Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-08, 18:43   #1
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Male kjøkken

Vi har kjøpt oss leilighet, og jo mer jeg funderer over dette kjøkkenet, jo mer forvirra blir jeg. Vi skal rive av de stygge listene, og håndtakene. Vi skal male innredninga, og flisene.

Her er bildene av det "flotte" kjøkkenet.



Dette er mine tanker. Enten:
- male hele innredning i mørk aubergine (som på bildet under).


- Male skapdørene nede i mørk aubergine, og de oppe i hvitt.
- Male kun skuffeseksjon og de åpne hyllene i hvitt og resten i mørk aubergine.
- Male skuffseksjonen og skapene oppe i hvitt, og resten i mørk aubergine.

Evt heller bruke mørk grått fremfor mørk aubergine.

Help!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 18:52   #2
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male kjøkken

Kjøkkenet er i hvert fall mye penere enn mitt kjøkken

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 19:02   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkken

Jeg ser for meg at det blir skikkelig lekkert med mørk aubergine, men da ville jeg hatt alt annet lyst. Gulvet, veggene, flisene, interiøret osv.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 11:58   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkken


Kjøkkenet mitt jo!
Vi har akkurat det samme. Jeg gidder ikke bruke fem flate øre på det, det skal byttes ut i sin helhet når vi får råd.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 12:48   #5
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Male kjøkken

Aubergine rund baut, unntatt i de åpne hyllene. Og så resten av kjøkkenet lyst. Benkeplata også.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 12:51   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkken

Jeg synes det er et ganske tidløst/klassisk kjøkken. Er det ikke HTH, mon tro? Jeg ville nøyd meg med bytte benkeplate, fliser over benk og kanskje også vurdert andre håndtak.

Det er en god idé å kvitte seg med listen i taket også. Jeg ville vurdert å fore ned med gipsplater og så en enkel hvit taklist øverst. Evt. kan du vurdere å flytte hele innredningen oppover på veggen hvis det er veldig god plass over veggskap og tak.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 15:53   #7
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Male kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ser for meg at det blir skikkelig lekkert med mørk aubergine, men da ville jeg hatt alt annet lyst. Gulvet, veggene, flisene, interiøret osv.

Jeg tror vi går for det. Det er det jeg føler blir mest oss. Og i og med at innredninga ikke er ny, så tør jeg være litt vågal.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.


Kjøkkenet mitt jo!
Vi har akkurat det samme. Jeg gidder ikke bruke fem flate øre på det, det skal byttes ut i sin helhet når vi får råd.

Vi har ikke råd til nytt kjøkken, og jeg har en far som mer enn gjerne maler hele skiten. Jeg hadde nok ikke gidda gjort det selv.

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Aubergine rund baut, unntatt i de åpne hyllene. Og så resten av kjøkkenet lyst. Benkeplata også.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg synes det er et ganske tidløst/klassisk kjøkken. Er det ikke HTH, mon tro? Jeg ville nøyd meg med bytte benkeplate, fliser over benk og kanskje også vurdert andre håndtak.

Det er en god idé å kvitte seg med listen i taket også. Jeg ville vurdert å fore ned med gipsplater og så en enkel hvit taklist øverst. Evt. kan du vurdere å flytte hele innredningen oppover på veggen hvis det er veldig god plass over veggskap og tak.

Takk for innspill!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no