Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-10, 16:28   #1
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Vi hadde funnet oss et rekkehus vi hadde lyst på, men hadde ikke solgt vår egen leilighet enda. Vi la derfor inn et bud med forbehold om salg. Det ble avlått, mest pga forbeholdet og for lenge til overtakelse.

Vi gikk opp 50.000, og kortet ned på overtakelsesdatoen. Fikk så vite at en annen hadde budt 10.000 over oss, men at det var lenge til overtakelse, så megleren skulle høre med selger om vårt bud var ok, og om de kunne vente en snau uke for å se om vi fikk solgt. Han skulle ringe oss tilbake.

Dette var i går, og vi hørte ingenting, så i dag ringte mannen til megleren. Så sier han at rekkehuset er SOLGT!

Vi sier at vi ikke ble ringt tilbake, og at vi hadde flere muligheter for hva vi kunne gjøre. Megler sier bare at "det var så hektisk i går så jeg fikk ikke ringt" og "sånn er det".

Vi prøver så å øke budet med 10.000 til, og kortet ned overtakelsesdatoen enda mer, men det ble blankt avvist. Huset var solgt.

Kan de - både av hensyn til kjøper og selger - bare velge å sjalte ut noen i en budrunde? Vi er utrolig lei oss, for vi har jobbet masse med å få ordnet mellomfinansiering i går og i dag, og får det sannsynligvis i morgen. Dette var "drømmehuset", men nå er det borte pga en eiendomsmegler som ikke har gjort jobben sin.

Noe vi kan gjøre nå?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 16:37   #2
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Om de har lov til å gjøre det vet jeg ikke. Men vi har opplevd det samme flere ganger.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 16:40   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Dessverre kan sånt skje. Og selger kan velge den kjøper han selv vil, uavhengig av pris og om noen byr over. Så synd at det måtte skje akkurat dere!

Håper det kommer et nytt drømmehus snart.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 16:41   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Kontakt selger. Kanskje de ikke er klar over det? I så fall tipper jeg de kan protestere på salget, og så blir det meglers problem hva de som har kjøpt det gjør.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 16:44   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Ja, også må dere for all del klage formelt på denne udugelige megleren. Fortjener en ripe i lakken.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 16:49   #6
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Tenkte det samme som Monsoon sa.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 16:52   #7
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Jeg ringte selger, som gav meg en skyllebøtte () og ba meg ta det med megler. Tipper hun skjønte at de har tapt penger, og var sur på megler, og at det så gikk utover meg.

Har også ringt meglerens overordnede (han ringte meg tilbake i dette sekund), så han skal ta det videre med megleren. Så får vi se.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 16:59   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Dette er interessant, jeg har hørt om det samme selv. Og så utrolig leit for dere!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 17:05   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Kjempetrist, vi er utrolig slitne og lei oss nå.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 17:15   #10
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Åh, jeg blir så forbanna. Min statistikk på eiendomsmeglere sier at nesten alle er håpløse. Vi var kjempeheldige og fant en veldig dyktig en da vi solgte huset, men i byen vi flyttet til har vi vært i kontakt med alle meglerfirma, og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke vil bruke en eneste av dem til å selge huset vårt i fremtiden. Eneste løsning blir å ikke selge noen gang.

Jeg håper dere får rævkjørt den megleren!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 17:36   #11
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Hehe, nå ringte mannen til hespetreet (pardon my French). Han hadde ikke snakket med kona tydeligvis, og var SÅ hyggelig! Han synes det er trist både for oss og dem, og skal snakke med avdelingslederen i morgen. Dersom megler har gjort en feil skal de klage på salget.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 17:37   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Håper det ordner seg for dere!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 17:53   #13
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Takk, vi og!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:02   #14
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Jeg er ingen ekspert på dette feltet, men så vidt jeg vet så kan selger "velge ut" hvem han/hun vil av de som byr eller plutselig stoppe budrunden fordi en en fornøyd (kjenner noen som gjorde dette da barndomshjemmet skulle selges, fordi budgiverne til slutt drev og høynet budet med kun noen tusenlapper hver gang og de ønsket å selge huset sitt til en koselig familie framfor en løgnhals som prøvde å smiske seg til at de skulle velge akkurat ham.
Om megler har unnlatt å informere selger om hvordan status er iforhold til bud som kommer inn er det selvsagt en annen sak. Det høres i så fall grovt ut.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:52   #15
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Problemet her er ikke at selger har valgt å selge til den andre budgiveren - det hadde jeg selvfølgelig akseptert. Problemet her er at han unnlot å la oss justere budet vårt i forhold til selgers ønsker, og selger fikk ikke vite at vi fremdeles var med i budrunden.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:04   #16
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Og sånn tror jeg skjer (skjedde?) ofte, men kjøperne sier ikke fra til selger. Så slipper meglerne unna. For når de har oppnådd grei pris og budene kun snegler seg oppover, er det ikke lønnsomt for dem å trekke det mer ut i tid.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:06   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Jeg har opplevd noe av det samme en gang. Jeg fikk beskjed fra megler om at selger ikke kunne akseptere overtagelsestidspunktet til den andre kjøperen og jeg ga beskjed om at jeg ikke ville by høyere akkurat da, men at jeg heller skulle kontaktes hvis det kom et overtagelsestidpunkt som selger kunne akseptere. Megleren ringte ikke tilbake, og da jeg tok kontakt dagen etter, så var leiligheten solgt. Jeg fulgte ikke opp saken, for leiligheten var ikke helt unik slik at jeg måtte ha akkurat den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:09   #18
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Problemet her er ikke at selger har valgt å selge til den andre budgiveren - det hadde jeg selvfølgelig akseptert. Problemet her er at han unnlot å la oss justere budet vårt i forhold til selgers ønsker, og selger fikk ikke vite at vi fremdeles var med i budrunden.

Skjønte det. Det er veldig kipt å nesten få tilslaget, etter å ha skapt drømmer, undersøkt med banken og vært med i budrunden. har vært der selv flere ganger. Du må la oss høre hvordan det går.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:24   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Jeg opplevde noe nesten liknende engang, dvs. vi rakk ikke engang komme på visning, fordi megler ikke sa i fra. Vi var helt klare på å kjøpe, og var villig til å gå langt over det huset ble kjøpt for, men megler unnlot å fortelle at vi kunne komme på visning tre dager senere. Det var bare avtalte visninger, ikke faste dager. Selger ble gjort oppmerksom på det, og ble skuffet, men følte det ikke var noe å gjøre med det da siden budet var akseptert.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:27   #20
wollafruen
Fullverdig medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 99
wollafruen er litt kul
Standard

Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?

Jeg tror ikke dere har noen "sak". Det kan meget vel være at megler ikke har anbefalt dere som kjøper i og med forbehold om salg av egen bolig. Ingen megler vil anbefale sin oppdragsgiver å godta et bud med forbehold om salg. Å få solgt et hus kan ta alt fra to dager til halvannet år. Ingen megler vil anbefale å overføre den risikoen til selger - som til syvende og sist er det som skjer i det du skisserer.

At dere ikke hørte noe fra megleren betyr ikke automatisk at han ikke har snakket med selger og sagt "disse vil jeg anbefale deg å avskrive fra budrunden, da de ikke har finansieringen på plass". Det vet dere jo ikke.

Og som de andre her har nevnt; Selger står helt fritt til å velge å selge til hvem som helst - også de som byr eksempelvis 200 000,- lavere enn høyeste bud - om det er de de ønsker å selge til.

__________________
Mamma til frk. M (08) og frk. F (06)
wollafruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no