Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Det lukter dårlig av støvsugeren

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-21, 09:45   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Det lukter dårlig av støvsugeren

Vanlig støvsuger, ikke robot som altså lukter dårlig. Noe å gjøre eller er det bare å krype til korset og kjøpe en ny?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 09:52   #2
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Går det an å bytte filter på den?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 09:54   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Går det an å bytte filter på den?

Filter, ja. Det må jeg sjekke. Takk.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 10:13   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Bytte pose også?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 10:24   #5
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Bytte filter som det er sagt tidligere. Støvsugeren har helt sikkert 2 filter, både hepa- og motorfilter. Mulig det holder å bytte hepafilteret (billigst).

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 10:32   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Posen er byttet uten at lukten forsvinner. Får sjekke ut det med filtrene. Mulig det lønner seg med ny uansett hvis de er dyre for støvsugeren er ganske gammel, type 8 år hvis jeg husker riktig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 12:09   #7
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Kan være at lukten sitter i slangen inn til motorenheten. Kan være at det lønner seg å vaske den og deretter blåse den tørr med trykkluft eller hårføner( ikke ha den koblet på mens du gjør dette) Bytte filter regelmessig, og frigjøre også motorenheten for støv.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 13:11   #8
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Vet du noe som kan ha forårsaket den vonde lukten?

Husker at eldste gulpet oppå støvsugeren (hun lærte seg å krabbe altfor tidlig..), og før jeg rakk å tørke det bort, hadde det forsvunnet ned i ventilene etter det luktet det nykokt grøt hver gang jeg støvsuget, men det gikk over etter et års tid.

Bra tips fra de andre her!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 13:31   #9
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Jeg arvet min etter foreldrene mine når jeg flytta inn her jeg bor nå for 11 år siden. Så den er sikkert minst 15 år.

Henger meg på forslagene over.
Jeg har aldri hatt problemer med vond lukt fra min.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 14:29   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Byttet både pose og filter igjen nå og krysser fingrene. Aner ikke hva lukten kommer fra. Ingen spesielle ulykker som har blitt støvsugd bort så vidt jeg vet og aldri opplevd noe sånt før. Har vært sånn et par uker. Det var ingen lukt fra slange så jeg håper det løser seg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 16:15   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Vet du noe som kan ha forårsaket den vonde lukten?

Husker at eldste gulpet oppå støvsugeren (hun lærte seg å krabbe altfor tidlig..), og før jeg rakk å tørke det bort, hadde det forsvunnet ned i ventilene etter det luktet det nykokt grøt hver gang jeg støvsuget, men det gikk over etter et års tid.

Bra tips fra de andre her!

Når ungene var små hadde en av dem sølt et glass med karri på kjøkkengulvet. Det var ikke en god ide å støvsuge opp, for etter det luktet det karri hver gang vi brukte den.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 16:18   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Hvis du ikke finner årsaken så finnes det duftkuler til støvsugere, men kan kan også ta å støvsuge noe annet som dufter godt. Sjekk Normal eller Elkjøp.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 19:34   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lukter dårlig av støvsugeren

Vi hadde en som bare ble mer og mer stinkende. Vasket alt vi kom til, byttet pose og filter men ingenting hjalp. Vi holdt ut et år men til slutt klikka mannen og insisterte på ny støvsuger UMIDDELBART

Det var kanskje ikke så hjelpsomt - men poenget er at hvis filter ikke hjelper og dere har vasket alt som vaskes kan så er det kanskje lurt å kjøpe ny. I stedet for å plages av den lukten i et år, og ende med å kjøpe ny likevel.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no