Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Capri-buksens comeback

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-21, 12:16   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Capri-buksens comeback

https://www.minmote.no/mote/klaer/a/...r-for-comeback
Capri-buksen er tilbake, meldes det. Men har den vært borte da?
Ikke at jeg er så motebevisst, men ser man ikke slike bukser hele tida i sommerhalvåret?

Hva er forskjellen på capri, pirat, og andre lignende bukser?

Kjør debatt!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 12:18   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Den har vært i bruk (hos gamle damer, i følge min datter), men nå er også de gamle damene moderne igjen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 13:36   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Jeg synes den artikkelen var forvirrende, for det presiseres at capri er noe annet enn pirat, men så viser de da vitterlig bilder av bukser som slutter like under kneet?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 14:43   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Ifølge artikkelen er capri de som rekker midt på leggen og pirat de som er til kneet. Litt forvirrende med bilder som viser både det ene og det andre, enig med det.

Jeg leste artikkelen, jeg leser virkelig aldri om note. Tenkte at nå er jeg gammel, når jeg kommer motebølgen i forkjøpet. Jeg har ikke sluttet med capri siden sist det var moderne. Bruker det over litt korte kjoler/tunika. Bekrefter vel bare alderen det der.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 15:08   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Veldig begrepsforvirring der ja. Ganske stor forskjell på bukser som slutter ved kneet, bukser som slutter midt på leggen, eller bare er littegrann over ankelen.

Bukser til knærne bruker jeg aldri. Men litt over ankelen har jeg «alltid» likt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 15:20   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Yngste jobber i klesbutikk og har klaget i hele sommer over gamle damer som spør etter umoderne capribukser som de ikke har. Hun sendte meg artikkelen med kommentar «nå blir 70-åringene lykkelige» tidligere i dag.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 16:13   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Ohh, jeg er visst 70 jeg ja.

Jeg har bodd i "jane Capri" fra cubus hele sommeren med mindre det er svært varmt. Veksler tidvis med et skjørt eller to og har shorts når det knallvarmt så den bodde jeg i på campingen i sommer, men altså. Capri. I år. I fjor og året før. Og året før.

Jeg har hatt det egentlig sammenhengende fra jeg var knapt 30, så de siste 12-13 årene. Ikke alltid like lett å finne nye, men jeg har hatt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 16:42   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Jeg tenkte det samme da jeg leste artikkelen Og det om både hvor umoderne det er og begrepsforvirring. Skriver det på kontoen "sommervikarer"

Jeg har også en bukse som jeg nå da ikke helt vet hva er... Den benevnes som Capri, men rekker meg et sted mellom kne og midt på leggen Det er vitterlig et viktig plagg for norske sommere

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 16:54   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Endelig blir jeg moderne igjen!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 16:58   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Dette er da veldig enkelt. Capribuksen er egentlig en smal bukse som slutter litt ned på leggen. Piratbuksen stopper under knéet. Man kallet gjerne de også for capribukser, men Audrey Hepburn ville ikke blitt sett død i noen av de «capri»(egentlig pirat)-buksene jeg solgte i sin tid, rundt 2005.

Disse underknetightsene mange bruker under tunika er fortsatt tights.

Culotte er de vide buksene som slutter under knéet/litt ned på leggen, det man i min ungdom omtalte som «bukseskjørt».

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 17:21   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Da er det mange som selger piratbukser som capribukser

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 17:42   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Da er det mange som selger piratbukser som capribukser

Jepp. Mye mer salgbart navn.


Neida. Joda. Det er mye det samme, men den «originale» caprien har ikke så mye til felles med den løse, bred strikk under knærne, mange farger og helst korall, saken til 159,- på rullestativene i kjøpesentergangen.

Fine til hvert sitt bruk!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 17:53   #13
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jepp. Mye mer salgbart navn.


Neida. Joda. Det er mye det samme, men den «originale» caprien har ikke så mye til felles med den løse, bred strikk under knærne, mange farger og helst korall, saken til 159,- på rullestativene i kjøpesentergangen.

Fine til hvert sitt bruk!


Det var ikke det jeg mente med å bli moderne igjen, altså!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 19:18   #14
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Bruker det over litt korte kjoler/tunika. Bekrefter vel bare alderen det der.

Under, håper jeg. Ellers kan vi vel si at du er litt gammelmodig...
*buksa oppunder armene*

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 19:50   #15
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Capri eller sjørøver har jeg ikke brukt på mange år. Liker bedre short som stopper på lårene eller bukser til anklene. Tror jeg dropper å bli moderne.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 20:11   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Under, håper jeg. Ellers kan vi vel si at du er litt gammelmodig...
*buksa oppunder armene*

Under, det stemmer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-21, 22:00   #17
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Grusomme. Men jeg likte heller ikke skinnyjeans da de kom. Kanskje de *gror* på meg? Crocs derimot, har aldri grodd på meg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 00:03   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Ah, denne gangen rakk jeg ikke å kvitte meg med plagg sesongen før det kom tilbake igjen.

Jeg har superlekre legger men ikke like lekre knær og lår, så jeg liker bukser som stopper like under knærne, hva de nå heter. Både løse og smale.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 08:33   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Ennå en variant av bukser jeg aldri kommer til å klare å skille fra andre varianter. Jaja, de er fine, alle variantene. Jeg har hatt en eller flere av alle variantene, men ingen tilgjengelig i år. Neste år, da skal jeg sikre meg en midtpåleggen bukse.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 10:40   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Capri-buksens comeback

Mitt interne navn på dette her er "leggbukse". Har posevariant med strikk nede, og smale varianter som er bukser jeg sjøl har kuttet og sydd opplegg i passelig lengde fordi alt i butikken er altfor langt og har glidelåser og tull nederst.
Lurer på om jeg er "in" eller "sytti".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ikke min mote


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no