Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 07:47   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Vi skal bo midlertidig et par år mens vi planlegger husbygging. Hva kan jeg gjøre for å få dette kjøkkenet litt mindre "furu" uten å male hele sulamitten? Furu er greit nok det, men det er et veldig rotete treverk og jeg trenger tips for å dempe det og gjøre kjøkkenet litt mer rent. Jeg liker farger men tenker at det er greit å bruke mye hvitt for å holde det enkelt.

Foreløpige planer:

- Male spisebordet hvitt, ha enkle stole i stål og hvitt til.
- Male fliser over benk, evt bare de med motiv på. hvitt?
- Enkle hvite liftgardiner eller lameller i vinduene.
- Ny lampe over spisebordet.
- Male veggen? Men i så fall hvilken farge?





__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 07:54   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.392
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Det første jeg tenker er at om du hadde malt dørene (altså ikke skapdørene) så hadde det blitt mye mer ryddig med en gang.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 07:58   #3
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Enig med siste taler, det å male dørene vil hjelpe så utrolig mye, samt vinduskarmer og lister hvite.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 08:01   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.863
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Jeg tenkte også male dører med engang, det tror jeg vil hjelpe mye.Mulig jeg ville malt listene også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:47   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Mal alt hvitt utenom selve kjøkkenet. Dvs dørene, bordet osv. Syntes ikke du skal ha stålstoler...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:50   #6
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det første jeg tenker er at om du hadde malt dørene (altså ikke skapdørene) så hadde det blitt mye mer ryddig med en gang.

Det var min første tanke også.
Å male bordet er ikke dumt, men enda enklere er det å kjøpe en hvit voksduk.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:57   #7
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Enig med siste taler, det å male dørene vil hjelpe så utrolig mye, samt vinduskarmer og lister hvite.

Enig!
Ville malt fliser også, men usikker på om jeg ville malt de hvite eller en litt sprekere farge i litt kontrast til all furua.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:04   #8
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Mal alt hvitt utenom selve kjøkkenet. Dvs dørene, bordet osv. Syntes ikke du skal ha stålstoler...

Men de har jeg jo allerede! Det får bare gå. Det er bare beina som er stål da.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:05   #9
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Enig!
Ville malt fliser også, men usikker på om jeg ville malt de hvite eller en litt sprekere farge i litt kontrast til all furua.

Jeg er glad i farger, men synes det er vanskelig å finne noe som ikke krasjer helt med furu og terracottafargen på gulvet.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:06   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Male dører - kul voksduk og knæsj lampe!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:12   #11
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Ville også malt dører og lister. Kan jo også bytte knotter på skapdørene da for å bryte opp litt.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:19   #12
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg er glad i farger, men synes det er vanskelig å finne noe som ikke krasjer helt med furu og terracottafargen på gulvet.

Blå? Litt sånn gresk følelse?
Lister meg stille ut igjen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:45   #13
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg er glad i farger, men synes det er vanskelig å finne noe som ikke krasjer helt med furu og terracottafargen på gulvet.

Jeg tenkte noe blått/petrolium/mørk turkis/ lys blåturkis.
Også ta igjen med denne lampen:



Bytte knotter ja.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:54   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Å, jeg hadde virkelig ikke orket å gjøre noe som helst - i hvert fall ikke å male - bare for et par år. :lat: Bruk heller tid og penger på ting som kommer til å flytte inn i nyhuset.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 14:21   #15
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Enig med siste taler, det å male dørene vil hjelpe så utrolig mye, samt vinduskarmer og lister hvite.

Jepp!!

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 19:26   #16
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg tenkte noe blått/petrolium/mørk turkis/ lys blåturkis.
Også ta igjen med denne lampen:



Bytte knotter ja.


Ooooh! Den var lekker. Hvor kjøpt?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 17:36   #17
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Ooooh! Den var lekker. Hvor kjøpt?

Jeg har en sånn! Ikke den fargen vel å merke, men min er hvit. Den selges på Illums Bolighus, mener jeg. Den er fra Kartell.

Jenna er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 18:20   #18
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Male dørene ja,det var det første jeg så....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 19:08   #19
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Jeg har en sånn! Ikke den fargen vel å merke, men min er hvit. Den selges på Illums Bolighus, mener jeg. Den er fra Kartell.

Husker du hvor mye den koster?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 20:07   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.507
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småendringer på kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg er glad i farger, men synes det er vanskelig å finne noe som ikke krasjer helt med furu og terracottafargen på gulvet.

Mal golvet med Bengalack! Blir så fint så.
(Ikke la deg overtale til å kjøpe "gulvmaling", slik en venninne av meg - det ble ikke like bra resultat. Bengalack sitter ordentlig fast.)


Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Å, jeg hadde virkelig ikke orket å gjøre noe som helst - i hvert fall ikke å male - bare for et par år. :lat: Bruk heller tid og penger på ting som kommer til å flytte inn i nyhuset.

Egentlig er jeg mest enig med denne.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no