Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-21, 19:26   #581
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Her var det mye inspirasjon! Jeg har strikket mye fra PetiteKnit i de siste måneden, nå er jeg straks ferdig med en Friday junior sweater i samme farger som det øverste bildet på mønsteret, det er en helt nydelig fargekombinasjon synes jeg: https://www.petiteknit.com/collectio...32316850372663

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 24-05-21, 22:36   #582
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med tidenes hatprosjekt.
Løvli genser i Silja som jeg hverken likte garn eller mønster på.

Men nå har jeg startet på en ny Stockholm slipover fra petiteknit til jentungen, har strikket en i mørk grå til henne tidligere, men hun ønsket seg en lysere.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20210524_154732.jpg (1,17 MB, 33 visninger)
__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 24-05-21, 23:15   #583
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Yngste har oppdaget Petiteknit og ønsker seg nå brått hjemmestrikk. Så jeg holder på med Caramel sweater. Passer som tv-strikk.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 27-05-21, 10:14   #584
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Sv: Hva strikker du nå?

Venteprosjektet ble jammen ferdig mens jeg fortsatt venter på garn til kjole til meg selv...
Hadde kjøpt en del utgående merinoull for et par år siden. Strikket ullbukse til minsten i den mørke rødlilla, og noen pannebånd i de andre fargene. Orginalen til dette teppet har jeg strikket to stk av før, men det er ensfarget, strikket hele frem og tilbake, og med en annen bord i mellom enn jeg har her. Siden jeg ikke visste hvor langt garnet rakk strikket jeg remser oppover som jeg etterpå heklet sammen. Så litt rar ut underveis, men da jeg fikk heklet en enkel kant og vasket og strekt den litt ut ble jeg ganske fornøyd. Ser jeg har et par glipp på heklekanten (jeg kan egentlig ikke hekle og i tillegg gjorde jeg det på nattevakt), men det får være slik..
Over 100 tråder å feste da.... Jentene mine sin tremenning (mer søskenbarn nesten å regne som) venter ei jente i juni, så hun skal få teppet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20210527_100144_resize_77.jpg (644,1 KB, 20 visninger)
Filtype: jpg 20210527_100157_resize_69.jpg (769,0 KB, 13 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 27-05-21, 11:20   #585
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nydelig, Svanen!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 01-06-21, 10:06   #586
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig meg Stockholm slipover og har begynt på Pretty sweet sweater til meg selv, og meldt meg som teststrikker på en shorts for Leiknitwear. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg elsker eller hater det at de blander maskinstrikket ribb sammen med håndstrikk, men vi får se når jeg har fått teststrikket en shorts hvilen side av skalaen jeg ender på.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 01-06-21, 10:25   #587
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Her var det mye inspirasjon! Jeg har strikket mye fra PetiteKnit i de siste måneden, nå er jeg straks ferdig med en Friday junior sweater i samme farger som det øverste bildet på mønsteret, det er en helt nydelig fargekombinasjon synes jeg: https://www.petiteknit.com/collectio...32316850372663

Det ser så flott ut på nettsiden.
Er oppskriftene lette å skjønne? Jeg synes denne er fin men er usikker på om jeg klarer å lage halsen like fin.
https://www.petiteknit.com/collectio...14741136343095
Dessuten har jeg en hel perm full av oppskrifter så prøver å ikke kjøpe flere..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 01-06-21, 10:38   #588
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

PetitKnit er fine å lese, synes jeg. Og den er merket 3 av 5 på vanskelighetsgrad, de oppskriftene klarer jeg uten problemer, og jeg er jo noob. Du klarer det lett som ingenting, GinaK. Den videoen som ligger der viser veldig lett hvordan du strikker kantene, det er ikke noe vanskelig!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 01-06-21, 19:46   #589
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Sokkefokus her for tida. Jeg er nettopp ferdig med Irish Dream, pluss et par barnesokker av restegarnet. Nå står Fårelegg for tur.

79BB72D3-40AB-43E6-AC0E-6A1DCD26A4B5.jpg

382D3ADC-3107-4AE2-A9B9-B7549F83BBE6.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 01-06-21, 21:15   #590
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med Corinadress i beige og kanelfaret Sunday.
Nå har jeg startet på en klassisk Marius til Poden i marineblå.

__________________
Propellen januar 2005

Sist redigert av Camomilla : 11-06-21 kl 12:07.
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 10-06-21, 10:07   #591
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har begynt på denne. Jeg angrer, oppskriften er kødden. Slanting slip-on.

Jålebeinet er aktiv nå  
Gammel 12-06-21, 19:08   #592
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Jeg har tenkt å strikke meg denne.
Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre med størrelse. Jeg er nok XL over brystet, mens jeg er L rundt midjen. Vil ikke ha for stram over puppene, men heller ikke for løs rundt magen. Tror dere det er overkommelig å endre størrelse ved fellingene inn mot midjen? Strikkes heldigvis overfra og ned, så jeg kan prøve underveis. Skal for en gang skyld strikke prøvelapp. Trenger ofte ikke, for jeg holder oftest oppgitt strikkefasthet veldig bra, men aldri brukt Nepal, og ved strikking av babytepper og sjal med hullmønster blir arbeidet mitt ofte litt større enn målene.

Så må jeg selvsagt finne ut hvilken farge jeg vil ha....

Jeg har begynt, men trenger noen råd.
Jeg har begynt med XL. Min strikkefasthet her tilsier midt i mellom L og XL, så det er perfekt. Har nå satt av til ermene og passer fint over skuldre. Jeg har begynt på bol-delen. Men her kommer "problemet". Allerede etter 5 cm skal det felles noen masker hver 6. cm mot midjen. Og jeg vil jo at det skal svinges inn mot midjen. Men 5 cm etter ermene er ikke der mine pupper er på det breieste.... Vet jeg ikke har sprettpupper, men er det vanlig å begynne innsving etter bare 5 cm? Har egentlig lyst til å strikke litt lenger før innsving, men samtidig er kjolen lang og blir etterhvert tyngre, så kanskje den siger naturlig ned så den passer perfekt over puppene? Men det ser jeg ikke nå når jeg prøver den på...
Hva hadde dere gjort? Skal jeg bare kjøre på?
Mulig jeg feller mer så jeg ender mot str L i livet, men det er liksom lettere da å justere underveis. Ble bare litt vrient øverst...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 14:04   #593
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Lite strikking på sommeren på dere?
Strikket meg sommertopp nå. Første plagg i bomull/bambus. Har alltid strikket i ull eller alpakka. Var spent på passformen, fordi hullmønster hos meg blir alltid større enn glattstrikk/mønster. Men den passet helt fint.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20210726_182134_crop_22.jpg (463,9 KB, 42 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 14:15   #594
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har nesten helt strikketørke. Gleder meg til håndballsesongen og håper den blir mer normal. Har strikket på ermene til genseren til eldste, men med mindre han blir dinosaur er det langt igjen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 14:31   #595
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker som en gal for tiden(også) nå er det lange sokker til jentungen på pinnene også er det lang kø med prosjekter etter det.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 15:10   #596
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

En venninne har bedt meg om et par knestrømper. Jeg kunne velge mønster selv, så da ble det disse.

Jålebeinet er aktiv nå  
Gammel 29-07-21, 15:56   #597
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå strikker jeg Champagne cardigan. Den blir så fin! Men knappestolpen tar tid.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 16:21   #598
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker sommerteskjorte. Strikker på for å rekke den ferdig før høsten.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 16:39   #599
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

En venninne har bedt meg om et par knestrømper. Jeg kunne velge mønster selv, så da ble det disse [/IMG]

Å du store alpakka, så lekre!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 18:12   #600
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker French Market Bag fra PetiteKnit.

Isa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no