjoner til ordet "hottentott". Men da var jeg visst litt uopplyst.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 09:12   #42
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Den skumleste er og blir den sangen om den veldig happy familien med alle barna som spiller forskjellige instrumenter.

Hva for en sang er dette?

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 09:35   #43
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

[quote=Inagh;1544297]

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.


Ellers som jeg har hørt i det siste:

"Lille kattepus, hva sa du da?
Jeg vil bo hos pappa'n min!"

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 09:38   #44
Lotta67
Mamma til to tette
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 30
Lotta67 er litt kul
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Den fikser ikke jeg heller. Hvilket barn stjeler melk fra mammaen og får ris etterpå?

Jeg synger

Lille pusekatt, hvor har du vært?
- Jeg har vært hos mamma’n min
Lille pusekatt, hva gjorde du der?
- Jeg fikk melk av mamma’n min
Lille kattepus, hva fikk du da?
- Jeg fikk kos på halen min
Lille kattepus, hva sa du da?
- Mjau, mjau, halen min (eller mamma'n min)

Men HABA HABA synger og danser vi mye til!

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg fikser ikke Lille Kattepus. Fæle sangen og slemme mamman.

Lille kattepus, hvor har du vært?
- Jeg har vært hos mamma’n min
Lille kattepus, hva gjorde du der?
- Jeg stjal melk av mamma’n min
Lille kattepus, hva fikk du da?
- Jeg fikk ris på halen min
Lille kattepus, hva sa du da?
- Mjau, mjau, halen min

Jeg synger forøvrig "En liten, liten gutt" og ser ikke problemet med "en liten kineser".

__________________
Herman født 20. mars 2006
Brage født 29. mars 2007
Lotta67 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 09:43   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Jeg får frysninger langt inn i ryggmargen av Margrethe Munthe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 09:45   #46
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Jeg antar at alle som grøsser av sangene her også er mot religionsutøvelse i skolen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 09:52   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Ja, selvsagt. Ikke religionslære, for det mener jeg bare er positivt, men jeg synes ikke noe om den gammeldagse kristendomsundervisningen og lignende. Nå grøsser jeg mest over disse voldelige sangene hennes, der barn får pryl omtrent for å åpne kjeften. Barn skal såvidt sees, men ikke høres osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 09:59   #48
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Det er jo historie det også.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 10:44   #49
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Den skumleste er og blir den sangen om den veldig happy familien med alle barna som spiller forskjellige instrumenter.

Ja det er jeg totalt og fullstendig enig i. Og så henger den seg så fast... Og Kristine som spiller på klaver tam-tam-tam-tam-...Den musikalske familie. Uff.

Når det gjelder vesle Hoa, så syns jeg det er en sang om en ekte helt. *Grundig analysert på vei til og fra barnehagen hver dag i en måned*

__________________
05

Sist redigert av Hondacrv : 14-03-09 kl 10:49.
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 10:50   #50
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Knutsen og Ludvigsen bruker ordet neger i flere sanger. Akkurat nå kommer jeg bare på "Jeg synger fistel og Ludvigsen er negerbass".

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:30   #51
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Allerede for nærmere 20 år siden var ordet neger definert som nedsettende i leksika.

Har jo ikke sagt at det var nå nylig at jeg registrerte det! Jeg er jo tross alt 38 år! Men for meg så opplever jeg ikke ordet neger negativt ladet. Men jeg respekterer at andre kan oppleve det slik, og unngår derfor å bruke det. Og som jeg skrev, så oppfatter jeg ordet nigger som negativt og diskriminerende.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:58   #52
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har ikke noe særlig forhold til disse sangene. Sanger av denne typen kunne jeg ikke tenke meg å synge for ungene og det er en del andre sanger jeg lærte i oppveksten som jeg heller ikke kunne tenke meg å synge. Et av mine barneskoletraumer var lærerens forkjærlighet for oppdragelsessanger. "Nei nei gutt, dette må bli slutt. Ikke storme inn i stua før du har tatt av deg lua. Glemte du det rent. Det var ikke pent." "Da klokka klang" frembringer også grøsninger. Ang. politisk ukorrekt så tok jeg meg selv i å sensurere da jeg leste en av mine bøker fra barndommen for ungene. En bok jeg ikke sensurerer, men hvor eldstemann viser sin politiske korrekthet er boka hvor Albert Åberg må lete etter pappas yndlingspipe. Eldstegutten stilte seg meget spørrende til moralen i boka. "Mamma VET de ikke hvor farlig det er med røyk?"

Her går det i Albert Åberg daglig for tiden, og man merker at det har gått noen år. Pipa konstant i munnen og saft på senga. Jeg sensuerer heller ikke, selv om jeg var veldig fristet til å jukse litt og kalle saften for vann. I all hovedsak er vel Albert Åbergbøkene rimelig radikale, antar at det ikke var veldig mange fedre med aleneforeldreansvar på 70-tallet eller når det nå var de bøkene kom.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:22   #53
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Maiden, her.

Hva for en sang er dette?

DEN GLADE FAMILIE

I louisegate 2
Har vi leilighet.
Der er aldri fred og ro
Som du kanskje vet.
Vi er ni med stort og smått,
Her er stua full.
Det er liv hos oss
Fra klokka seks til klokka null!

Vi har tre rom og kjøkken og bad,
Her står senger på rekke og rad.
Her er kroker til klær
Og en stol til oss hver,
Her er plass nok til alle som er!
Vi er Trine og Truls - og så Per
Og Kristine som spiller på klaver.
Her er Lise og mor og en bror fra i fjor
Og så far og så Ellinor.

Det er strev for mor og far,
Men de bare ler.
De er glad for oss de har
Og vil helst ha flere.
Derfor har vi fått oss hund
Og en liten katt
Og en pen kanarifulg
Som synger dag og natt!

Og når far kommer hjem klokka fem (hurra der er far)
Myldrer hele familien hans frem (far hva er det du har?)
Og han hilser på hver
Og på mamma især,
Og så teller`n hvor mange vi er. ( her er jeg pappa)
”Der er Trine og Truls- og der er Per
Og Kristine som spiller på klaver,
Der er Lise og mor
Og han småen fra i fjor,
Og se der har vi Ellinor! (morn pappa)

Alle sammen hjelper til,
Det er klart vi må,
Vi vasker opp og renser sild
Og passer på de små.
Mor syns det er greit å ha
Sånn en diger flokk,
Men det er et strev og steke pannekaker nok!

Og når alle har satt seg til bords ( deilige pannekaker mamma)
Er det vanskelig å komme til ords, ( få en pannekake til`a)
Alle prater og ler og
Forsyner seg mer,
Og tilslutt er det sletts ikke flere (er det ikke fler?)
Og se Per som er storspist og lang
Spiste fjorten pannekaker på engang.
”Mange stekte du?” spør bror,
”Åtti fire,” svarte mor.
”Å det var mange!”, sa Ellinor.

Ellinor er glad i jazz,
Spille klarinett.
Trine spiller kontrabass,
Det er ikke lett.
Per har trommer, Truls fagott,
Jeg er best i sang.
Og det låter ganske flott
Når alle går i gang:

Ja ja ja-tja tja tja – how how how!
If you know how I love you my love!
I love you , you love me,
You love me , I love you,
Ja ja ja-tja tja tja-tsju tsju tsju!
Det er fint!Det låter flott, ikke sant?
Men så hender det også iblant: BANK BANK BANK
”Unnskyld det er meg som bor nedenunder,
Dere kunne ikke være så snill og spille litt mer dempet. Jeg får ikke sove!”
”Jo da herr Fredriksen, det skal vi gjøre!”
(sangen fortsetter litt mer dempet)
I love you, you love me
You love me, I love you,
Ja ja ja – tja tja tja- tsju tsju

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:38   #54
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Dere har glemt den mest rasistiske av alle barnesanger - den som insinuerer at alle mennesker fra et stort land langt mot øst er kortvokste, livnærer seg som gatemusikanter og ikke hører forskjell på vestlige vokaler.

Tri smi kinisiri pi hibripliss
sitt i spilti pi in kintribiss

Jeg har ellers sunget Lillebjørns vers både om gutten av afrikansk herkomst og den ikke så veldig høye personen fra Østen som tyder bokstaver i en rasende fart - uten så altfor tungt hjerte. :bryter sammen og tilstår:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:42   #55
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Er det DET tre små kinesere handler om? Alt man går glipp av, når man bare synger sangene, liksom.


Sangen om den glade familie er jo bare fantastisk, da! En sang fullt av godt humør og litt 50-talls familieliv.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:42   #56
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Hva er egentlig problemet med ordet neger?? Jeg vet mange har restriksjoner mot det, men rent teoretisk er det jo ikke noe stygt. Det er jo bare en betegnelse på en mørkhudet person, og det alene er jo ikke noe galt - på en eller annen måte må man jo kunne beskrive de som har en annen hudfarge enn oss selv. Nigger og svarting derimot ...

Edit: Jeg respekterer at andre oppfatter ordet som negativt ladet, men jeg gjør ikke det selv og jeg vil gjerne lære barna mine at man ikke trenger å slenge med leppa, og at hvordan vi ser ut ikke er det som betyr noe, men ønsker heller ikke å lære de at alle slike ting er "farlige" å si.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 13:20   #57
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Hva er egentlig problemet med ordet neger?? Jeg vet mange har restriksjoner mot det, men rent teoretisk er det jo ikke noe stygt. Det er jo bare en betegnelse på en mørkhudet person, og det alene er jo ikke noe galt - på en eller annen måte må man jo kunne beskrive de som har en annen hudfarge enn oss selv. Nigger og svarting derimot ...

Edit: Jeg respekterer at andre oppfatter ordet som negativt ladet, men jeg gjør ikke det selv og jeg vil gjerne lære barna mine at man ikke trenger å slenge med leppa, og at hvordan vi ser ut ikke er det som betyr noe, men ønsker heller ikke å lære de at alle slike ting er "farlige" å si.



Kineser ser jeg ingen problemer med. Samme som nordmann og engelskmann det.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 14:04   #58
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Jeg synger gjerne Kjære Gud jeg har det godt, eller Å du som metter liten fugl med ungene mine. Synger alltid Jeg er liten, men jeg vil til ungene når de legger seg. Nå går jo poden på søndagsskolen også, så da er det naturlig at de synger sanger med innhold av Jesus og Gud.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 14:10   #59
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Han gauler nå aller mest "Rammstein" for tiden lell.



Storebror gauler noe som skal høres ut som "I got erection".

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 14:17   #60
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Dere har glemt den mest rasistiske av alle barnesanger - den som insinuerer at alle mennesker fra et stort land langt mot øst er kortvokste, livnærer seg som gatemusikanter og ikke hører forskjell på vestlige vokaler.

Tri smi kinisiri pi hibripliss
sitt i spilti pi in kintribiss

Jeg har ellers sunget Lillebjørns vers både om gutten av afrikansk herkomst og den ikke så veldig høye personen fra Østen som tyder bokstaver i en rasende fart - uten så altfor tungt hjerte. :bryter sammen og tilstår:



Må innrømme at jeg ikke har hatt betenkeligheter med å synge "Lille kattepus" uten noen form for sensurering heller.

Hva med alle folkeeventyrene?
Små barns som fetes opp for å spises (kanibalisme!) og slemme stemødre som utsetter stedøtrene sine for omsorgssvikt og det som verre er.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no