Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Veggproblem

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-08, 18:15   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veggproblem

Vi skal selge huset. Vi er lydige mot megleren og fjerner flere tusen bøker. Men - da bokhylla på arbeidsrommet forsvant avslørte den masse skikkelig stygge skruehull i platene. Dette er fra de som bodde der før, og jeg hadde helt glemt det. Vi orker ikke å male hele rommet, for det er et par tunge møbler der som skal få stå. Hva gjør vi?

1- setter opp igjen minst en del av bokhylla og lever med at rommet er litt fullere enn det "burde" ha vært
2- maler kun den veggen
3- kjøper et stooooort veggteppe

Hvis vi velger alternativ 2, så kan det ikke bli i samme farge som de andre veggene, for vi aner ikke fargekode osv. (ikke vi som har malt). Gulvet er i (furu?)parkett, veggene er en varm gulfarge, litt okeraktig, taket er hvitt og lister er hvite. Hvilken farge kan vi male den fjerde veggen?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 18:22   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veggproblem

Kan dere ikke bare sparkle hullene og male veggen i eggehvit (er det ikke den som blir brukt på lister?)? Jeg tror det blir fint, og vil kanskje få rommet til å virke større.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 18:27   #3
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Veggproblem

klarer dere å få skrapt av litt maling så kan en god fargehandel scanne fargen . Ellers tror jeg at eggehvit er veien å gå .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 19:03   #4
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Veggproblem

Sett tapet på den veggen, så blir det en trendy og lekker fondvegg.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 19:23   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

Jotuns eggehvit (NCS 0502-Y hvis du kjøper annet enn Jotun) så lenge det ikke er kritthvitt listverk (0502-Y var den gamle industristandarden på "hvit" - dvs. ferdigmalt listverk, foringer, vinduer og dører i "hvitt" var før 0502-Y).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 19:55   #6
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Veggproblem

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Sett tapet på den veggen, så blir det en trendy og lekker fondvegg.



Så lenge de andre veggene er slette og ikke glassfiberstrie med mønsterstruktur, that is.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:02   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

På arbeidsrommet? Sparkel og maling eller tapet
Men det ser kanskje litt snodig ut med en vegg i forskjellig farge? Tar ikke lange tida å male hele da... vannbasert maling og to strøk og ferdig med det

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 21:10   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

På arbeidsrommet? Sparkel og maling eller tapet
Men det ser kanskje litt snodig ut med en vegg i forskjellig farge? Tar ikke lange tida å male hele da... vannbasert maling og to strøk og ferdig med det

Det er jo tydeligvis veldig moderne nå med en fondvegg, altså en vegg av rommet i en annen farge eller med en tapet som ikke er ellers i rommet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 21:17   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.398
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

Hmmm, ikke enkelt. Ettersom dette er en langvegg og ikke en kortvegg så er det ikke helt naturlig å bare male den, jeg syns fondvegger ofte er bedre som korte vegger. Men å andre siden så tror jeg ikke det gjør noe om dere maler bare den veggen. Den første fargen jeg tenkte på var lys lys grå. Jeg tror at hvitt ser rart ut i forhold til fargen på de andre veggene, om det hadde vært motsatt med tre hvite vegger og den siste gul hadde det nok vært mer naturlig. En tapet går også bra, men det er kanskje vanskelig å finne noe som passer den andre fargen helt?

Jeg skjønner at det blir mye jobb å male hele rommet.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 21:31   #10
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Veggproblem

Sparkeøl syns jeg er veldig kjapt og greit. Hadde noen skrapemerker etter bikkja, og det var fort gjort å fikse med en tube sparkel og en sånn flate"spade" for å gni det inn i hakkene.

En vegg som skiller seg tror jeg ikke gjør noe. Ingen vil tenke særlig over det, og når det henger ting på veggen blir det enda mindre synlig. Tror det viktigste er å skjule hullene.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 21:34   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

Jeg ville sparklet og malt hele rommet. Det går fort når en kommer igang

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 21:36   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.398
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg ville sparklet og malt hele rommet. Det går fort når en kommer igang

Det gjør det, men ikke når det er mange andre faste møbler i rommet. Da tar det tid spesielt når man har dårlig med akkurat tid.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 12:32   #13
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

Pelen har rett, det er faste, tunge møbler i rommet og vi har rett og slett ikke tid til å male hele. Veronal, jeg kan ikke se forskjell på hvitfarger og mannen er verre, har du lyst til å stikke nesa innom og komme med en ekspertuttalelse?

Tapet hadde kanskje vært det lekreste, og hadde skjult skruemerker enda bedre også. De andre veggene har helt glatte plater. Men så var det å finne et tapet i riktig farge litt kjapt...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 12:39   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

Fnis, jeg har ikke integrert scanner, men jeg kan alltids trille (m/barnet - jeg triller ikke ennå) en omvei på vei til toget på lørdag en-eller-annen gang midt på dagen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 12:44   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

Veronal, sjekk prikk.

Hvis vi ikke skal ha hvit, fordi det blir veldig...hvitt, og lett å se skitten på andre hvite flater osv, er det noen annen farge som passer sammen med varmgul?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 13:01   #16
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

Spør megleren hva h*n synes. I og med at det var han som anbefalte dere å flytte bøkene. Jeg ville ha brydd meg om at et rom var fullt av bøker på visning fordi mange bøker "luner" rommet og får det til å virke mindre. Men om det var noen skruehull i veggen hadde ikke betydd noe for meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 13:50   #17
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veggproblem

Jeg hadde valgt en lys, lekker tapet.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 14:34   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

Jeg ville valgt en ren, lys gråfarge. 1500 N eller 2000 N.

Ikke styr med tapet. Sparkle, pusse, kline opp maling, ferdig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 15:33   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.398
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veggproblem

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ville valgt en ren, lys gråfarge. 1500 N eller 2000 N.

Ikke styr med tapet. Sparkle, pusse, kline opp maling, ferdig.

Jeg tror også lysgrå passer bra (se min melding ovenfor).

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 15:44   #20
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veggproblem

Har du bilde av rommet?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no