Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Metervare på nett?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-08, 21:01   #1
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Metervare på nett?

Vet noen om et sted på nett det går an å bestille metervare til en billig penge? Tenkte å sy liftgardiner. Ingen av våre vinduer er standardstørrelse, så det vil koste en formue å kjøpe dem ferdige.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:01   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metervare på nett?

Stoff og stil.

Ikea har knallbillige hvite liftgardiner, btw.
Men jeg klarte å kjøpe feil str.

(Vi har Norgesvindu, de er 120 cm brede, og 135 cm høye, hvilket med listverk innebærer at 1,60 gardiner ikke passer. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:09   #3
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Metervare på nett?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Stoff og stil.

Ikea har knallbillige hvite liftgardiner, btw.
Men jeg klarte å kjøpe feil str.

(Vi har Norgesvindu, de er 120 cm brede, og 135 cm høye, hvilket med listverk innebærer at 1,60 gardiner ikke passer. )

Takk for tips!

Jeg vil ha sånne som en ruller opp og knyter med bånd:


Tenker de må være enkle å lage selv.

Vi har ett vindu på 100 cm, ett på 140 cm, ett på 60 cm og ett på 120 cm. Alle har ulike lengder.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:31   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metervare på nett?

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Takk for tips!

Jeg vil ha sånne som en ruller opp og knyter med bånd:


Tenker de må være enkle å lage selv.

Vi har ett vindu på 100 cm, ett på 140 cm, ett på 60 cm og ett på 120 cm. Alle har ulike lengder.

Alle disse målene har de på IKEA bortsett fra 60 cm, da må du bruke 80 cm.
Du har målt inni vinduet eller fra karm til karm.

Standard lengde på liftgardiner og rullegardiner er 160 cm skal du ha de lenger må det bestilles.

Jeg har akkurat vært ute og handlet bånd og snor til liftgardin nå. Det hadde vært billigere å kjøpe et ferdig kit og kaste de tingene jeg ikke trenger.
Kitene på Stoff og Stil er ikke dyre.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:33   #5
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Metervare på nett?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Alle disse målene har de på IKEA bortsett fra 60 cm, da må du bruke 80 cm.
Du har målt inni vinduet eller fra karm til karm.

Standard lengde på liftgardiner og rullegardiner er 160 cm skal du ha de lenger må det bestilles.

Jeg har akkurat vært ute og handlet bånd og snor til liftgardin nå. Det hadde vært billigere å kjøpe et ferdig kit og kaste de tingene jeg ikke trenger.
Kitene på Stoff og Stil er ikke dyre.

Tre av vinduene er lengre enn 160 cm, så tror det er greies å sy selv.

Var mye fint på Stoff og Stil ja!

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:40   #6
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Metervare på nett?

Jeg tenker jeg bestiller dette stoffet i bomull:



Med dette satengbåndet:



Så kjøper jeg kroker og "pinne" til å ha øverst på en trevareforretning. Jeg trenger vel ikke mer når jeg skal lage slike gardiner som de på bildet over?

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 11:05   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metervare på nett?

Nei, er sikkert nok det..
Forøvrig har de masse flott stoff her også...(nå når dollaren fortsatt er lav...)

http://www.ciaspalette.com

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 12:01   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Metervare på nett?

Jeg kjøpte 140 liftgardin i lyst lerret på Ikea, 69,- kr.
Det er bare det at jeg skulle hatt 120.

(Jeg tar ikke fem øre for å demontere Ikea-greiene og sy nye. Men foreløpig passer det fint med det tynne, lyse stoffet.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 12:23   #9
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Metervare på nett?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg kjøpte 140 liftgardin i lyst lerret på Ikea, 69,- kr.
Det er bare det at jeg skulle hatt 120.

(Jeg tar ikke fem øre for å demontere Ikea-greiene og sy nye. Men foreløpig passer det fint med det tynne, lyse stoffet.)

Så irriterende!

Jeg er ikke noe flink til å sy, men denne typen liftgardiner må jeg vel få til.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no